Rallijkross: Reinis Nitišs un citas zvaigznes nedēļas nogalē NEZ rallijkrosā Mūsā

Viesturs Saukāns  09.07.2013 08:48 13

Nedēļas nogalē, 13. un 14. jūlijā sporta kompleksā Mūsa, pie Bauskas, tiks aizvadīts NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāta trešais posms. Uz starta Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klases līderis Reinis Nitišs, kā arī citi, vairāk nekā 40, rallijkrosa dalībnieki. 30 sportisti arī nacionālajā Folkreisa klasē. Sacensības sāksies sestdien, bet kulminācija – svētdien.

Strauji uzlēkusī autosporta zvaigzne Reinis Nitišs Mūsā aizvadīs savu vienīgo šīs sezonas sacīksti Latvijā, līdz ar to Latvijas līdzjutējiem šī būs vienīgā iespēja klātienē vērot Eiropas labākā Super 1600 klases braucēja sniegumu. Nitišs par absolūti nepieciešamu uzskata startēšanu NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāta posmā Latvijā:

„Jūtu Latvijas autosporta līdzjutēju atbalstu katrā sacīkstē Eiropas čempionātā, zinu, ka ir daudzi, kuri vēl man izdošanos. Tas, kā es varu pateikties līdzjutējiem, ir mans starts Latvijā! Uz sacīksti braukšu kaujinieciskā noskaņojumā, jo NEZ Super 1600 klasē būs vairāki ļoti spēcīgi sportisti un nekādā gadījumā neuzskatu šo cīņu par jau šobrīd uzvarētu.”

Jāpiebilst, ka Nitišs ir pērnā gada NEZ 1600 klases Ziemeļeiropas čempions. Viņam pretī stāsies spēcīgie šā gada līderi – norvēģis Robins Bake Andresens, lietuvieši Ernests Staponkus un Laurins Diržininks, igaunis Janno Ligurs, spēcīgie latvieši Jānis Baumanis, Reinis Safonovs un Mārtiņš Porietis. Klasē nopietna konkurence – 15 sportisti no piecām valstīm.

Lieliska izrāde būs arī NEZ Supercar klasē. Uz starta stāsies Eiropas rallijkrosa čempionāta dalībnieki igauņi Valdurs Reinsalu un Andri Ouns, Latvijas jaunās pilnpiedziņas krosa zvaigznes Agris Brediks un Lauris Unāms, spēcīgi lietuvieši. Kopumā pilnpiedziņas klasē cīņai gatavojas desmit dalībnieki, turklāt tiek gaidīts novēlots Somijas sportista un favorīta Silvo Vītanena pieteikums.

NEZ 2000 klasē varētu būt interesants divu latviešu Toma Ziedāna un Jura Spīķa duelis, tomēr mūsējiem svarīgāk būs uzmanīt galveno favorītu un kopvērtējuma līderi norvēģi Kristianu Sandmo. Klasē arī Lietuvas un Dānijas sportisti.

Internacionāls sastāvs Open klasē – norvēģi, dāņi, zviedri un somi pret Latvijas, Lietuvas un Polijas sportistiem. Tikpat raibs tehnikas sastāvs – sākot ar Volvo S40 un Subaru Impreza, beidzot ar daudz piedzīvojušiem VAZ 2105 un Ford Escort. Klasē uz starta stāsies 11 sportisti.

Kopumā cīņām NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāta trešajā posmā Mūsas trasē pieteikušies 43 sportisti. 30 dalībnieki gatavojas cīņai LAF Folkreisa Vasaras kausa trešajā posmā. Uz starta līderi Mārtiņš Starks, Sandis Džeriņš, Ivo Gabrāns, Rihards Dainis un pārējie tautas sporta dalībnieki. Lai arī auto trasē būs lēnāki par NEZ rallijkrosa dalībniekiem, sportistu azarts liks šķindēt mašīnu dzelžiem un uzvarētājs tiks noskaidrots skarbās cīņās.

Sacīkste būs arī Latvijas Bērnu Beta bagiju čempionāta kārtējais posms, kurā uz starta stāsies pieci jaunie sportisti, vecumā no pieciem līdz astoņiem gadiem.

Sestdienas programma paredz pl.11:30 uzsākt brīvos treniņus un sekojošo laika kontroles sēriju. Pirmais brauciens ar kopēju startu paredzēts pl.15:00. Sestdien notiks pirmā kvalifikācijas sērija rallijkrosam, pirmās divas sērijas – folkreisam, bet pirmajā dienā cīņas līdz pat apbalvošanai aizvadīs Beta bagiju braucēji. Skatītājiem ieteicams apsvērt iespēju sacīksti apmeklēt jau sestdien un izmantot Mūsas upes krastus kā telšu būvēšanas vietu, lai sagaidītu svētdienas izšķirošās cīņas.

Svētdienas notikumi sāksies pl.11:00 ar sacensību atklāšanu, kam sekos rallijkrosa un folkreisa atlikušās kvalifikācijas, folkreisa pusfināli un rallijkrosa un folkreisa finālbraucieni.

Skatītāji biļetes varēs iegādāties gan sporta kompleksā Mūsa sacensību dienās, gan iepriekšpārdošanās www.bilesuserviss.lv!

Uzmanību mediju pārstāvjiem! Sacensībām joprojām iespējams akreditēties, aizpildot anketu www.musa.lv!

  • lielais

    Jā,prieks ka Reinis būs Mūsā! Cerams ka viss sanāks un skatītāji redzēs skaistu cīņu ar Reiņa uzvaru. Domāju ka visa autosporta sabiedrība Latvijā seko līdzi Nitišam un patiesi vēl uzvaras. Un gan jau tas ir ari tāpēc ka no Nitišu puses nav nekādas bravuribas,tipa mēs smukākie,mēs ātrākie, kā dažiem Latvijā. protams cepuri nost arī Maišela priekša kurš redzot kā visi seko un pārdzivo nolēma uztaisīt vēl vienus autosporta svētku!

    • Piekrītu. Un tas, ka tik tiešām arī daudzi no “cita” autosporta seko līdzi, ir taisnība. Tas gan arī skaidrojams ar to, ka ģimene ir jau sen labi zināma, aktīvi darbojusies (fāters) LAFā, Reinis pats izgājis gan kartinga periodu, gan labi izpildījies standartauto cīņās, sprintos. Izaugusi atpazīstamība. Ar Kartinga komisijas šefu Reini P. ikreiz satiekoties runāju par mazo Reini, jo Nitišs ir kaut kādā mērā arī viņa braucējs, tāpat, kā mēs krosā uzskatām Reini par mūsu braucēju. Rallija komisijas šefs Jānis K. pirmdien no rīta zvanīja speciāli tāpēc, lai pasūrotos, kā Linnemans, riebīgais, Nitišam iekrāva pa pakaļu pirms Džokera apļa, bija skatījies tiešo pārraidi. Tā kā jā, Nitišu projekts un lieta nav tikai viņu iekšējais tusiņš, tas tik tiešām mums daudziem ir baigi svarīgi, ko šamie dara!

      • Tieshi taa un pats galvenais – mums ir patiess un neviltots prieks par Reinja pasaakumiem! Tiekamies Muusaa!

  • lielais

    Vai kāds zin kur palicis Ločmelis?

  • Maris Locmelis

    Ločmelis nav pazudis:-) Pargajam uz 1.6 un ļoti esam aizkavejušies ar motoru:-( Bauskā būsim , bet cīnīsimies no 10-15 vietai. Vakar bijām uz stenda un nepabeigtā motora versija ir gaužām bēdīga. Sencis teica, ka nav ko braukt uz Bausku, bet es domāju ir jāsauc :-) tiekamies trasē

    • Dažreiz jau tiem, kas bez ambīcijām, vairāk saiet, tāpēc dod tik virsū! Paldies par ziņu!

  • Tu jau Māri esi pierādījis ka brauc labi , tāpēc tev Bauskā ir jābrauc

  • aivars

    ja kas par Nitisa piedalisanos Musa ir zem jautajuma jo pieteikuma vins ari nav ZEL

  • lielais

    vakarā sēdeju,skaitiju zvaigznes debesīs un prātoju….. pēc zviedrijas vecais Nitišs pateica ka Ulriks vienkārši bija ātrāks. Pirms tam taču ātrāks bija Reinis. Pēc finiša komanda un Reinis vēl nezin vai varēs braukt mājās savu skatītaju priekšā!!!!! Kādas domas katram nāk prātā?! Man godīgi sakot iešāvās doma ka mašinai vai nu motors drusku padilis pie tās slodzes vai kas tajā trampalīnā mašinai notika, taču neviens no komandas neraudāja ka otrā vieta ir dēļ kaut kādas tehnikas problēmas. Tās gan ir tikai manas domas,var būt kāds var kaut ko konkrētaku pateikt? ?:-)

    • Nedomāju, ka velk uz sazvērestības teorijām. Nav izdevies parunāt ar komandu, kas tur īsti svētdienas vakarā bija. Bet tramplīna defekti tika novērsti uzreiz, ziņa atnāca jau 30 min pēc avārijas. Bet tas, ka Linn “pēkšņi” bija ātrāks – viņš nekad nav lēns, viņš vienkārši nav tik stabils, cik RN. Un, ja rezultāti atšķiras pāris desmitdaļu aplī robežās, tad spēku samēri vara samainīties pilnīgi mierīgi – regulējumi, trases atkošana, spiedieni, utt, utt. Tajā pašā F-1 jau pirms sezonas aptuveni nojaušams, kuras brigādes kurā trasē būs favorītes, kurās grūdīs, jo vieniem patīk ātrās trases, citiem lēnās, utt.
      Tas, ka ERX galotnē būs Reiņa un Linnemana skarbs duelis, kurā dānis, turklāt, ir krietni lielāks bezkauņa, gan ir fakts. Būs skarbi.

  • jjjjuris

    twiteros RN šodien rakstiiija (un lika bildes), ka brauks ar rezerves dzinēju bauskā

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis