Piektdien publiskots Eiropas rallijkrosa čempionātam pieteikušos dalībnieku saraksts ar sportistiem, kuri apņēmušies aizvadīt pilnu EČ sezonu. Pašlaik SuperCars klasē pieteikti 15 dalībnieki.
Dalībnieku skaits šobrīd nešķiet īpaši milzīgs, kam ir iemesls, šķiet, ir sākotnējais čempionāta pārmaiņu šoks – sportistiem un komandām jāspēj paredzēt, ka varēs faktiski garantēt savu dalību visos posmos, kā arī jāveic visai liels čempionāta reģistrācijas maksājums. Tomēr, kad jaunā sistēma sāks normāli funkcionēt, čempionāts var kļūt ļoti spēcīgs.
Ar šo reģistrācijas sistēmu Eiropas rallijkrosa čempionāts nostājas un viena zara ar varenākajiem FIA čempionātiem – F-1, WRC, WTCC un citiem, kurus pārvalda konkrēts promoters. Gluži kā F-1, arī Eiropas rallijkrosa čempionātā gandrīz izslēgta būs iespēja kādam „no rīta pamosties” un saprast, ka dikti gribas startēt EČ posmā – piekļuve „no malas”, jeb privātbraucēju sistēma gandrīz izzūd.
Pašaik ir dažādi viedokļi par to, vai revolūcija Eiropas rallijkrosā bija tik ļoti nepieciešama un, sports no tā iegūs, vai zaudēs. Tomēr līdzšinējās prakses FIA un citu federāciju čempionātu vēsturē rāda, ka seriāls profesionāla promotera aprūpēts arī kļūst profesionāls un populārs. Gadiem ilgi dzirdētās tēzes par to, ka Eiropas rallijkross un autokross ir labs šovs, kurš FIA netiek novērtēts un pazūd aiz WRC, WTCC, formulu seriāliem, utt, šobrīd ir gluži kā sadzirdētas. Ja IMG nekļūdīsies, tad jaunajam WRC promoterim būs turpmākajos gados dikti jāiespringst, lai neatdotu rallija auditoriju rallijkrosam. Un tā nav tikai Autocross.lv svētdienas prognoze – par šādas situācijas iespējamību runā jau gadiem, turklāt tieši rallija publika, nevis utopiski rallijkrosa fani.
Jāpiebilst, ka šogad Super 1600 klasē pilnai sezonai pieteicies arī Latvijas braucējs Reinis Nitišs, kurš startēs ar leģendārās Set Promotion komandas uzraudzību. Domājams, Reinis šogad var ievērojami šokēt rallijkrosa sabiedrību.
Pašreizējais Eiropas rallijkrosa čempionāta SuperCars braucēju saraksts
1. Timurs Timerzjanovs (Krievija, Citroen DS3)
4. Ronijs Ševenēlss (Beļģija, Peugeot 207)
5. Stigs-Olovs Valfridsons (Zviedrija, Renault Clio Mk3)
6. Davijs Žannē (Francija, Citroen C4)
7. Knuts Uve Bersets (Norvēģija, Škoda Fabia Mk2/5J)
8. Peters Hedstrēms (Zviedrija, Škoda Fabia Mk2/5J)
9. Mihaels De Kēršmekers (Beļģija, Ford Focus Mk2)
21. Timijs Hansens (Zviedrija, Citroen DS3)
22. Matss Lisens (Norvēģija, Renault Clio Mk3)
25. Aleksandrs Hvāls (Norvēģija, Citroen DS3)
26. Endijs Skots (Lielbritānija, Peugeot 208)
33. Laiems Dorans (Lielbritānija, Citroen DS3)
66. Andreass Bakerūds (Norvēģija, Citroen DS3)
92. Antons Marklunds (Zviedrija, Volkswagen Polo Mk5/6R)
??. Peters Solbergs (Norvēģija, Citroen DS3)