Autokross: Ints Jeršovs: “Šī bija ļoti pazīstama sajūta!”

Viesturs Saukāns  27.04.2016 11:20 26

Open 2500 klases Smiltenes posma otrās vietas ieguvējs Ints Jeršovs atzīst, ka uzvarētāja Laura Unāma sniegums bija pārliecinošs un pirmajā posmā viņš bija neuzvarams. Jeršovs saka, ka cīņa – jeb tās trūkums – atgādināja iepriekšējās sezonas, kad ar tehnisko pārspēku dominēja Agris Brediks un Jānis Borševskis.

“Šī bija ļoti pazīstama sajūta, gluži kā iepriekšējos gados, kad stājoties uz starta bija skaidrs, kuras mašīnas ir apdzenamas, bet kuras ir bezcerīgi tālu priekšā. Lauris un komanda ir malači, ka sadūšojās šādam tehniskajam risinājumam, uzbūvējot Open 2500 klasei atbilstošu auto ar turbodzinēju.”

Kad tika sadalīta Open klase, lielajām, jaudīgajām mašīnām kā Mitsubishi Evo un līdzīgām, tika izveidota Open 3500 kategorija. Open 2500 bija paredzēta kā klase mazāku budžetu un tehnisko ieguldījumu klase. Tomēr tās noteikumi tika atstāti brīvi, paredzot ne tikai visas trīs piedziņas (priekšpiedziņa, pilnpiedziņa, aizmugures piedziņa), bet arī turbomotoru mašīnas. Galvenais pamatojums turbīnu neaizliegšanai bija prognoze, ka 2500 kub. cm atbilstoša turbo tehnika ir ar maksimālo kubatūru zem 1500 kub. cm x 1,7 koeficients, bet tādu diez vai kāds būs gatavs sagatavot. Tomēr jau pirmajā posmā šādas mašīnas bija divas – Unāmam un viņa komandas biedram Jānim Augulim.

Kad tik pieņemti noteikumi, kas mazajā Open klasē atļauj arī turbo risinājumus, Jeršovs jau brīdināja, ka vienas, divu šādu mašīnu pēkšņa uzrašanās var atkal radīt situāciju, ka kāds no braucējiem kļūs neaizsniedzams. Šobrīd Ints atzīst, ka viņa prognoze ir pareiza, tāpēc Open dalīšanas iznākums varētu nebūt atrisinājis iepriekš pieredzētās spēku samēru problēmas: “Kā teicu, varu tikai paspiest roku Laurim par risinājumu un drosmi būvēt šādu auto. Turklāt viņš sacīksti veica ļoti labi, bez kļūdām. Vienīgi mani uztrauc tas, ka šis ir ļoti ātri radies precedents, kas jau sāk pierādīt, ka sportistu sapulces ar lēmumu pieņemšanu būs bijušas liekas, jo neesam panākuši tehnisko līdzvērtību. Šā brīža noteikumi ļauj uzbūvēt pavisam ekstrēmus auto, kas visai viennozīmīgi var kļūt dominējoši šajā klasē. Taču vērosim, kas notiks nākamajos posmos.”

Izskan dažādas prognozes par turpmāko cīņu Open 2500 klasē. Viens no tehniskajiem komisāriem Modris Volksons prognozē, ka jau nākamajā sacīkstē Unāma pārsvars var būt izzudis: “Šodien ir smaga, specifiska trase smagos laika apstākļos, kas ļauj dominēt turbo mašīnai. Tomēr jau nākamais posms Vecpilī, ja trase būs sausa, var izrādīties daudz atbilstošāks atmosfēriskajiem motoriem, piemēram, Jeršovam. Atcerieties, kā lielo turbo motoru mašīnu – Bredika – ērā Unāms pats ar atmosfērisko motoru pēkšņi bija neķerams konkurentiem. Domāju, ka šogad scenārijs var atkārtoties.”

