Rallijkross: Soļa attālumā no WRX sastāvu paziņošanas

Viesturs Saukāns  05.03.2020 15:21 0

  Rallijkross, Ziņas

2019. gada sezona sākās ar nepopulāru Abu Dabī posmu un rallijkrosa karjeru beigušā Reiņa Nitiša avāriju (wrx.com foto)

Stundās mērāms brīdis, kad būtu jāuzzina 2020. gada pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieku un komandu sastāvi – paredzams, ka čempionāta rīkotāji to atklās piektdien, 6. martā.

Lai gan starpsezona pasaules līmeņa autosportā ir ļoti aktīvs “politiski ekonomisko” jautājumu risināšanas laiks, kad tiek spriests par vēl brīvajām vietām F1, WRC un citos seriālos, pasaules rallijkrosa čempionātā ierasti lielākie noslēpumi atklājas tikai brīdī, kad tos vairs nevar nosargāt – čempionāta oficiālo pieteikumu publicēšanas dienā. Lai gan kuluāros klīst versijas un baumas par to, kurā komandā kurš sportists startēs, oficiālu paziņojumu par braucēju un komandu savienībām bijis pavisam maz.

Šogad intriģējošs būs pašu komandu sastāvs, jo nojaušams, ka dažas pērn redzētās komandas šajā sezonā pasaules čempionātā varētu nestartēt, vai startēt zem cita nosaukuma vai ar citu struktūru un uzbūvi. Attiecībā uz Latvijas lomu gaidāmā čempionāta sastāvos ziemā kļuva zināms, ka rallijkrosu pametis Reinis Nitišs, uzsākot vērā ņemamu programmu rallijā. Pēdējo gadu vadošais Latvijas braucējs Jānis Baumanis starpsezonā bijis kluss kā burkāns pagrabā, kas liek domāt par iespējamiem pārsteigumiem šajā nometnē.

Pasaules rallijkrosa čempionāta starts paredzēts pēc vairāk nekā mēneša Barselonā. Tā kā šobrīd ir moderni jebkurā ziņā iekļaut koronavīrusa tēmu, tad jācer, ka aprīlī vīruss Covid-19 Eiropā būs nomierinājies, lai tas netraucētu sezonas uzsākšanu. Piemēram, F1 čempionāts, kas startēs nākamnedēļ Austrālijā, šobrīd nav pārliecināts par sezonas sākuma posmu pilnvērtīgu norisi. Ķīnas posms jau ir atcelts, bet vairākas sākotnējās sacīkstes ir vai nu valstīs, kuras slēgušas durvis vai ierobežojušas iekļūšanu “bīstamo” valstu pārstāvjiem (sāpīga tēma itāļiem, Ferrari, Pirelli, utt), vai pašas tiek uzskatītas par tik bīstamām, ka ārvalstnieki uz tām nedodas. Moto GP seriāls zaudējis vismaz pirmos divus posmus Katarā un Taizemē, cieš arī citu sporta veidu rīkotāji un dalībnieki.