Autokross: Krosa kausi: ziemā visi, vasarā uz AM bāzes

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
15.12.2021
13:17
Līdzšinējā AM klase vasarā būs Krosa komisijas kausa vienīgā ieskaite. (Foto: Klāvs Benefelds, Autocross.lv)

Nesen Folkreisa sadaļa izziņoja Ziemas kausa kalendāru, kas būs aktuāls arī ziemas autokrosa braucējiem, jo tiks aizvadīta Autokrosa Ziemas kausa izcīņa. Tradicionālais Krosa komisijas autokrosa kauss startēs vasarā.

Krosa komisijas kausa izcīņai 2022. gads būs nedaudz citāds nekā iepriekš, jo sezonas sākums formāli paredzēts vasarā nevis ziemā (tiesa, apstākļu dēļ ziemas sacīkstes nenotika arī iepriekšējos divus gadus). Krosa komisijas kauss atgriežas pie vienas klases formāta, respektīvi, tiek likvidēts sadalījums Pro un AM klasēs. Vasarā ieskaite Krosa komisijas kausā notiks klasei, kas izveidota uz līdzšinējās AM klases bāzes. No nākamā gada, ka nolemts vēl pirms 2019. gada sezonas, visām Latvijas autokrosa mašīnām jābūt aprīkotām ar tā sauktajiem Latvijas čempionāta, jeb FIA J pielikuma karkasiem. Tā kā vairākiem AM klases braucējiem tas prasa laiku un ieguldījumus, jaunā Krosa komisijas kausa sezona startēs vasarā, lai neizjauktu iespējas vairākiem braucējiem pilnvērtīgi cīnīties par kopvērtējuma uzvarām. Ziemā, savukārt, uz starta stāsies viena kopīga vienas ass līdz 2000 kub.cm automašīnu klase.

Tātad, kas īsti notiek ar autokrosa “B līmeņa” sacensībām nākamajā gadā?

Ziemas kausā visi kopā!

Autokrosa Ziemas kausā zem viena jumta varēs startēt visu Latvijas autokrosa un rallijkrosa automašīnu braucēji, kuru mašīnām ir vienas ass piedziņa un motora darba tilpums nepārsniedz 2000 kub. cm. Tātad kopīgās cīņās dosies kā Latvijas čempionāta, tā bijušās AM klases braucēji. Kamēr citi AM dalībnieki vēl metinās un skrūvēs tehniku vasarai, pārējie varēs salīdzināt spēkus ar čempionāta dalībniekiem, vai vienkārši – labi patrenēties.

Ziemas kausā netiek izslēgta arī pilnpiedziņas automašīnu klases iespēja, tiesa, šai kategorijai jāliek par sevi manīt vēl pirms sezonas, lai saprastu, vai rīkotājiem rēķināties ar pilnpiedziņas aktivitātēm, vai nē. Atgādinām arī, ka pilnpiedziņas automašīnām paredzēta atsevišķa klase arī Folkreisa ietvaros.

Ziemas autokrosa kausā izmantotās riepas formulējamas kā brīvas, kas, attiecīgi, atļauj arī garo radžu, jeb tā saukto zāģu izmantošanu. Tiesa, rīkotāji patur tiesības ne vēlāk kā ceturtdienā pirms posma noteikt bezradžu riepu izmantošanu, ja laika apstākļi nenodrošina radzēm atbilstošu segumu.

Tātad ziemā uz starta gaidīts ik katrs!

Vasarā Krosa komisijas kauss uz AM bāzes

Vasaras sezonā startēs Krosa komisijas autokrosa kausa klase, kurā būs zināmi ierobežojumi gan tehnikas sagatavošanā, gan dalībnieku sastāvā. Tā faktiski būs tā pati AM klase, tikai ar jauno drošības aprīkojumu – minēto J pielikuma karkasu, kā arī, iespējams, būs nepieciešams papildināt arī sportista ekipējumu, par ko vēl tiek lemts.

Sportisti, kuri varēs piedalīties Krosa komisijas kausā, būs dalībnieki, kuri iepriekšējo divu gadu (2020. un 2021. gadā) laikā nav veikuši vairāk nekā divus Latvijas autokrosa vai rallijkrosa čempionāta posmus. Šāds nosacījums valdīja jau iepriekšējās divās sezonās, taču šoreiz būs arī papildinājums: Krosa komisijas kausa dalībnieks varēs veikt divus Latvijas autokrosa čempionāta posmus arī aktuālajā gadā, nezaudējot iespēju cīnīties par Krosa komisijas kausa kopvērtējuma pozīcijām. Tātad, piemēram, Krosa komisijas kausa līderis sezonas gaitā varēs veikt arī vienu vai divas izlūkošanas sacīkstes kādā no abiem čempionātiem. Šāda nianse palīdzēs kausa izcīņas braucējiem tuvoties krosa augstākajam nacionālajam līmenim.

Pro klase kā atsevišķa Krosa komisijas kausa klase tiek likvidēta. Pirmkārt, nav nepieciešams uzturēt vairākas līdzīgu mašīnu ieskaites, tādā veidā samazinot sasniegto panākumu vērtību. Otrkārt, braucējiem, kuru rīcībā ir Pro klases tehnika un pieredze, tomēr vairāk jāmeklē iespējas startēt augstākajā līgā – čempionātā.

Un tomēr Latvijas čempionātā/Pro klases braucējiem būs iespēja aizvadīt treniņu sacensības kopā ar Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas autokrosa kausa (AM) braucējiem: katrā no sacīkstēm, izņemot tās, kuras notiks kopā ar LČ, tiks veidota Treniņu klase, kurā varēs startēt jebkurš Latvijas autokrosa un rallijkrosa braucējs. Klases pamatmērķis ir treniņsacīkšu nodrošināšana čempionāta braucējiem. Šai klasei sezonas laikā netiks skaitīts kopvērtējums, šādas klases būšana vai nebūšana attiecīgajā posmā būs atkarīga no pašu sportistu aktivitātes un vēlmes trenēties. Treniņu klasē varēs startēt visu salonauto klašu braucēji, tostarp ar pilnpiedziņas automašīnām.

Autokrosa Ziemas kausa kalendārs būs atrodams laf.lv. Krosa komisijas kausa kalendārs, nolikums un Amatieru autokrosa klašu tehniskie noteikumi vēl ir izstrādes procesā, to publicēšana iespējama vēl šogad.

2022.gada B līmeņa seriālu nosacījumi

Ziema:

  1. Ziemas kauss, kurā var startēt visu Latvijas autokrosa salonauto klašu (viena ass, 2000 kub. cm) braucēji. Ar kopvērtējumu. Piemēram: LČ 1600, 2000 Super, VAZ Klasika, Open 2500 atbilstošās automašīnas, līdzšinējās Pro, AM, utt.
  2. Iespējama atsevišķa klase autokrosa/rallijkrosa pilnpiedziņas auto braucējiem. Piemēram: Open 2500 pilnpiedziņas tehnika, Supercar, Open 4500.

Vasara:

  1. Krosa komisijas autokrosa kauss, kurā var startēt braucēji ar Amatieru autokrosa tehniskajiem noteikumiem atbilstošām automašīnām. Braucēji, kuri 2020. un 2021. gadā kopā nav aizvadījuši vairāk nekā divas Latvijas autokrosa/rallijkrosa čempionāta sacensības. Sezonas laikā drīkstēs aizvadīt divas Latvijas autokrosa/rallijkrosa čempionāta sacīkstes. Piemēram: līdzšinējā AM klase.
  2. Treniņu klase, kurā varēs braukt visu Latvijas autokrosa/rallijkrosa čempionāta salonauto klašu braucēji. Bez sezonas kopvērtējuma. Piemēram: Latvijas čempionātu visas salonauto klases, līdzšinējā Pro un AM.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv