Rallijkross: Solbergs uz EČ, kā sportisti brauks Eiropas rallijkrosā?

Viesturs Saukāns  22.02.2013 12:10 1

Aizvadītajās nedēļās sportistu birums apstiprina savu dalību jaunā formāta Eiropas rallijkrosa čempionātā. Svaigākais un, šķiet, viens no gaidītākajiem apstiprinājumiem ir Petera Solberga pilnā Eiropas rallijkrosa čempionāta programma. Savukārt jaunā promotera IMG ienākšana Eiropas rallijkrosā radījusi pilnīga haosa sajūtu, tomēr noteikumi un pamatprincipi sāk sakārtoties.

Pāris nedēļas zināma jaunā Eiropas rallijkrosa čempionāta posma norise un formāts. Pēc IMG un FIA Off Road komisijas spēkošanās jaunais posma formāts faktiski ir abu pušu ideju apkopojums. Saglabāsies gan nianses no līdzšinējā formāta, gan šis tas tiks paņemts no IMG iecienītā „katrs tiekas ar katru” formāta, kādu IMG izmanto sevis promotētajā pasaules spīdveja kausā.

Ienākot IMG, sākotnējā versija bija SuperCars klases pāriešana uz spīdveja sistēmu, bet Super 1600 un TouringCars paliktu ar līdzšinējo trīs kvalifikācijas braucienu un finālu formātu. Tomēr šogad visas trīs klases izmantos jauno sistēmu.

Katrs braucējs aizvadīs četrus kvalifikācijas braucienus, kuri visi tiks vērtēti kvalifikācijas kopvērtējumā. Pirmā brauciena sastāvu faktiski noteiks izloze, savukārt otrajā, trešajā un ceturtajā braucienā sastāvus veidos iepriekšējā brauciena rezultāti. Jāpiebilst, ka joprojām braucienu rezultāti tiks vērtēti laika izteiksmē.

Tā kā visi četri braucieni tiks vērtēti, tiek izslēgta iespēja, ka sportisti apzināti nestartē kādā no hītiem, kā tas bija trīs kvalifikācijas braucienu sistēmā, kad vērtēja divu labāko braucienu rezultātus. Pēc hītiem braucēji saņems punktus – vienu punktu par pirmo vietu, divus par otro vietu, utt.  Braucējs ar mazāko punktu summu pēc četriem kvalifikācijas braucieniem ir labākais kvalifikācijā. Sportists, kurš kvalifikācijas braucienā nefinišē, saņem tikpat punktus cik pēdējais finišējušais plus vienu punktu. Sportists, kurš nevar startēt savā kvalifikācijas braucienā, saņem tikpat punktus, cik pēdējais finišējušais plus divus punktus. Ja braucējs no brauciena tiek izslēgts, viņš saņem tikpat punktus, cik pēdējais finišējušais plus trīs punktus. Sistēma paredz, ka, ja grupās matemātiski sanāk mazāk par pieciem braucējiem, nepilnās grupas izbrauc pirmās, savukārt spēcīgākie braucēji vienmēr, teorētiski, brauc ar pilnu grupas sastāvu.

Pēc kvalifikācijas top-16 braucēji uzreiz saņem Eiropas čempionāta kopvērtējuma punktus – 16 punktus par pirmo vietu, 1 par 16. vietu. Sacīksti tālāk turpina 12 dalībnieki, kurus sadala divos pusfinālos. Katra pusfināla top-3 iekļūst Finālā, savukārt Fināla uzvarētājs kļūst par attiecīgā posma uzvarētāju. Pusfinālu un Fināla dalībnieki saņem papildu punktus EČ kopvērtējumā – 6 punktus par uzvaru, 1 par sesto vietu katrā šajā braucienā.

Tātad maksimālais kopvērtējuma punktu skaits, kuru var atvest no viena posma, ir 28: 16 par uzvarētu kvaifikācijas kopvērtējumu, 6 par uzvarētu Pusfinālu un 6 par uzvarētu Finālu (ja vien esam pareizi izpratuši augstāk izklāsīto sistēmu).

„Uz papīra” jaunā rallijkrosa posma sistēma šķiet baudāma un interesanta, turklāt sarūpē papildu intrigu, salīdzinājumā ar līdzšinējo formātu. Aizvadītajās sezonās faktiski pēc kvalifikācijas, C un B finālus uzskatot par visai otršķirīgiem braucieniem, vienīgā intriga bija pozīciju sadalījums A finālā. Šobrīd sportiskā naida pārpilni būs arī pusfināli.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***