Nosacījumi, ar kādiem Reinis Nitišs šogad nonācis pasaules rallijkrosa čempionātā, ir fantastiski. Jau pats fakts, ka Reinis ir slavenā Andreasa Eriksona komandā, kas faktiski ir Ford rūpnīcas vienība rallijkrosā, ir izcils. Tas, ka Reini, Andreasu Bakerūdu un pārējos pilotus trenēs WRC leģenda Markuss Gronholms un Lielbritānijas Salonauto čempionāta (BTCC) pērnais čempions Endrjū Džordans, ir fantastiska iespēja.
Komanda, uzsākot sadarbību ar latvieti, savās rindās pieņēmusi arī ilggadējo Nitišu komandas mehāniķi Aigaru Ūbeli, tātad novērtētas arī viņa prasmes un spējas.
Viesojoties OlsbergsMSE Ford sajūtas ir īpašas. Vēl pa ceļam no lidostas uz komandas mītni Nineshamā, Zviedrijā, tehniķis Aigars stāstīja notikumus, kas piedzīvoti, dažas dienas uzturoties komandas fabrikā.
Zināms, ka Reinim un Bakerūdam tiek būvētas jaunas Ford Fiesta automašīnas. Abas stāv blakus un tiek būvētas paralēli, vienādā tempā un kvalitātē. Komandai uz pasaules čempionātu būs arī viena sagatavota rezerves mašīna. Turklāt braucējiem katram būs arī pa treniņu mašīnai, kas ir ļoti svarīgs elements, jo ievērojami atvieglos treniņu procesu, kā arī nenoslogos sacensību mašīnas.
Komandas plāni un mērogi ir neticami. Bez Nitiša un Bakerūda pasaules čempionātā OlsbergsMSE izliks divas mašīnas Zviedrijas SuperCar klasē, startēs Eiropas čempionātā SuperCar un turpinās aktīvo darbību ASV – Global Rallycross SuperCar un Lites ieskaitē. Jāpiebilst, ka Eriksons un OlsbergsMSE ir tā kompānija, kas lielā mērā ievazāja Eiropas stila rallijkrosu Amerikā. Interesanti, ka Lites automašīnas tiek gatavotas Turcijā… Negribot domāt neko sliktu, Nitiša pērnā pieredze Amerikā šajā klasē nebija veiksmīga tieši tehnisko problēmu dēļ.
Reiņa Fiestas rūpnīcas numurs būs 020, Bakerūdam – 019. Jaunākie ražojumi, kuri arī apzīmē, cik SuperCar fiestas jau tapušas Eriksona darbnīcā.
Nitiša ceļš pie Eriksona nebija vienkāršs. Bija vairākas komandas, ar kurām tika aizvadītas pārrunas – savās rindās Reini labprāt redzētu gan Laiems Dorans, gan Kenets Hansens un Citroen, gan iespējamais M-Sport rallija krosa projekts, gan Set Promotion šefs Jusi Pinomaki, kurš vēl nesen sapņoja par savas komandas ievirzīšanu SuperCar, taču finansiālu apsvērumu dēļ no šīs idejas atteicās. Vēl vairāk – Pinomaki, gluži kā Reinis, pats nonācis OlsbergsMSE sastāvā kā komandas menedžeris. Set Promotion komanda turpinās darbu Super 1600 klasē, esot arī pa kādai SuperCar mašīnai Zviedrijas čempionātā. Tātad lieliskā sadarbība ar pērn tik perfekto Pinomaki Nitišam turpināsies, kas noteikti ir pluss. Nitiša līgums ir uz diviem gadiem, mērķis pirmajā sezonā, pirmajos posmos netiek uzspiests pārāk mežonīgs – jātiek top-12, tātad pusfinālos. Pirmajai sezonai tas ir saprātīgs mērķis. Jāņem vērā, ka Nitišs ir ļoti jauns braucējs un daudzi piesardzīgi vērtē tik jauna braucēja prasmes tik jaudīgā un nežēlīgā sportā.
Par komandas sportistu treneriem pieaicināti Markuss Gronholms un Endrjū Džordans. Gronholma leģenda ir lieliski pazīstama, bijušais pasaules rallija čempions, pasaules superzvaigzne un īpašs speciālists. Taču arī Džordanu nedrīkst nenovērtēt. Pamatā viņš startē BTCC, kur pērn smagā cīņā izcīnīja čempiontitulu, cīnoties ar autošosejas leģendām Džeisonu Pleito un Metu Nīlu. Cīņa bija smaga, līdz pat pēdējā (30.) brauciena pēdējiem apļiem, lietū…
Džordans aizvadījis pāris sezonas Lielbritānijas rallijkrosa čempionātā, bet šogad plāno startēt arī trijos, četros pasaules čempionāta posmos. Viņam kā spēlējošam trenerim pašam tā būs laba skola. Viņa uzdevums, ko uzlicis pats sev, būs apsteigt Nitišu un Bakerūdu. Ja tas neizdosies, viņš uzskatīs sevi par labu skolotāju.
Atgriežoties pie ekskursijas fabrikā – mašīnas top mītnē uz vietas, praktiski no nulles. Neražojot drošības karkasus – tos gatavo cita kompānija… pāri ielai. Citus elementus projektē un gatavo paši. Interesanti, ka galvenais konstruktors ir lādzīgs lietuvietis, kurš, vienkāršiem vārdiem, vispirms uzzīmē detaļas datorā, turpat ekrānā tās mēģina samontēt un, ja tas izdodas, dodas uz pagrabstāvu, lai palīdzētu speciālistiem konkrēto mezglu pārvērst reālā priekšmetā, pats piedalās arī pie montēšanas.
Fiestām motori būs no Lielbritānijas, bet ātrumkārbas un reduktori – no franču Sadev. Ar Sadev ir īpašs līgums par specializētu mezglu piegādi – ar šādiem modeļiem pasaulē nebūs aprīkota neviena cita sporta mašīna.
Kaa pasakaa… laaaaaabs!
nu super, lai izdodās veiksīga sezona!!! :-)