Jaunās paaudzes Eiropas rallijkrosa čempionāts gūst arvien straujāku izaugsmi un izraisa autoražotāju vai to pārstāvju komandu interesi. Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta pirmā posma laikā Lidenhilā slavenā Prodrive kompānija izmēģinājusi Mini WRC automašīnu rallijkrosam pietuvinātā režīmā. Savukārt Eiropas čempionāta pirmajam posmam, kas notiks turpat Lidenhilā pēc pāris nedēļām, piesakās arvien jaunas zvaigznes.
Šobrīd SuperCars klasē apstājies to sportistu pieplūdums, kuri pieteikušies startam visā Eiropas čempionāta sezonā. Tā kā palikušas brīvas vairākas vietas, lai piedalītos Lielbritānijas posmā, uz sacīksti pulcējas spēcīgas zvaigznes. Lidenhilā spēkosies uzreiz abi brāļi Solbergi – Peteram, kurš piekritis startam visā čempionātā, šajā sacīkstē pievienosies arī brālis Henings, kurš startēs ar Eklund Motorsport gatavoto SAAB. Tāpat britu posmā cīnīsies arī amerikānis Taners Fousts.
Tikmēr Lidenhilā ar Mini WRC automašīnu treilerī ieradusies Prodrive kompānija, kura visai nopietni apsver iespēju darboties rallijkrosā. Laiems Dorans trasē izvedis to pašu WRC automašīnu, kuras vienīgie pielāgojumi rallijkrosam šajā gadījumā bija svara zaudēšana un piedzīšana SuberCars 1600 kub. cm atzīmei. Laika apstākļi bija dubļaini un slideni, tāpēc komanda vēl nav izjutusi ievērojamos jaudas trūkumus pret rallijkrosa līdermašīnām. Taču Prodrive rallijkrosa plāni un šī sporta veida atzīšana ir augstā līmenī. Kompānijas rallija inženiernodaļas šefs Pols Īstmens izteicies: „Mēs pārbaudījām un salīdzinājām sniegumu pret šā brīža rallijkrosa līderiem. Ievācām informāciju un gatavosimies nākamajiem testiem sausā trasē, lai redzētu patieso situāciju. Rallijkrosam ir jāgatavojas ļoti nopietni, šeit sīkumu nav. Mēs gribam būt šajā sporta veidā, jo rallijkross strauji aug un esmu pārliecināts, ka pēc pāris gadiem rallijkross būs tikpat varens, ja ne vēl spēcīgāks nekā WRC. Tādā gadījumā mēs gribam šeit būt!”
Jāatzīst, ka pēdējos gados un, sevišķi, līdz ar rallijkrosa kļūšanu par profesionālu sportu, tā salīdzināšana ar WRC un konkurētspēja tiek uzsvērta arvien vairāk. Arī citi šā brīža WRC grandi met acis rallijkrosa virzienā – M-Sport jau piedzīvojuši sarkšanu, kādos ne tik oficiālos izmēģinājumos netiekot ne tuvu SuperCars līderu laikiem, savukārt Citroen apsver iespēju vēl vairāk palielināt savu klātbūtni jau rūpnīcas komandas veidā čempionātā. Tiesa, šobrīd šķiet, ka Citroen 2014. vai 2015. gadā kopā ar Sebastjanu Lēbu vairāk tēmē uz salonauto šosejas pasaules čempionātu (WTCC).
Jebkurā gadījumā, pirmās prognozes par jauno Eiropas (vēlāk – pasaules) rallijkrosa ēru ir vairāk nekā optimistiskas. Arī brīdis ir īstais – kamēr WRC nīkuļos, tas būs vieglāk uzveicams.