Unāms pats atzīst, ka cerēja, taču neticēja, ka tehnika izrādīsies tik spēcīga. Kad uz jaudas stenda uzzināju skaitļus, kas parādījās no šī auto, es nespēju noticēt tam, ko redzu. Tas bija patīkams pārsteigums. Skaidrs, ka šis turbo motora risinājums bija gan eksperiments, gan risks. Šodien tas attaisnojās.”

Open 2500 klasē dienas gaitā veidojās kāds cits duelis: Jānis Kozlovskis ar aizmugures piedziņas Toyota MR2 prata brīžiem līdzvērtīgi cīnīties ar Jeršova pilnpiedziņas Subaru. Duelis bija aizraujošs, jo, cik viens bija radošs un agresīvs savos uzbrukumos, tik otrs bija nesatricināms un precīzs savā aizstāvībā. Ints Jeršovs komentē: “Tieši šī bija tā cīņa, kuras dēļ pērn mainījām klases noteikumus un kubatūru. Šī bija tā intriga, kuru mēs visi šajā klasē vēlamies.”

Uz jautājumu, vai atsevišķās epizodēs Ints ar Jānis apzināti spēlējās, Jeršovs atzīst: “Cīņa bija īsta un bez liekām dāvanām, lai gan es varēju kontrolēt situāciju un, ja būtu bijusi vajadzība, varēju pabraukt arī ātrāk.”

Open 2500 klasē finālā aiz Unāma un Jeršova trešais finišēja Jānis Dreimanis, kurš ar stabilu sniegumu guva pjedestālu pēc tam, kad finālā Kozlovska mašīnai radās pusass defekts.

  • skats no malas

    Tas viss tā ir, ja vien tur tik tiešām ir 1500T. Manuprāt, lai šīs runas beigtos, mūsu augsti god. teh. komisāram būtu jāizskrūvē svece, un jākliedē šīs šaubas! Modris vienmēr sevi pozicionē, kā ļoti bargu burta kalpu. Šeit nu ir tā iespēja izpausties! Jauna klase, jauni noteikumi… un pēkšņi viens auto ir galvas tiesu pārāks par citiem. Vecpilī lūdzu plānveida pārbaudi openiem studijā!

    • Mehs

      Es par, bet ar vienu noteikumu. Taisīt vaļā sezonas beigās, bet līdz tam dzinēju noplombēt. Jūs tiešām cerat ka Lauris kādam ļaus redzēt “kas lācītim vēderā”? Nomērīt LŪDZU – taisīt vaļā PĒC SEZONAS.

    • Lauris

      Godātie kungi.uz dzineeja bloka un galvaam ir dzinēja kods.un tas ir EL 15. Sagatavošu uz vecpili dzineeju no plombēšanai.nekādu problēmu nav .arī mērīšanai.pats personīgi palūgšu teh komisāru lai noblommbē.

  • Kristaps

    Nedaudz saķīmiķoja tehniskos noteikumus un no viena grāvja otrā – tas ir neizbēgami, kad taisa tehniskos noteikumus pret konkrētām mašīnām.
    Jāgaida kurā posmā Unāms finālā apdzīs Ašmani par diviem apļiem ! :D Smiltenē nedaudz pietrūka.

    • Mehs

      Reāli jau nekas nav saķīmiķots. Vajadzēja samazināt kubatūru – LŪDZU. Gribējāt pielīdzināt turba ie atmo – LŪDZU. Jūs tiešām domājat ka tagad neviens neko nedomās un nedarīs??? Tas tad no sporta pārvēršās par kaut kādu čomu saietu trases malā ar regulāru kausu sadalīšanu. Gribētu zināt kas ir lētāk un vieglāk – ielikt Inta subaru audi dzelzi vai standarta subaru 1,5 dzelzim uzlikt gliemezi. Domāju ka otrais variants ir tehniski un finansiāli iespējamāks. Kurš vēl LV var sakrustot audi ar subaru??? Gribat teikt pa lēto tas ir???? Redzēsim kas būs tālāk, jāiesaka Unāmam sakrustot subaru 1,5T ar VAZa 870kg :D Tad vispār būs kosmos :D :D :D

      • antons

        mehs…tad jau Jelgavas ražojums…nu tak būvējies,daries! atrādies trasē! kur problēma?!??!

    • Kriksis

      Pagaišgad pat Evo nevarēja apdzīt par 2 apļiem. tākā nespīd. Starpcitu fokusa motora temperatūra bij 120 grādi radiātora problēmu dēļ, tākā mašīna tika apzināti piebremzēta lai nenokaujas

  • Mehs

    Reāli nesaprotu. Moš taisam desmit klases, dodam katram pa kausiņam….

  • STA

    Vienmēr būs, kas grāvjus raks – cits zags, bet cits tikmēr spriedīs par to, kas slikts, kas labs! ;)

    Varbūt vajag vienkārši palikt pie vieniem noteikumiem un beigt čīkstēt, citādi jau kuro reizi šo klasi glābj, bet kā nav, tā nav ..

  • Reinis

    Ko var ņemties?Paši brauc klasē ar nosaukumu OPEN un tagad brīnās,ka cilvēki mašīnas būvē :).Te tomēr notiek arī tehnoloğisko risinājumu un konstruktoru cīņa.
    Es domāju,ka vajag ieviest arī “konstruktoru kausu” OPENOS vai vispār krosā :)

  • armands

    Jautājums par Open 3500 klasi,vai ir kāda prognoze kad viņa varētu piepildīties ar braucējiem.

  • Dumidors

    Vispār izskatās pēc gaudošanas un ņaudēšanas, jo viens, kurš bija 100% pārliecināts par viegliem kausiem bez konkurences visas sezonas garumā pēkšņi aplauzās jau pirmajā posmā.
    Ir dota cīņa, ir dotas iespējas. Uzvar tas, kurš labāk izmanto iespējas. Viss.

  • Skatītājs

    Nevis izskatās, bet ir gaudošana. Un gaudo šobrīd tikai viens braucējs jo redz kausiņu par uzvaru nedabūja, mērķis taču bija ka uzvarai pietiks tikai ar atbraukšanu.

    • Aizstāvot Intu, telefonsarunā tonis un intonācija nebija gaudošana, tā tas nav jāuztver.

      • Ints Jeršovs

        Paldies visiem, kam ir bijis viedoklis par šo rakstu, un nav kautrējušies to izpaust.
        1. Paldies Dumidoram un Skatītītājam! Savākšos, negaudošu un neņaudēšu, bet turpināsim skrūvēt un pielikt, lai būtu konkurētspējīgāki.
        2. Paldies čaļiem, kas aizliek par mani labu vārdu un aizstāv manu pozīciju, tik tiešām, gandrīz katru sezonu būvēt konceptuāli jaunu mašīnu, nedaudz nogurdina. (Paguru, atvainojos).
        3. Paldies Viesturam par rakstu, kas bija tikai labi domāts, BET noteikti ne Gaudošanas vairošanai.
        4. Starp citu salīdzināšanai, R5 rallija auto 1,6t, ja zinātāji pareizi man visu izstāstīja, ar 34 mm restriktoru attīsta ap 350 zs un 500 nm jaudu pie turbo spiediena 1,4 (pie spiediena 2, jauda pieaug pat līdz 400zs) tas jau tā nieks, salīdzinoši Jānim Borševskim pagājušo gadu, ar 2.0 l t un 32 mm restriktoru bija aptuveni 340 zs un 600 nm.
        5. Pēc augstāk izklāstītā, domāju nav pamata pārmest Laurim par motora tilpuma neatbilstību, jo potenciāls šim 1.5 t ir vēl lielāks, nekā Lauris šobrīd viņu ir attīstījis.
        6. Lauris man piekritīs, ka ieguldot nedaudz vairāk laika un naudas jauda 300 zs un 400 nm sanāks diezgan brīvi, pārējo izseciniet paši. (kāpēc mēs tos EVO aizdzinām, atvainojos aizķēros atmiņās).
        7. Kādas vajadzības pēc izvēlēties būvēt 2500 atmosfēru klases jaunpienācējiem, ja reiz 1,5 turbo tā iet?
        8. Starp citu, kausu un kausiņu man kādām pāris dzīvēm ir iekrāts, tā kā tai nevajadzētu būt pamat problēmai (tas humoram).
        9. Piemetot pa rupjo jaudas potenciālu, varat piekrist, vai nē, bet visa šī DZĪVES AINIŅA kaut kur jau ir redzēta……..

  • VSA

    kepec te jastridas? paskatamies wrc pasaules cempionatu. agrak brauca ar 2 lirtu turbo motoriem.tagad ar 1.6 turbo un no malas liekas ka 1.6 litraza ir atrakas un ziperigakas. protams jareikina ari svaru.jo svaru starpibai ari liela nozime. mana pozicija ir tada. pilnpiedzinas brauc sava klase. viena tilta piedzinas sava un stridu nebus.

  • Kriksis

    Liekaties tak mierā. Tie kas gribēs braukt brauks tāpat, jo braucam jau prieka un baudas pēc nevis dēļ kausiņiem. Ja kādam vajad kausiņus lai dodau uz Geku un nopērk :).

    • Henriets

      Tieši tā, Kriksi!

      Klau, Kriksi, negribi uzspēkoties folkreisā ar citiem RWD?

      Folkreisa RWD džeki arī meklē savas mazās grupiņas vadītāju, dzirdēju, ka viņi tevi šajā amatā vēlas redzēt, jo tu tam deri vislabāk.

      • Kriksis

        Tai mašīnā ir iegrūsts pārāk daudz līdzekļu un laika lai viņu kādam pa 950 Eur pārdotu.

      • Kriksis

        Starpcitu klīst baumas ka Kamariņam (Andrim Lajevskim) parādījie Ckalsas mersis Krosam…….

      • HarryVanLee

        Varbūt tomēr vajadzētu tiem folkreisa RWD džekiem mazliet pielikt/ieguldīt un doties uz lielo krosu un pilnveidot īstās klasikas grupu??? Folkreiss nav slikta lieta, bet tā auto pirkšana/pārdošana nekādi nevelk uz to pusi… Kā Kristaps saka-pārāk daudz līdzekļu un laika ielikts lai tā vienkārši atdotu par 950eur…

        • Folkreiss ir tautas sports veids. Tādi ir spēles noteikumi. Ja ir lielākas ambīcijas un gribās guldīt – welcome to the autocross….

          • HarryVanLee

            Vispār jau mans komentārs paskaidrojoši vairāk attiecas uz personām, kas ,,ağitē,, uz cīņām folkreisā… Iespējams, tas tika izteikts kā joks, bet nu commoooon!…Tiem, kas brauc amatieros, folkreisā būtu jātiecas augstāk, nevis otrādi… Nekā personīga… Bet ja par tēmu, tad Intam ir daudz taisnības un nav nekāda sakara ar čīkstēšanu vai ņaudēšanu-kā tur teica…ir tā kā ir, vienkārši tehnisko noteikumu izstrādes brīdī neviens negaidīja, ka parādīsies mazo turbomotoru risinājums… Sezona tikai sākas un redzēs kas notiks tālāk.

  • Piebilde

    Gan jau būs laiks, kad arī Ints iekabinās Unāmam un Unāma zelta gājiens aprausies. Cerēsim jau nākamajā gonkā.

  • Kriksis

    Spriest par spēku samēru varēsim pēc trešās gonkas, vai labākā gadījumā pēc Vecpils, jo neaizmirstiet ka Smiltene bij smaga trase. Redzēs kas notiks Vecpilī uz cietaka seguma.tad arī spriedīsim, vai Unāmam ir tik milzīġs pārsvars par visiem vai nav.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis