Pēdējā dienā pirms lielā Eiropas autokrosa čempionāta starta Mūsas trasē klašu sarakstos atrodami septiņi Latvijas sportisti. Kas viņi ir, un kā veicies līdz šim?
SuperBuggy: Ervins Grencis
Ervins Grencis, šķiet, būs Latvijas izlases galvenais favorīts šajā posmā, kurš iepriekšējās sezonās regulāri cīnījies par Eiropas čempiona titulu, trīsreiz kļūstot par vicečempionu, bet reizi gūstot bronzas medaļu.
Debija Eiropas čempionātā: 2012. gadā, Buggy 1600
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: 2. vieta (SuperBuggy, 2016, 2017, 2018)
Pjedestāli: 21 (7-10-4)
SuperBuggy: Jānis Boks
Jānis Boks daudzus gadus bija Latvijas vadošais bagiju braucējs gan Buggy 1600 klasē, gan SuperBuggy, gūstot arī atzīstamus panākumus un atsevišķās sezonās pat cīnoties par kopvērtējuma medaļām. Pēdējos gados gan uzsvars uz kopvērtējuma pozīcijām netika likts, drīzāk apmeklētas tās sacensības, kurās Jānis kā braucējs saskatīja potenciālu labam rezultātam. Mūsā būs viens no pjedestāla pozīciju pretendentiem.
Debija Eiropas čempionātā: 2003. gadā, D-3A (Buggy 1600)
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: 4. vieta (SuperBuggy 2013)
Pjedestāli: 9 (2-5-2)
SuperBuggy: Māris Līcis
Māris Līcis daudzus gadus spēkojās Buggy 1600 klasē, fragmentāri izrādot pretestību arī klases vadošajiem braucējiem. Debitējis SuperBuggy, Māris ātrumu nezaudēja, taču sacīkšu lielākās briesmas sagādāja bagija tehniskā izturība. Ja Līcis varēs ticēt mašīnai, viņš var būt finālistu pulkā.
Debija Eiropas čempionātā: 2009. gadā, D-3A (Buggy 1600)
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: 12. vieta (Buggy1600 2011)
Pjedestāli: 0 (0-0-0)
Buggy 1600: Justs Grencis
Lai cik leģendāri stāsti būtu veidojušies kopš Latvijas braucēju dalības Eiropas čempionātā, uzvarām bagātākais sportists ir Justs Grencis, turklāt viņš ir arī viens no diviem latviešiem, kas sasniedzis Eiropas čempiona titulu. Jā, JuniorBuggy klasē, taču nekā nemazina panākumu vērtību: konkurence allaž spēcīga, dalībnieku skaits pamatā līdzīgs kā TouringAX klasē, posmu skaits tāds pats, utt – neviens no rādītājiem nesamazina sasniegtā svarīgumu. Pēc debija SuperBuggy klasē 2019. gadā Justs pārsēdies Buggy 1600 klases bagijā. Šis būs viņa pirmais starts Eiropā ar šo auto, līdz ar to pilnībā būs redzama uzbūvētās tehnikas konkurētspēja. Vai iespēja tikt finālā? Stabilitāte un tehnikas izturība to var sarūpēt.
Debija Eiropas čempionātā: 2014. gadā, JuniorBuggy
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: Eiropas čempions (JuniorBuggy 2017)
Pjedestāli: 23 (9-12-2)
JuniorBuggy: Kristiāns Grencis
Pēc vecākā brāļa Justa absolvēšanās no JuniorBuggy 2019. gadā klasē debitēja Kristiāns Grencis. Taču abu brāļu sezona dažādu iemeslu dēļ izjuka, līdz ar to šogad jāsāk viss no sākuma. Kas gan nav sliktākā ziņa, jo Kristiāns pa šo laiku – nenotikušo 2020. gada sezonu – ir paaudzies un guvis papildu pieredzi. Piemēram, pērnā gada uzvara Latvijas kausā Junior Xtreme klasē. Mūsā noteikti fināla pretendents. Vai pjedestāls? To neviens nezina, jo nav skaidrs, ka šajos pāris gados izaudzis bagistu pulkā, piemēram, Čehijā.
Debija Eiropas čempionātā: 2019. gadā, JuniorBuggy
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: 15. vieta (JuniorBuggy 2019)
Pjedestāli: 0 (0-0-0)
TouringAX: Mārtiņš Svilis
Mārtiņš Svilis ir pieredzējis krosa braucējs, taču Eiropas autokrosa čempionātā startēs pirmo reizi. Viņa karjera lielākoties saistījusies ar rallijkrosu un ralliju, taču Mūsas trase, arī autokrosa versijā, viņam nav sveša. Skaidrs, ka Svilis ir ļoti ātrs autosportists, par ko liecina čempiontituli praktiski visās disciplīnās, kurās regulāri startējis. Cik ātrs un izturīgs būs viņa Renault Clio?
Debija Eiropas čempionātā: Plānota 2021. gadā, TouringAX
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: –
Pjedestāli: 0 (0-0-0)
TouringAX: Edijs Ošs
Šķietami loģisks solis – pēdējo divu gadu Latvijas autokross Edijs Ošs uzsāk cīņu Eiropas autokrosa čempionātā. Tiesa, šis nav sākums viņa jaunajai autokrosa programmai, drīzāk iespēja aizvadīt slavenu sacīksti māju trasē. Viņa turpmākā karjera vairāk saistīta ar rallijkrosu, tāpēc autokrosa starts Mūsā būs viens no retajiem tuvākajā laikā. Izredzes? Klasē spēku samēri šobrīd nesaprotami, bet Oša izmantotā Evo varētu būt gana ātra pārsteigumiem. Cik iegriezīs Igaunijas rallijkrosa čempionāta dēļ izlaistā sestdiena – grūti teikt. Svētdien jābūt perfektām abām atlikušajām kvalifikācijām, lai nodrošinātu piekļuvi A finālam.
Debija Eiropas čempionātā: Plānota 2021. gadā, TouringAX
Augstākā vieta EČ kopvērtējumā: –
Pjedestāli: 0 (0-0-0)