Rallijkross: World RX atgriežas pie klasiskāka formāta

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
11.01.2023
12:32
(Foto: wrx.com)

Pasaules un Eiropas rallijkross šogad atgriezīsies pie ierastāka un, šķiet, labāka sacensību norises formāta nekā redzējām 2022. gadā. Piemēram, pusfinālos un finālos atkal būs sešu braucēju starta laukumi.

Pērnais eksperiments, līdz ar to, ir atzīts par neveiksmīgu. Tam nevar nepiekrist – tas bija gan sportiski “klibs”, gan līdzjutējiem grūti uztverams, ar īpatnēju rezultātu veidošanos. Šogad lielā mērā notiek atgriešanās pie formāta, kuru vērojām laikā no 2014. līdz 2021. gadam. Tiesa, ar niansēm. Viena no spilgtākajām – šogad čempionāta kopvērtējuma punkti tiks piešķirti arī pēc katras kvalifikācijas sērijas.

Sacīkste sāksies ar brīvajiem treniņiem, kam sekos laika kontroles braucieni, viena apļa Super Pole cīņa, četri kvalifikācijas braucieni, divi pusfināli un fināls. Nedēļas nogalēs, kurās vienlaicīgi tiek aizvadīti divi pasaules čempionāta posmi (Dienvidāfrika, Āzija), atkal tiks aizvadīti trīs kvalifikācijas braucieni. Braucienu garums – pieci apļi.

Kvalifikācijas braucienos uz starta stāsies pieci braucēji, startējot, tradicionāli, no vienas līnijas. Kvalifikācijas sērijas rezultātus veidos braucēju uzrādītais brauciena laiks. Pirmās kvalifikācijas sērijas rezultāti veidos starta sarakstu otrajai sērijai. Otrajā sērijā ātrāko braucēju grupa startēs pirmā, lēnākā grupa, attiecīgi, pēdējā. Braucēji vairs nevarēs izvēlēties starta vietu rindas ietvaros.

Līdzīga procedūra tiks aizvadīta arī trešajā un ceturtajā sērijā, vienīgi atšķirība, ka šajos braucienos lēnākās grupas startēs pirmie, ātrākie – pēdējie. Netiek pieminēta iepriekš izmantotā grupu starta secības loterija, kad dienas laikā tika noteikts, kādā secībā tiks aizvadīta katra kvalifikācijas sērija. Grupu secības “problēma” tiek uzsvērta laika apstākļu dēļ – ja sērijas laikā sāk līt, vai tieši pretēji – trase strauji žūst, dažkārt ātrākie braucēji neobjektīvi (neveiksmīgi) bija spiesti samierināties ar bezcerīgu rezultātu atšķirīga seguma dēļ.

Tas, kas ir vēl nebijis pasaules čempionātā, ir plāns piešķirt sezonas kopvērtējuma punktus par kvalifikācijas sēriju rezultātiem. Tas ar mērķi, lai līderi netaupītos priekšbraucienos, visu atstājot pusfināliem un finālam. Pērn papildu punktu par kvalifikāciju nebija vispār, bet iepriekš punktus saņēma kvalifikācijas četru braucienu summas top-16. Šogad katras sērijas uzvarētājam 3 punkti čempionātā, otrajai vietai — divi, trešajai – viens.

Pusfināliem kvalificēsies priekšbraucienu kopvērtējuma top-12, ar piebildi, ka katrs no viņiem ir startējis vismaz 50 procentos braucienu, respektīvi, ne mazāk kā divos. Pusfinālos un arī finālā startēs pa sešiem dalībniekiem, sakārtoties pa diviem trijās rindās. Šis elements, šķiet, bija visvairāk gaidīts atgriežamies, jo pērnie fināli ar piecām mašīnām vienā rindā nesagādāja īpašu sajūsmu un “liela notikuma” efektu.

Pēc fināla kopvērtējuma punktus piešķirs posma vadošo 15 pozīciju ieguvējiem. Rezultātu top-6 veidos fināla rezultāti, 7. – 12. vieta tiks noteikta pēc pusfinālu rezultātiem (vienādās vietas tiks salīdzinātas pēc kvalifikācijas summas), bet 13. – 15. vieta tiks sarindota kvalifikācijas summas secībā.

Šis bija gadījums, kad pērn tika izmēģināta jauna braukšanas formula, kas izrādījās neveiksmīga. Eksperimenti ir laba lieta, taču īpatnēji, ka šis eksperiments pirms ieviešanas praksē netika precīzi modelēts – pasaules čempionāta līmenī visai vieglprātīgi. Jauniem formātiem allaž nepieciešamas pieslīpēšanas nākamajos gados, tomēr tik smagi kļūdīties, ka jāmaina praktiski viss formāts, pasaules līmenī reti gadās. Taču labi, ka neveiksme ir atpazīta un likvidēta.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv