Līdz ar pirmdien noslēgto pieteikšanos sestdienas Folkreisa un krosa kausa cīņām zināmi abu dienu dalībnieku sastāvi zināmi. Katrā no sacensību dienām vairāk nekā 80 dalībnieku!
Interesanti, ka katrai dienai pieteikts vienāds dalībnieku skaits – pa 82 sportistiem. Atgādinām, ka sestdien Vidsalā, Pilskalnu trasē norisināsies Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas kausa otrais posms, bet svētdien startēs ilgi gaidītais Latvijas autokrosa čempionāts.
Tieši čempionāta klašu sastāvus šobrīd apskatīsim. Jāpiebilst, ka svētdien formāli ne tikai Latvijas čempionāta cīņas, bet arī ieskaites Latvijas un Baltijas kausā.
Mini bagiji – daudz!
Jaunā sezona Mini bagiju čempionātā sākusies ar lielu dalībnieku skaitu – 14 dalībnieki, divas stabilas grupas. Sastāvu stiprina gan vairāki Lietuvas braucēji, gan arī jauni braucēji Latvijas sportistu pulkā: debijai gatavojas Emīlija Ūtēna, Kristers Eglītis, Jēkabs Linde un Markuss un Klāvs Žvagini. Tiesa, ja par favorītiem, tad čempionam Emīlam Mirošņikam smagākās kaujas titula aizstāvībai gaidāmas tieši ar lietuviešiem.
Xtreme – debitējošs igaunis, spēcīgas atgriešanās
Šogad Xtreme bagiju klases sastāvs veidojās salīdzinoši stīvi un bija zināmas bažas par ieskaitei nepieciešama pulka izveidošanos. Tomēr deviņi pieteikumi pirmajam posmam ir cienījams rādītājs. Ierindā pēdējo gadu čempioni Mikus Neško un Gatis Geisters, līderu draudi Monta Beierbaha, Viesturs Sproģis un Keivo Koivs. Debijai gatavojas igauņu braucējs Alars Johansons, bet spilgta atgriešanās – startam gatavojas Jānis Geisters, kurš Latvijas čempionātā nav startējis kopš 2017. gada. Togad brāļi Geisteri sezonu noslēdza ar izcilu rezultātu: Gatis pirmo reizi kļuva par čempionu, bet Jānim otrā vieta sezonā.
2000 Super – kroņa klase līmenī!
2000 Super klase sarūpējusi 17 dalībnieku lielu sastāvu, kas ir viens no pēdējā laika labākajiem rādītājiem. Pērnais čempions Edijs Ošs devies rallijkrosa pilnpiedziņas virzienā, līdz ar to ceļš uz kārtējo titulu vaļā varētu būt Ritvaram Kārkliņam. Taču, vai tas būs tik vienkārši? Ivo Gabrāns, kurš sēdies Oša pērnajā čempionauto, jau paspējis pierādīt, ka ir pielāgojies jaunajai tehnikai, svinot uzvaru Mūsā Nacionālās klases cīņā, un gūstot otro vietu pirmajā rallijkrosa čempionāta posmā Biķerniekos. Šobrīd tieši Gabrāns un Kārkliņš šķiet galvenie uzvaras pretendenti, atliek vērot, vai no pārējā kolektīva izcelsies vēl kāds, kurš nostāsies tuvāk līderiem. Pārējās pozīcijas gan neprognozējamas: bronzas medaļniekam Artūram Bāriņam pievienojies brālis Roberts, un tieši jaunākais brālis Mūsā guva augstāku rezultātu. Aigaram Kļaviņam spēcīga jaunā Ford Fiesta, ar kuru gan pirmais randiņš Mūsā nebija veiksmīgs. Viesturs Plētiens, Toms Lielais, Endijs Skolmeistars… Viss var gadīties!
Un jā, vairākas interesantas debijas/atgriešanās Latvijas čempionātā. Beidzot savā īstajā vietā – Latvijas čempionātā – nonācis Artūrs Mūrnieks, 2003. gada Latvijas vicečempions Junior 1400 (tagadējā 1600) klasē. Debijai gatavojas Eduards Vaškuns, Dairis Platovs, Folkreisu un Krosa komisijas kausu regulāri braucošais Dainis Žvagins, beidzot uz starta, cerams, redzēsim vairākkārt pieteikto, bet nestartējušo Sindiju Laenko… Klase piedzīvo paaudžu maiņu, un tas ir labi – tā kļūst neprognozējama.
Open 2500 – sajukums!
Open 2500 klase, lai arī skatāma, tomēr turpina pīties dalībnieku skaita ziņā. Šobrīd sarakstos nav līdzšinējo zvaigžņu Jāņa Dreimaņa, Eduarda Iesalnieka, Andra Ustupa. Toties ir uzreiz divi Jeršovi – bijušajam čempionam Intam beidzot pievienojusies arī vairākus gadus trenētā meita Kitija. Tāpat uz starta Folkreisa Volvo armijas pārstāvji – Kaspars Zuģickis, šķiet, startēs ar Armanda Pārupes pilnpiedziņas S60, bet Armands Aseriņš trasē vedīs priekšpiedziņas S60. Vēl viens interesants pieteikums no Kurzemes puses: Raimonds Ķervijs, kurš paša rīkotājā Priekules sacīkstē guva uzvaru pilnpiedziņas klasē. Cik tas īsti bija ātri? Nenoliksi blakus čempionam Armandam Plūmem – neuzzināsi!
Un jā, par favorītiem. Skaidrs, ka Plūme joprojām ir galvenais pretendents uz uzvaru. Atliek vērot, cik tuvu (vai priekšā) tiks Jeršovs un, cik klases ietvaros ātrs ir Jānis Gustāns, kurš abos Eiropas posmos Bauskā un Vilkičos demonstrēja pārliecinošu sniegumu, tiesa, nesasniedzot kārotos panākumus.
Savas izdevības gatavs izmantot Kristaps Ašmanis – vienīgais ar Klasiku braucošais klases dalībnieks.
VAZ Klasika – izjūk duelis, bet jautrības pietiks
Kā noprotams, bijušais čempions Kalvis Tēts šosezon no sporta ņems pauzi. Tas atņem zināmu intrigas elementu VAZ Klasika klasē, tomēr nekādā gadījumā nenoraksta šo ieskaiti. Čempions Jānis Linde turpinās būt galvenais favorīts, taču Armands Ķēniņš un Raitis Gusevs varētu būt tie, kuri regulāri neliks mieru līderim. Klasē mēdz būt ļoti mainīgi rezultāti, tāpēc pastāv iespēja, ka dažus intrigas elementus mēs vēl nezinām.
Ir arī debitanti – cīņām čempionātā gatavojas Ivo Žilde, kuru pērn redzējām pāris Krosa komisijas kausa Am klases posmos. Tāpat uz starta Kristaps Eglītis, kuram arī gaidāma pirmā LČ sacensība.
1600 – atpakaļ uz kājām!
Pēdējo gadu rūpju bērns 1600 klase šogad nāk ar skaļu pieteikumu – pirmajam posmam astoņi pieteikumi! Atgriežas bijušie čempioni Rihards Dainis un Andis Kļava, spēkos līdzīgie Jānis Lideris, Juris Narubins, Jānis Nagla un Ģirts Kuzmanis. Pirmo reizi kopš 2010. gada Latvijas čempionātā gatavojas startēt Māris Meļķis, kurš savulaik aizvadīja pāris sezonas tieši 1600 klasē, bet pērn debitēja Folkreisā. Intriģējoša debija – Dāvis Ūdris, viens no Folkreisa vadošās grupas braucējiem (kad brauc), gatavs pāris gadus plānotajai debijai arī Latvijas autokrosa čempionātā.
Buggy 1600 – septiņi!
Pērn aktīvi virzītā nacionālā līmeņa Buggy 1600 klase šobrīd izskatās pavisam labi, otrās sezonas sākumā sapulcējot jau septiņus dalībniekus. Ierindā visi šobrīd aktīvie bagiju braucēji – Jānis Ščerbickis, Justs Grencis, Edgars Zīverts un Arūns Matulēns, kā arī “gandrīz debitants” šajā klasē Arnis Odiņš. “Gandrīz”, jo 2016. gadā viņš aizvadīja vienu Baltijas kausa sacensību šajā klasē.
Plus divi Igaunijas braucēji, kuriem Latvijas kauss šķiet ļoti interesējošs sezonas elements – Baltijas kausa pašreizējais īpašnieks Janars Kadaks un jau pērn klasē redzētais Tēts Vare.
Xtreme Junior – skaits lēnām aug
Pērn Latvijas autokrosā debitēja Junior Xtreme bagiju klase, kas paredzēta jauniešiem. Piemēram, lai turpinātu cīņas autokrosā pēc Mini bagiju absolvēšanas. Tieši šāds plāns no Mini bagijiem izaugušajiem Jānim Kozlovskim junioram un Markusam Ūtēnam, kuri ar panākumiem vēl nesen startēja Mini bagijos. Viņi pievienosies jau pērn startējušajam Raivo Jānim Beierbaham. No šīs klases paspējis izaugt pirmā Latvijas kausa ieguvējs šajā klasē Kristiāns Grencis, taču klases bilance vienalga pozitīva – pirmo reizi trīs pieteikumi. Šķiet, dalībnieku skaita sniega bumba sāks velties, un braucēju būs arvien vairāk.
Baltijas B6000 – mūsu daudz, viņš – viens
Aizvadītajā nedēļas nogalē Igaunijā tika uzsākts Baltijas kauss B6000 bagiju klasē, kurā dubultuzvaru guva brāļi Dinārs un Ainārs Ramati. Seriāls turpinās uzreiz ar posmu Pilskalnos. Iespējams, posmu tuvums vienam otram pašlaik sarakstos ļauj redzēt tikai vienu Igaunijas braucēju, un nav izslēgts, ka to kļūst nedaudz vairāk. Taču Latvijas braucēji pilnā sastāvā – Ramati, Jānis Kozlovskis, Aigars Lizums, Intars Bališevs un Igors Sima veido spēcīgu sastāvu. Favorīti – Ramati un Kozlovskis, visos gadījumos gan jātur īkšķi par tehnikas izturību. Taču ātruma ziņā – tas būs skatāmi!
Svētdienas čempionāta starta posms, nav šaubu, būs intrigas pilns!