Latvijas rallijkrosa sabiedrībai gan labas, gan sliktas ziņas: labās – iespējams, šogad Latvijā tomēr notiks NEZ rallijkrosa čempionāta posms. Sliktās – izskatās, ka strupceļā nonākušas sarunas par Baltijas kausa izveidi, jo trīs iesaistītās valstis nespēj vienoties par kopīgu seriālu, lai gan centieni no Latvijas un Lietuvas puses ir pamatīgi.
Ja par NEZ, tad šonedēļ NEZ padomes sapulcē Helsinkos tiks apstiprināti 2013. gada NEZ rallijkrosa čempionāta plāni. Līdz tam tiek steigta dokumentācija, lai viens posms notiku arī Latvijā – vēlmi sarīkot seriāla trešo posmu izteicis sporta komplekss Mūsa.
NEZ kalendārs rudenī tika sastādīts ar pāru posmiem Dānijā un Norvēģijā, bet Baltijas jūras šajā pusē bija tikai viens rīkotājs – divu posmu rīkošanu uzņēmās Lietuvas Vilkiču organizators. Tomēr skaidrs, ka ne čempionātam, ne pašam rīkotājam šāda shēma īpašu sajūsmu nesarūpē, tāpēc Mūsas pieteikšanās uzskatāma par visiem izdevīgu ziņu. Abu posmu rīkotāji pirmdien tikās Rīgā, lai izrunātu savas sadarbības principus.
Tikmēr jau vairākus mēnešus notiek centieni izveidot Baltijas kausu rallijkrosā, taču šobrīd šķiet, ka plāns diez vai izdosies. Lielā mērā situāciju sarežģī Igaunijas puses nostāja – te viņi grib Baltijai uzspiest pašu čempionātā izmantotas riepas, te viņi vēlas visus tehniskos noteikumus pilnībā pēc FIA noteikumiem (tajā skaitā HANS sistēmas, utt), te viņi ieplāno savu posmu ietvaros Baltijas kausa ieskaiti datumos, kuri sakrīt gan ar NEZ vienu no Baltijas posmiem, te ar Mūsas septembra autokrosa sacīksti, kurai arī būs NEZ statuss bagiju dēļ. Rezultātā Latvijas un Lietuvas sportisti praktiski tiek spiesti palikt mājās un ar igauņu brāļiem samērīties, šķiet, neizdosies.
Igaunijas puses vienaldzība pret sadarbību ar Latviju un Lietuvu pilnībā varēja izjust jau pērnajā rudenī, kad Latvijā nenotikušā Baltijas kausa posma pārcelšana tika sagaidīta bez entuziasma un ar attieksmi – jums vajag, paši risiniet savas problēmas. Diemžēl Latvijas un Lietuvas puse ar grūtībām saskata iespēju izvilkt Baltijas kausa seriālu tādā līmenī, lai sportistiem būtu iespēja startēt un gūt gandarījumu. Arī fakts, ka par Igaunijas federācijas EAL prezidentu kļuvis soms Āri Vatanens, diez vai sola īpašu attieksmes maiņu dienvidu kaimiņu virzienā.
Tikmēr pārdomas izraisa igauņu tiekšanās pēc „100% FIA” standartiem rallijkrosā. Lai arī šobrīd Latvijā šādu mašīnu ir maz, maigi izsakoties, iespējams, savā būtībā tas varētu būt tehnikas attīstības ceļš šajā sporta veidā.
LAF Krosa komisija aicina esošos un topošos sportistus izteikt viedokli par to, kāds varētu būt Latvijas braucējiem saistošs rallijkross 2013. gadā. Varbūt mūsu dalībniekiem tāda formāla Baltija nemaz nav vajadzīga, pietiek ar NEZ posmiem un kaimiņvalstu nacionālo seriālu sacensībām. Nevienam nav aizliegts startēt ne Lietuvas, ne Igaunijas posmos, līdz ar to braukšanas iespēju pietiek. Skaidrs arī tas, ka vēl vismaz šogad Latvijā nebūs stacionāras rallijkrosa trases, lai arī Mūsa uz NEZ posmu plāno attīstīt rallijkrosa elementus.
Starp citu, ja tiks apstiprināts Mūsas NEZ posms, tas var atstāt iespaidu uz nacionālo seriālu kalendāriem – paredzamas izmaiņas kroskartu, LAF Krosa komisijas kausa un LAF Folkreisa Vasaras kausa plānos. Tomēr gaidām oficiālu apstiprinājumu.
Apsveicu LAF par drosmi akceptēt Maišeļa vēlēšanos rīkot rallijkrosa NEZ posmu !!!
Ņemot vērā iepriekšējā gada pieredzi , ka pāris nedēļas pirms noliktā datuma NEZ posms Mūsā no organizātora puses tika atsaukts. Tas savukārt nostādija LV un sportistus ( īpaši viesus ) muļķīgā situācijā, bet paldies LT pusei , kura situāciju atrisināja.
Ļoti ceru, ka šāda situācija neatkārtosies .
Novēlu sporta kompleksam ” Mūsa ” veselību un realizēt šķiet septiņu gadu vecus solijumus pielāgot trasi arī rallijkrosam .
LAI VEICAS !!!