(Skat. Uģa Pauriņa precizējumus komentāru sadaļā!)
Topošajā Latvijas kausā sportisti plāno startēt ar viena ražotāja sliku riepām, kuras iegūstamas kopīgos pasūtījumos (kontakti – Uģis Pauriņš, ugis@rallycross.lv, 26318598). Paredzētais produkts – Maxsport RB5 vidējas cietības riepa. Šīs riepas ir FIA atzītas un speciālisti novērtē kā patiešām labas arī praksē. Riepu pieejamie izmēri: 185/60-14; 185/55-14; 185/55-15; 205/55-15; 205/50-16; 225/45-17. Vienas riepas cena, neatkarīgi no izmēra, ir 80 eiro, kas ir aptuveni trīs ar pusi reizes lētāk nekā pašreiz pieejamās riepas.
Riepu unifikācija Latvijas kausu var padarīt visai interesantu un, kas svarīgi, pieejamāku sportistiem samazinātu izmaksu ziņā. Visi dalībnieki klases ietvaros būs uz viena zara, vismaz riepu ziņā.
Kā ziņojām, Latvijas kauss notiks piecos posmos – divas sacīkstes Rīgā (viena – NEZ posma ietvaros), divas sacīkstes Igaunijā un viena Lietuvā (NEZ posma ietvaros). Automašīnu klases šobrīd paliek nemainīgas, tātad, ekvivalents NEZ 1600, NEZ 2000, NEZ Open un NEZ 4WD.
Rallijkrosa kausa veicinātāji ar Uģi Pauriņu priekšgalā aicina potenciālos dalībniekus visai steidzami interesēties par riepu iegādes iespējām, jo, pirmkārt, nepieciešams laiks, lai tās piegādātu no rūpnīcas Lielbritānijā. Otrkārt, jo lielāks pasūtījums, jo zemākas piegādes izmaksas.
Latvijas nacionāla līmeņa seriāla izveide ir pozitīva un jaunais Latvijas kauss kalpos kā labs ceļš uz čempionāta statusu, sevišķi, ja kļūs vairāk gan sportistu, gan trašu.
Sveiki,
Precizējums: 1. Ar šo gadu MaxSport obligāta ir tikai D1A, ( 1,6 L ), pārējām-D2 ( 2.0L ), Open, D1 ir tikai rekomendējošs raksturs, bet pagājušas nedēļas rallijkrosa braucēju sapulcē solidāri vienojāmies, ka braucam visi ar ar šīm riepām.
2. Ja riepas patiešām izrādās ļoti labas, tad no nākamā gada visiem obligātas un pie tam varētu būt ierobežots riepu skaits sezonā.
3. Slapjā laika riepas drīkst izmantot tikai tad, kad sacensību tiesnesis ir paziņojis : trases ir slapja, drīkst mainīt riepas . Slapjā laika riepas ir tieši tādas pašas riepas kā sausā laika riepas , tikai pēc sportista ieskatiem mainītu protektora zīmējumu, sausā laika riepai mainīt protektoru nedrīks, drīkst tikai padziļināt.
Šie nosacījumi būtu solis pretim rallijkrosu padarīt lētāku un pieejamāku.
Starp citu, no piredzes,ieteikums tiem ,kuri uzskata ,ka rallijksross ir ļoti dārgs salīdzinot kaut vai ar krosu.
Tad ir tā, ja auto pietiekami sagatavots ( bet jāsagatavo tas ir uz jeb kuru seriālu ), tad sezonas izdevumi pat ir mazāki- praktiski atkrīt sāpīgais jautājums par pusasīm, piekares izturību, sadauzīto auto aizmuguri utt. un pie tā vēl gūstot max. baudu braukt necīnoties ar bedrēm un vienu iebrauktu sliedi, bet nu tādi krosa specifika, katram jau savs. Ar to es nebūt negribu noniecināt krosu, apsveicami , ka arī tur ir dalībnieki un sacensības nenoliedzami ir skatāmas.
No tiem sportistiem, kuri pavisam nesen ir izmēģinājuši rallijkrosu: Rallijkross ir kā loti spēcīga narkotika no plašā narkotiku klāsta, no visām ir efekts, bet no rallijkrosa vislielākais un pie tam, bez ” paģirām un nenevēlamiem blakusefektiem “.
Vēlot veiksmi 2011 gada rallijkrosa un krosa, folkreisa sezonā,
Uģis Pauriņš
http://www.rallycross.lv
ugis@rallycross.lv
Komentārs par kross:rallijkross
Krosam tomēr pamatā būtu jābūt kā bagiju sporta veidam.
Un par tām sasistajām mašīnu aizmugurēm…. atcerieties pāris gadus atpakaļ O.Vērmaņa .jun teikto.
Vēl viens komentārs par sadauzītām aizmugurēm:
ja ir 3 auto, kuri piedalās, tad protams tikai 2 var sadauzīt aizmugures
ja ir 10…. 9 iem!, no šādas aritmētikas piekrītu!
un ja viens vizinies pa trasi – tad jau tas ir rallijs!