Autokross: Šogad iespējami degvielas testi

Viesturs Saukāns  19.02.2016 12:42 86

Pēdējos gados arvien vairāk tiek diskutēts par Latvijas autokrosa čempionātā izmantoto degvielu – kontroles trūkums atsevišķiem sportistiem ļāvis pārsniegt noteikumos atļautās degvielas sastāva robežas. Lai arī šie apgalvojumi paliks baumu līmenī, šā gada Latvijas čempionātā un citās LAF Krosa komisijas sacensībās iespējama degvielas pārbaude.

Jāatzīmē, ka Latvijas čempionāta klašu tehniskie noteikumi ļoti precīzi un niansēti atrunā, kādu degvielu drīkst un nedrīkst izmantot. Vienkāršiem vārdiem runājot, aizliegta gan tā sauktā sporta degviela, gan arī plašas diskusijas izraisošā E85 degviela.

Uz šā gada čempionātu izmantojamās degvielas noteikumi nav mainījušies. LAF Krosa komisija arī neplāno veikt izmaiņas, uz ko vedina atsevišķi sportisti.

Piemēram, E85 degvielas izmantošana netiks atļauta gan drošības, gan sportiskuma apsvērumu dēļ. Ja konstatēta degšana, liesmas jādzēš ar citas specifikas dzēšamajiem aparātiem nekā tiek izmantots čempionātā. Lieki piebilst, ka sacensību rīkotājiem dzēšanas materiāla nodrošināšana maksātu gandrīz divreiz dārgāk.

Turklāt E85 degvielas izmantošana rada nopietnus sarežģījumus arī tehnisko noteikumu ievērošanas kontrolē. Atļaujot izmantot šo degvielu, kļūst praktiski neiespējami Latvijas mērogos konstatēt, vai, deklarējot E85 izmantošanu, sportisti patiesībā nelieto tā saukto sporta degvielu. Lai to konstatētu, jāveic analīzes ārvalstu laboratorijās, kas, savukārt, ievērojami sadārdzina testu izmaksas.

To visu ņemot vērā, vienkāršāk, kā arī lētāk gan sportistiem, gan rīkotājiem, gan tehniskajai komisijai ir E85 degvielu neatļaut.

LAF Krosa komisija paredz, ka šā gada sacensībās izvēles kārtībā tiks veikti degvielas testi.

  • Baigi forši! Es vairs nebraukšu gonkās!

    • Vakar nopirki 10 mucas aviācijas degvielas un tagad nav kur likt? :)

  • Kā jau parasti

    Jautājums, vai tiešām viss tas ir tik sarežģīti? Kādēļ Driftā džeki var maukt ar E85, viņiem visa šī procedūra bij tiešām tik sarežģīta?
    Cik zināms, ka E85 var nopirkt benzīntankā. Leiši var braukt ar E85, kā tad to visu savienos Latvijā? Brīžiem liekas, ka esam Krūmu gonkā, kur visu, ka tik lētāk. Braucēji vēlas attīstīt, uzlabot savu tehniku, tikai LAF lai mazāk būtu jādara, tur visus uz bremzes.

  • Lauris

    jautājums…kas ar rallijkrosu? jo nezā varēja braukt ar e 85?kā buus shogad?

    • NEZā tehniskie noteikumi kā tādi nav, ir kopējās vadlīnijas par svariem un drošību, vēl pa kādai niansei. Katras valsts sportisti startē pēc saviem nacionālajiem tehniskajiem noteikumiem. Jap, norvēģiem E85 ir atļauts. Latvijā arī RX, visticamāk, nebūs atļauts.
      NEZā par šo kā reiz šobrīd arī ir runa, redzēsim, ar ko tā beigsies.

  • Jony

    Nu ko apsveicam Lietuvu tur bus 10 sportistu vairak Latvija mazak un baltijas cempionatu varat jau izsvitrot sakne, jo leishi brauc tikai e85 !

  • “Kā jau parasti” un “Jony” – čaļi, ņemiet to visu vieglāk. Tas ir vienkārši noteikums, tāds pats, kā 4WD restriktora lielums, tāds pats, kā 1600 klasē motora darba tilpums līdz 1600 kub. cm, tāds pats, kā VAZ klasika klasē aizmugures piedziņa, nevis priekšpiedziņa. Vienkārši viens noteikums.
    1) Par “visu tikai lētāk, krūmiem un nedarīšanu”: kad licencei pieliek 5 eiro klāt, atskan ķērcieni par to, ka viss ir dārgs. Tajā pašā laikā tehnikā ir gatavi ieguldīt bezmaz SuperCar tehnoloģijas, pārspīlējot. Vienojieties – vai nu lētāk, vai dārgāk?:) Vai E85 atļaušana veiktu mežonīgu inženierzinātnes uzrāvienu Latvijas krosā, neesmu drošs. Toties esmu drošs, ka dažiem favorītiem, sevišķi tiem, kuri jau piecus gadus ir favorīti, no tehnikas attīstības vajadzētu pārorientēties uz sporta kilometrāžas vairošanu – ar treniņiem varētu vairāk sekundes nomest dažos gadījumos, nekā ar zirgu meklēšanu.
    2) Par leišiem: nav zvanīts, ka viņiem vēl ilgi ļaus braukt.
    3) Par driftu – katra komisija un seriāls diktē savus noteikumus, lai drifts bliež vaļā kaut ar kodoldegvielu. E85 aizliegšana ir arī FIA tendence un rekomendācija – nav spiesta lieta, bet tendence tiek norādīta. Rallijs mūsu reģionā pārsvarā aizliedz šo degvielu, rallijkrosā noteikumi brīvāki, bet arī ne pilnībā brīvi, cik saprotu. Katra valsts var darīt kā vēlas. Sekojot FIA (lai nebūtu krūmi), Latvijas autosports no E85 izvairās, ar izņēmumiem.
    4) Par Lietuvas sportistu skaitu – novēlam kaimiņiem čempionātā labu dalībnieku skaitu, arī viņiem šis nebūs viegls gads. Ja to var izdarīt ar desmit latviešiem – koleģiāli un apsveicami.
    5) Tiem, kas par šo visu tik ļoti cepas: divi varianti – vai nu pa ziemu tiek veiktas grandiozas izmaiņas, vai nu mums ir slēpti/noskaidrojama atklāsme par tiem, kuri pērn un varbūt vēl agrāk ir braukuši ar neatļautām degvielām. Nav glīti, bet tagad par atzīšanos sodi būšot divreiz mazāki :) :) :)
    Liekās mierā, tas ir nacionālais kross un davai ka esam visi nacionāli vienlīdzīgi tur, kur to var izdarīt. Skaidri definēti degvielas noteikumi, manuprāt, rada sakarīgu vienlīdzību.

  • Lauris

    es personīgi vāirāk uztraucos par rallijkrosa turbo motoru.,jo sporta degviela dārga,bet ar 98 labi nebūs. vienkārši ja lietuva un norvēģija nezā var,tad kapēc lai nevarētu arī mēs.LV?

  • Kā jau parasti

    Viestur necenties to salīdzināt ar restriktoriem, pakaļpiedziņām un klašu motora tilpumu. Tās ir lietas, kas iedala klases, tās ir divas dažādas lietas. Jautājums, Tad kādēļ pēc nolikuma mēs varam gāzt iekšā tikai to, ko var iegūt tankā? Ja godīgi paskatamies, varētu paskaitīt cik ir automašīnas, kuras labākajā gadījumā iegādājušās Nestes simto benzīnu, un ar to arī brauc sacensībās. Pārsvarā visi, dod mizā vai nu ar simto un n-tajām piedevām, kurš sen jau vairs nelīdzinās nevienai degvielai, ko var iegūt jebkurā benzīntankā, vai E85, kuru godīgi cilvēks iegādājies atbilstoši nolikumam un vēl par lētākām naudiņām.

    Uzskatu, ka gan LAF un pašiem krosa braucējiem ir interese attīstīt Latvijas čempionātu, piesaistīt vairāk braucējus, radīt konkurenci savā starpā, līdz ar to radot lielāku interesi fanu, skatītāju un cilvēku no malas lokā. Pagaidām izskatās, ka vieglāk ir veikt nevis dzinēja pārbūvi un regulāciju, bet gan atteikties no vietējā čempionāta, un pievienoties Lietuvas čempionātam.

    P.s
    Neesu krosa braucējs, kurš iepriekš lietojis E85, tikai Latvijas krosa fanāts, kura cerības ir Vietējā čempionāta attīstība, izaugsme un popularitātes celšana, “parasto” latviešu vidū. Un to mēs spējam panākt tikai ar vizuāli piesaistošiekiem auto, ar tehnikas attīstību, kas padara šos auto jaudīgākus, ātrākus, stabilākus utt. Tehnoloģijas un inžinierija iet uz priekšu, kas uzlabo šos mūsu auto, uzskatu, ka līdz ar to vajadzētu iet uz priekšu arī LAF.
    ja tā tīri filozofējot, kādēļ mūsu braucēji, kuri pārvietojas ar E85 nevarētu uzstādīt savās automašīnās FIA standartiem atbilstošu ugunsdzēšamo aparātu? Bet nu tur jau atkal ieslēgtos liela un dārga darba sajūta. Jāpiesaista ugunsdzēšamo aparātu apkalpojošais serviss, kurš katrās sacensībās pārbaudīs visiem auto ugunsdzēšamā aparāta esamību, atbilstību E85, derīguma termiņu, izmaksas izmaksas atkal.

    Vai mēs varam objektīvi komentēt Latvijas autokrosa pēdējo piecgades izaugsmi? Vai tāda vispār bijusi? Praktiski esam tur kur bijām. Attīstībā varam pieminēt, tehnikas attīstību, kura tieši tagad grib nedaudz apstādināt. . Autokrosa translācija LMT straumē, praktiski tas arī viss, ja nu vienīgi atjaunoto veco trašu atgriezšanās.. Nākamais teikums, noteikti neseko kā apvainojums Odiņam un komandai, šie cilvēki ir izdarijuši ļoti lielu darbu Brenguļu trases atjaunošanai, bet gan cilvēkiem, kas iezvērtēja trases atbilstību LAČ. Pēc tramplīna deviņdesmit grādu lenķa līkuma ārmalā trases norobežojumā lieliski redzam betona kluci kurš vērsts pret trasi. Uzskatāms piemērs Kozlovska stūres un baltiekārtas iznīcināšana šīs ziemas KKK, un Kozlovskis nav vienīgais, kas cietis no šī betona stūra. tālāk izbraucam līkumu, sedzam iekšmalu, kāds iespējams laipni pastumj mūs vēl dziļāk iekšmalā. Un sākas nākamā trases norobežojuma sekcija ar betona klučiem, un atkal pirmais betons stūris, līdz kuram ir sašķūrēts trases segums tramplīna formā, kam aduroties pret betonu seko kūlenis. Ideāls piemērs M.Spīķa kūlenis Folkreisa Vasaras kausa pēdējā posma fināls, un šīs vietas ir komentējuši daudz braucēji, uzskatu, ka tā ir lieta, kas ir obligāti jānovērš.

    Iespējams par garu šis viss, iespējams par skarbu, bet ar to visu gribu sacīt, ka daudz kas ir darāms mūsu krosa attīstības virzienā gan LAF, gan arī pašiem braucējiem.

    • antons

      kaut kāds apbižots,neticis kur gribējis liekas

    • Fans visiem

      Ja tu būtu vērīgāks lasītājs tad tu saprastu kad A.Odiņš neapstāsies pie šī.Ir doma vispār ņemt nost betona apmales un likt dzelzs barjieras.trase atdzims kā jauna.Tākā nevajag kautko teikt ja nezini kas būs turpinājumā.

    • micuks

      Varbūt vēlies kļūt par LAF funkcionāru, un izmantot savu talantu un pielietot savu redzējumu Latvijas autosporta attīstībā? Ne jau interneta komentāros, bet kabinetos tiek risināti šie un citi jautājumi.

  • Janis Spikis

    Ko cilveki doma krosa federacija ! Degvielas vajag fia, jo redz e 85 kaa Lietuva nevaresim nodzest vai vel trakak ! Bet to ka vecpils posma ir 10 kuleni pa gonku tur viss ir kartiba un viss pec fia !!!

  • vsa

    tatad ar udenradi vairak braukt nevares? ah kada skade.

  • Opiss

    Istenībā par šo visu nāk smiekli, Bogens smiltenē pierādija ka var brīvi vinnēt ar E-98 + vēl 1600, īsti nesaprotu par ko cepiens?
    Vislabākie esot M.Volksona vārdi ka nekas nav labāks par modificētu standartu, nav redzēts ka kosmosa tehnoloģijas krosā vinētu.

  • Interesanti un vienlaicīgi skumīgi ir tas, ka šī tēma ir spoži uzrādījusi gan šeit, gan “kuluāros” braucējus, kuri iepriekšējos gados ir pārkāpuši tehniskos noteikumus – tātad melojuši, šmaukušies, krāpušies, tādā veidā negodīgi cīnoties ar tiem, kuri šos noteikumus ievēro. Apsveicam ar panākumiem, malači! :(

  • Jānis K

    sporta degviela ir paredzēta sporta mašīnām, ja sportisti brauc ar sporta mašīnām tad kādēļ aizliegt sporta degvielu (ugnsdzēšamie tāpat ar laiku būs jāmaina), kura priekšlaicīgi nedetonē, ir nepieciešama nedaudz vairāk (dzesē virzuļus, motori nepārkarst), uzlabojas dimanika tātad arī skatāmība.
    Un latvijas tankos nopērkamā degviela nav vienmēr vienāda.

    • Tik tālu taisnība. Bet ir vēl viena taisnība – komisijai ir iespēja diktēt tos noteikumus un ierobežojumus, kurus tā vēlas, šajā gadījumā, piemēram, izmaksas. Ok, pieņemsim, palaižam vaļā degvielu. Un nākamajā dienā pie durvīm klauvē kaut kāds svešs čalis un sāk aurot, ka viņam ir, piemēram, kaut kāda uber kruta elektronika, nofenderējis kaut kur VW Sport nolikavā, maksā ap 100 000, piemēram. Un viņš saka, ka liks savam golfam virsū un dos mizā. Komisija atļauj (jo mums taču ir jāatļauj un jāattīsta tehnoloģijas). Viņš noteš visus pa apli viena fināla laikā. Kāpēc ne? Tak sports! Tak attīstam tehnoloģijas!
      Esmu dzirdējis šobrīd aptuveni 7 uzvārdus, kuri ļoti aizstāv degvielas brīvlaišanu. Zinot katru personīgi, es esmu visai drošs, ka trīs no viņiem ar asarām acīs sāks stāstīt par dalību Lietuvā un to, ka tas sliktais ar savu elektroniku ir jāaizliedz un jālikvidē, jo “nav godīgi”, “nauda uzvar”, utt.
      Ok, pārspīlējums un dauzos, bet domas gaita ir šāda, aptuveni.
      Ja par izmaksām un tehnoloģijām – drīzumā tiks publicēts LČ nolikums, tur apakšā arī būs jauna sadaļa par telemtriju un GPS signāliem. Tie, kuri šajā jomā jau ir pastrādājuši – būs iespēja atkal sabļaut.
      Noteikumi visiem vienādi. Kāpēc pārējiem 50 jāpielāgojas 7 žuļikiem, nav baigi skaidrs.

      • A_e

        Tikai interesē – Ja Jūs izlemjat par labu regresam un sporta lietu/vielu aizliegšanai, tad varat izlemt arī aizliegt braukt ar sporta motoriem un sporta riepām? Varat ieviest jebkādus noteikumus un visiem tie jāpieņem, tāpēc, ka Jūs tā izlēmāt? Tad var būt uzreiz ar divriteņiem, lai brauc? Nebūs ne degviela, ne riepas, ne motori!

        • Atkārtošos: šobrīd nav veiktas izmaiņas tehniskajos noteikumos. Kā atzīmē “Henriets”, ziņas virsraksts ir par to, ka tiks pārbaudīta degviela. Noteikumi ir tie paši, kas līdz šim, kuri tika sīki precizēti gadus trīs atpakaļ. Tātad ideālajā pasaulē šai diskusijai nav vispār jānotiek, jo visi taču ievēro tehniskos noteikumus. Šī brēka, tātad, ir tāpēc, ka pēkšņi kolektīva daļa ir sapratusi, ka var nākties beigt čakarēt citu kolektīva daļu, jo ir gadījies pašmaukties. Īpaši svarīgajiem: TEHNISKAJOS NOTEIKUMOS NAV IZMAIŅU DEGVIELAS SADAĻĀ. Nav nekas ne aizliegts, ne koriģēts.
          Un par to, kurš ko izlēma, paskaidrošu. Kr.Kom. ir LAFa un komisijas biedru dotas tiesības tik tiešām lemt par visa veida noteikumiem Latvijas čempionātā, ja tie nepārkāpj sportiskuma principus. Tāda kā maza valdībiņa. Tāpat kā Latvijā kā valstī valdībiņa izdod noteikumus un likumus, tā krosā to dara KrKom padome. Ja valstī ir noteikts, ka sist otram ar mietu pa galvu it kā nav labi, tad lielais vairums to cenšas ievērot. Ja to negribas ievērot, tad ir iespēja vai nu meklēt citu valsti, kur to drīkst darīt, vai nu iedot tomēr ar mietu un cerēt, ka saies. Attiecīgi, ja Kr.Kom. izlemj, ka būs godīgāk un pieejamāk neatvērt brīvu degvielu, tad tas ir tāds noteikums un viss – vai nu nākas samierināties, vai nu jācer, ka saies. Šajā gadījumā ir ekskluzīva iespēja doties Lietuvas virzienā, kur viss ir forši.
          Starp citu, F-1, WRC un vēl dažos sporta veidos lielākā problēma ir tā, ka regulators ir kļuvis par vāju, jo vajag izpatikt seriāla promoteram, komandām, ražotājiem. Sekas – F-1 ir pakaļā, jo ražotāji paņēmuši FIA un promoteru faktiski gūstā. Un WRC pakaļā ir jau gadus desmit, jo viens promoters nesaprata, ko vēlas, otrs promoters netiek no purva ārā, bet FIA vicinās ar rociņām un mēģina kaut ko izdarīt, bet nekas nesanāk.
          Tāpēc, lai kā negribētos, valdībiņai ir jābūt pirmajai un pēdējai vietai, kas var diktēt noteikumus. Cits jautājums, cik ļoti sadarbojoties ar komandām un promoteriem. Un Kr.Kom pēdējos padsmit gadus ir bijusi ļoti demokrātiska, reti kurš vairākuma aicinājums nav realizēts. Bet ir, kā Āboltiņa saka, sarkanās līnijas, kuru atbīdīšanai vajag bišķi nopietnākus argumentus kā tikai to, ka “pirms gada ir saregulēta mašīna nelegālai degvielai, tāpēc davai dodiet brīvu degvielu”.

      • Kristaps VAZ#?

        Nu, Viestur, Viestur – šoreiz gan Tavs salīdzinājums galīgi auzās sagājis :D

        Runājot par degvielām – šī ierobežošana ir pamatota ar “izmaksu samazināšanu”? Ok, tālāk – lai nežuļītos, ir jāveic pārbaudes. Uzreiz rodas jautājums par kādiem līdzekļiem, jo degvielas analīzes nemaksā ne 10, ne 20 un pat ne 100Eur.. Ja jau tās pašas dopinga analīzes dēļ dārdzības tiek paņemtas reizi gadā pāris cilvēkiem maksimums (šeit gan es varu kļūdīties, nenosodiet mani :D), tad neredzu veidu kā ņemt provēm degvielu.

        Un, ja šo visu drāmu ap degvielām apstāsta mirstīgo cilvēku valodā, tad sanāk, ka visiem jābrauc ar L/S/N/V/vai kādā citā stacijā pirkto degvielu, jo neskatoties uz atbilstību prasībām dažiem konkrētiem degvielas veidiem, es nekur neesmu manījis DUS sūkņos nopērkamu ELF, VP, Aspen vai jebkādu citu degvielu..
        Ja grib šādi, tad lūdzu, ir viens elementārs risinājums šai ‘problēmai’ – rīkojam konkursu degvielas piegādātājiem un nodrošinām visus dalībniekus ar mono degvielu no viena ražotāja ar vienu oktāna skaitli, līdzīgi kā WRX, un visi priecīgi. :)

        Šis viss augstāk rakstītais no manis nevis kā cepiens, bet kā vienkāršs domu izklāsts. Ja par izmaksu samazināšanu – vēl jau var, piemēram, ieviest riepu marķēšanu ar noteiktu skaitu uz sezonu. Šis gan bija domāts mazliet sarkastiski.

        P.S. Ne pa tēmu, bet pie viena – kas uz šo sezonu ir ar brīvajiem treniņiem? Jo manā prātā runas par drošības uzlabošanu (HANS sakarā, piemēram) un treniņu neesamību (kas praktiski nozīmē, ka ir jāgāž jau pirmajā laika kontroles aplī, nezinot kas, kā un kur ir trasē) galīgi nelīmējas kopā.

        • Nezinu, kas vainas salīdzinājumam – jau teicu, ka pārspīlēts, bet ideja tā pati.
          Par degvielas analīzēm un izmaksām – lasi tekstu. Lai pārbaudītu degvielu ar šādiem tehniskajiem noteikumiem, pietiek ar Latvijas laboratorijām un izmaksas ir, ja pareizi atceros, ap pusotru simtu eiro +/-. Lai pārbaudītu degvielu ar atļautu E85, ar Latviju ir par īsu un, ja pareizi atceros, izmaksas ir ap 500 eiro. Pārbaudes tiks veiktas par KrKom līdzekļiem, ar iespēju zaudējumus piedzīt, ja atklāts pārkāpums.

          • KristapsVAZ#?

            Šādā gadījumā, manuprāt, izmaksu piedzīšana būtu jāatrunā oficiālā dokumentā, nevis tikai mutiski. ;)

          • Kad būtu oficiāls komisāra vai padomes lēmums, tad arī būtu spriedums, LAFs var uzlikt naudassodus, kas visos citos sportos arī tiek bagātīgi darīts. Kross tik atkal bremzē… :D

  • Un vispār, neredzu pamatu brēkai arī es. Virsraksts šai ziņai ir: “ŠOGAD IESPĒJAMI DEGVIELAS TESTI”. Nav teikts, ka katrā posmā katra mašīna tiks pārbaudīta un katra bāka tiks ostīta. Tie, kuri grib šmaukties, lai to dara. Kāda gan matemātiski ir iespēja, ka tieši jūs tiksiet pieķerti.

    Varētu padomāt, ka gonku laikā Volksonam gribēsies visus staigāt un testēt. Pff

  • Meha

    Kadel Tev Viestur autokross jātaisa par braucienu pec sēnēm!!! Visi cenšas lai butu kross un viss notiktu,bet jus tik griežat skābekli!!! Nju tad jau nau brīnumu viss izjūk mūsu Latvijas autokrosa!!! Skumji,skumji!!

    • Tieši precīzi kas viss izjūk mūsu Latvijas autokrosā? Prakse rāda, ka izjūk viss tad, kad atnāk pieci čaļi ar Latvijas mērogiem astronomisku budžetu un visus izčakarē nevis ar braukšanu, bet ar veiksmīgu biznesu. Piemēri nav tālāk par desmit gadiem atpakaļ jāmeklē. Dažu mašīnu summas dalībnieku parkā ir nenormālas, kas, savukārt, atbaida iespējamos dalībniekus, padara dziļāku aizu, piemēram, starp to pašu folkreisu un čempionātu.
      Un Viesturs neko nekur netaisa, tas ir visas padomes lēmums, padomē ir divi tehniskie cilvēki šobrīd – Modris V un Ivo T, kas ir gandrīz trešdaļa no sastāva. Plus ir konsultācijas ar LAF tehnisko dienestu, citiem tehniskajiem, Andri Dambi, Juri Knāķi utt. Ja šeit ir sapulcējušies cilvēki, kuri iepriekš minētos ir gatavi nosaukt par lohiem tehniskajos jautājumos, tad apsveicu, ar kompleksiem neslimojat. Nav daudz cilvēku valstī, kam es šajā jautājumā uzticētos un par kuru lēmumiem sapulcē paceltu roku. Varbūt kļūdos.

  • [Ex]

    Noteikumi visiem vienādi. Ja kāds grib darīt to, kas nav atļauts noteikumos – lai rēķinās ar sekām. Āmen.

    • Pjanka

      Tev bračka vai tad ar ūdeņradi nebrauc? Ko šis darīs?

      • Jaunpienācējs

        ahahhaha :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

      • [Ex]

        To tu jautā viņam!

        • Jaunpienācējs

          Saprati? [Ex] nezin! :(

  • Citēju: ” Noteikumi ir tie paši, kas līdz šim, kuri tika sīki precizēti gadus trīs atpakaļ. Tātad ideālajā pasaulē šai diskusijai nav vispār jānotiek, jo visi taču ievēro tehniskos noteikumus.”

    Tātad jūs, LAFs, jau trīs gadus bremzējiet autokrosa attīstību! :D

    Te tikai pierādās, ka rakstā varēja būt ierakstītas jebkādas sīkas izmaiņas tehniskajos noteikumos un visi būtu dusmīgi par tām.

  • micuks

    Varbūt varētu šeit lasīt arī kāda tehniskā darbinieka (no LAF) komantāru?

    • Lielā mērā šī komentāru vieta ir tāda kā tenku vācelīte. Droši var vērsties Kr.kom., uzrunājot katru padomes pārstāvi.

  • vsa

    tad vajag krosa izveidot standarta klases un lai brauc ar parasto benzinu. standarta motoriem,karbam. un ari super krosa klases kuras var braukt kaut 100 tukstosu verto auto ar udenraza vai atomu barotiem motoriem. tad nebus tas / bedres/ starp pirmo un pedejo vietu.

    • rieksti

      Priekš tam taču ir folkreiss, lai brauktu ar standarta auto. :)
      Vel dalīt klases? jau tagad problēmas kvorumu salasīt…

      • vsa

        par to jau iet runa. ka ir dazi kuri brauc ar / dargiem/ auto un bus vienmer pirmaja rindas uz starta.,tapec tie kuri nevar atlauties ieguldit tik lielu naudu. nebrauc un izvelas folkreisu un citus sporta veidus. nu tak japadoma ari par tiem kuri brauc ar minimalo budzetu.

  • vsa

    bet ja atklati , tad kontrolei jabut, jo drosibu puslidz kontrole. bet ko lej bakas un cik izmaksa auto.to ne. te ir rezultats. vienam maksa auto.piemeram vaz. 20000 eiro. otram knapi tukstoti un jabrauc viena ieskaite. protams. bagatie blaus. ja nevari nopirkt motoru par 5 stukam.karbu pa 2 stukam un parejo ,tad nelien krosa. bet braukt ta gribas ari tiem kuri visu taisa ar savam rokam un bez sponsoriem.. bet nekas, jabrauc ari ar /letiem / auto un jakonkure.. veiksmei ari jabut,ne tik naudai.

  • Es te tā aizdomājos. Palabojiet, ja kļūdos. Noteikumos, ja es nekļūdos ir rakstīts, ka drīkst izmantot degvielu, kas ir brīvi pieejama benzīntankos. Brocēnu Lukoilā esot brīvi pieejams E85, tāpat ir Neste Futura Green Racing. Tas tā, bet ja pieņemam, ka ņems proves sacīkstē un vedīs paraugu uz Rīgu pārbaudīt laboratorijā. A kāda sportistiem garantija, ka pa ceļam no viņa bākas ņemtais paraugs netiks samainīts, piemēram, ar citu? Tas nav apvainojums kādam, bet tīri idejiski. Un vēl – Baltijas čempionāts. Braucam katrs pēc savas valsts tehniskajiem noteikumiem. Ko darīt leitim x, kura nacionālajā čempionātā ir atļauts tas pats E85, bet mūsu čempī nē? Turklāt pagājušajā gadā leiši atbraucot uz Baltijas čempi ieguva punktus arī Latvijas ieskaitē, bet ja mēs braucam pie viņiem un Baltijas posms sakrīt ar Lietuvas posmu – mēs punktus viņu čempī nesaņemam, ja nepārstāvam kādu no viņu sporta klubiem. Un vēl rajonā runā, ka nodzēst E85 var ar to pašu bugatieri ar ko dzēš E98 – to viens no trašu saimniekiem nesen bija noskaidrojis firmā, kas izplata ugunsdzēšamos. Kokam 70it galu… kā lai tiek skaidrībā – nezinu…

    • p.s – sportisti runā, ka ja ieviestu, piemēram, vienu degvielu visiem – to pašu E85 – tas atrisinātu daudz ko…

    • Par sākuma jautājumiem: ir taisnība par DUS pirkšanas iespējām. Bet noteikumos tālāk ir aprakstīts detalizēti, kādai degvielai ir jābūt, un E85 nepakļaujas tiem cipariem.
      Par paraugu ņemšanu – tam ir speciāla, precīza procedūra, kā notiek provju ņemšana, teh kom jau šobrīd gatavojas, lai tas noteiktu atbilstoši procedūrai. Jebkurā gadījumā, tad jau dopingkontrole arī var čuru pa ceļam samainīt :) :) :) Bet jā, ja nopietni, ir procedūra, kura būs jāievēro gan sportistiem, gan TK.
      Par LIT – vēl nav precīzi izlemts, kā darām. Bet, ja degviela atšķirsies, tad iekš mūsu čempionāta viņus nevarēs vērtēt. Parr Baltiju – vēl būs runāšana, cik saprotu, kaimiņos arī domas dalās par E85, var būt pavērsieni.

      • Paldies, Viestur! Nu jau ir biku skaidrāka bilde…

      • Kristaps VAZ#?

        Respektīvi – ja arī ir atbilstība visām RON un MON, blīvuma un skābekļa daudzuma prasībām, bet nav iegādājama (LV vai vispār pasaulē?) DUS no sūkņa, tātad ir aizliegta, es pareizi visu esmu sapratis?

      • Kristaps VAZ#?

        Un ko KrKom darīs, kad daļa vai visi braucēji sāks runāt par šo punktu? :) —>
        Ja sacensību vietā iegādājamā degviela kvalitātes ziņā nav atbilstoša sacensību
        dalībnieku prasībām, sacensības organizējošās valsts NAF jālūdz FIA atļauja izmantot
        augstāk minētajiem parametriem neatbilstošu degvielu.

  • fun

    Ja jau FIA, tad varbūt FIA homoligetās degvielas, vai tomer nē tam FIA?

  • LAF vainīgs tie šī

    Sakarā ar LAF pieņemtajiem brutālajiem degvielas izmaiņas noteikumiem ar nožēlu paziņoju , ka pat GEN PEDRAS pārdod savu auto… Ceru, ka Jūs esat gandarīti standarta cienītāji …

    https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/sport-cars/bbnbld.html

    • Es tiešām ceru, ka šitā ir patiesība un ka tu tiešām notirgo savu auto.

      Tiesa, šobrīd vienīgā izmaiņa, ko LAFs grasās veikt, ir degvielas testi, jo noteikumi šobrīd ir tie paši, kas līdz šim, kuri tika sīki precizēti gadus trīs atpakaļ.

      :D

      Man patīk cilvēki!

  • Lauris

    ja par krosa nākotni saistībā ar degvielu runājot,tad būtu jātaisa sapulce ar visiem krosa braucējiem…..bet tāpat atnāktu labi ja 1/3 daļa…un tie kas atnāktu tiem būtu vienalga ar kādu kosmosa spirtu braukt…bet jautājums par nezu paliek aktuāls.kam prasīt vai varēs nez braukt ar e 85,vai kad gaidīt atbildi?un kad gaidīt teh noteikumus lv rallijkrosam.?paldies

  • Jaunpienācējs

    Viestur, no jūsu puses nāk tādi teksti, ka dēļ tās degvielas dzēšanas sadārdzināsies izmaksas organizatoriem, bet kapēc uzzvanot uz tādu uzņēmumu, kā ”FN Serviss”, viņi apgalvo, ka ir trīs dažādu veidu ugunsdzēšamie un, ka ar jebkuru no tiem ir iespējams nodzēst 95, gan 98, gan 85, 100, utt. Vienkārši nav ticības, ka visās trasēs, tagad ir sūdīgie dzēšamie aparāti ar ko 85 nevarētu nodzēst! Vai esat redzējuši, ka DUS pie sienas karājas 5 ugunsdzēšamie, domāju, ka nē!? :D :D

    Bet vai jūs, tas ir LAF’s esat veikuši trašu organizatoru aptauju, veikuši kādu izmeģinājumu ar to nenodzēšamo degvielu, varbūt ir organizatori, kas ir gatavi, ieviest tos nereāli super dārgos dzēšamos aparātus?

    LAF’s sāk izskatīties pēc Valdības, tāpat kā tur pieņem dažādus lēmumus par 5’000’000 EUR un lielāku summu izšķērdēšanu aiz aizslēgtām durvīm neuzprasot nodokļu maksātājiem viņu viedokli, tāpat arī šobrīd ir ar šo degvielas jautājumu!!!!!! Vai tik tiešām jums ir tik grūti uzrīkot sapulci priekš sportistiem?? Citi te raud par izmaksām utt, bet ko jūs gaidijāt? AUTOSPORTS JAU NO STARTA IR DĀRGS, nu nav jābrauc čempionātā tikai aiz tā ja gribās, ja gribās brauc folkreisā- nebūs jāraud par degvielām untml.

    LAF’s pieņēma- tā būs!

    Un smieklīgi ir tas, ka tiek runāts par tām kosmosa degvielām, es domāju, ka jebkurš ar autosportu saistīts cilvēks sapratīs, ka vienas ass piedziņas automašīnai tā milzīgā jauda nav nepieciešama un tas ir pilnīgi bēdīgi, ja aizbildinās ar to, ka kāds kādam var aizbraukt garām uz degvielas rēķina!!! Kosmoss… Tie 240, 260, zirgi neko nedos, ja vilkmes nav tad stāvam uz vietas!

    Par to E85 runājot priekš automašīnas ir daudz ”+” jauda, dzesēšana, dzinēja resurss, kā arī cena DUS stacijās priekš sportista!

    Nav brīnums, ka par šo visu tāda diskusija, uzskatu, ka nolikuma punkts par to brīvi pieejamo degvielu no DUS ir nejēdzīgs, gan 85E, gan 100 pilnīgi BRĪVI jebkuram pieejamas degvielas, jā tur ir visas tās visas īpašās specifikācijas minētas, utt! Tad ņemiet un nolikumā pie degvielas punkta uzrakstiet ”ONLY 95,98” degviela, tad viss jautājumu nebūs! :) – -> šis priekš tehniskajiem komisāriem un nolikma veidotāja!

    Tikai tas par to dzēšanu gan ir lieki no jūsu puses!

    Katrā ziņā, to sportistu vietā, kas brauc ar ”neatļauto degvielu” brauktu tur kur to atļauj! Ko piemēram darīt ar dzinēju, kam paaugstināta kompresijas pakāpē? Braukt ar 98 un svilināt virzuļus? Nedomāju gan! Būvēt otru auto, ar ko braukt LV? Nedomāju gan!

    Atceros, ka vēl divus, vai tŗīs gadus atpakaļ raudājām, ka nav sportistu, nav kvoruma, bija reizes, ka 1600, gan 2000 ir uz izjukšanas robežas, bet tagad LAF’a attieksme po*** lai brauc uz LT, mums savi noteikumi! Padomājat par šo, bravūrība nevietā!!!!

    • HarryVanLee

      Un tagad skats no otras puses-cik dalībnieku lieto tradicionālo benzīnu? Ja iepriekš vidēji uz sacensībām pieteikušies ap 45 dalībniekiem-tad cik no tiem lietoja 95, 98 vai 85? Lai taisītu apvērsumu ierastajā kārtībā-vajadzētu būt vismaz pusei auto būt sagatavotiem uz E85!!! Neticas, ka tik liels skaits sacensību auto ir gatavs tādai degvielai… un ja ir-lūdzu, izmaksas studijā, kur un pa cik var pielāgot auto uz E85! Ja tas būs pieejams visiem dalībniekiem-tad arī var pieņemt/izskatīt šo jautājumu.Bet kamēr, kādi 5-7 var atļauties sabūvēt, saregulēt uz E85-tas nerullē! Tas arī nav LČ cienīgi un nav korekti pret pārējiem.
      Attiecīgi-tehniskie noteikumi nosaka, kādu degvielu atļauts lietot LČ ietvaros un no tā izriet, ka ar neatbilstošu degvielu izcīnītie kausi, čempiona tituli faktiski ir anulējami! Protams, tagad pierādīt neko nevar, bet tendence parādās, ka tīri rezultāti dažiem izpalikuši attiecībā pret pārējiem, kas pielieto tradicionālo benzīnu, ja reiz aktualizējusies tāda degsme pēc E85. Šī tēma pavisam noteikti pievērš/pievērsīs pastiprinātu uzmanību un kontroli…
      LČ tomēr ir nacionālā čempionāta status un nav vajadzības ieviest jaunākās tehnoloğijas, kamēr nav vismaz pusei tādas intereses un iespējas. Turklāt-ko no tā var iegūt??? 2-3 sekundes uz apli? No malas to nemaz nevar redzēt un kopaina no tā nemainīsies un nekā skatāmāka no tā nebūs. Skatāma sacensība ir tad kad ir cīņa, konkurence. Tad arī izcīnītam panākumam ir cita vērtība un garša!
      Bet tie, kas var atļauties ,,apgreidot,, savus auto-var arī atļauties ,,atgreidot,, uz standarta degvielu.Ja tas netīk un gribas pieturēties ,,asākām,, sajūtām-jāiziet uz mērķiem, kur ir līdzvērtīgāka un interesantāka konkurence. Nekā personīga, bet tomēr viedoklis par notiekošo.

      • Ja var iegūt 2-3 sekundes aplī – tas ir ļooooti daudz! Finālā 7 apļi. Reiz 3 sekundes = 21 sekunde – pusaplis apmēram…

        • HarryVanLee

          Tas tā piemēram-nav jau teikts, ka tiešām tik daudz var var nomest sekundes, jo ne visi apļi padodas vienlīdz labi…bet kā jau teicu-no malas to tāpat nemanīs, ja visi brauks ar E85. Pa lielam nekas īsti nemainīsies. Bet varbūt kļūdos-šajā sakarā derētu reāli salīdzinājumi apļu laikos starp E85 un benzīnu. Ja tiešām tas ir tik super-ūber, tad pavisam noteikti jārosina sacensību dalìbnieku atklāta aptauja ar konkrētiem jautājumiem. Bet patreiz nešķiet, ka autokrosa dalībnieki vairumā būtu gatavi jaunieviesumam.

      • Absolūti precīzs un sakarīgs viedoklis no “vienkāršās tautas” puses.

        • HarryVanLee

          Paldies! Bet nu jau nemaz tik ,,vienkārša tauta,, vairs nav, kopš izņēmu licenci… Iespējams pēc nika nevari atkost-bet nemaz jau nav sarežğīti… Savējie sapratīs! Vienkārši, ja ir lietas, kas vairāk vai mazāk skar un tieši ietekmē manas darbības-ir jārunā! Jo mans auto tika būvēts balstoties uz tehniskiem noteikumiem un nav pat bijusi doma ko mainīt degvielas sakarā.

    • Atbildes uz šīm tēzēm jau ir iepriekšējos komentāros. Turklāt neviens čempionātam nelika būvēt ne paaugstinātu kompresiju, ne vārošu mašīnu, ja saknē zināms, ka degvielas noteikumi ir tādi, kādi ir. Un LAFa attieksme kā reiz nav po***, saglabājot čempionātu pēc iespējas demokrātiskāku. Mašīnas ir jābūvē pēc noteikumiem, nevis noteikumi pēc mašīnām. Atkārtošos: šī problēma ir problēma max 7 dalībniekiem. Ja ir jāizvēlas, zaudēt septiņus vai 50, tad labāk septiņus, ja jau reiz visi baigi muks prom. Un, tā kā ir skaidrs, ka noteikumi uz šo gadu netiks mainīti, droši var pierakstīties šeit tie uzvārdi, kuri točna pasaka, ka Latvijas čempionātā šogad viņus neredzēsim. Būs skaidrs gan medijiem ko pateikt, gan skatītāji zinās, ar ko rēķināties…
      Un visam pāri – noteikumi šogad nav mainījušies, tātad tie, kuri līdz šim ir braukuši ar E85, ir pārkāpuši noteikumus.

  • fun

    ierosinu ierobežot jaudu un veikt jaudas testus. tie izmaksās lētāk par degvielas testiem :D

    • Autosporta entuziasts

      Nav šaubu, būs izraksts no jaudas stenda jāuzrāda!

  • Kristaps VAZ#?

    2 elementāri risinājumi šim ‘milzīgajam cepienam’:
    1)liekam iekšā dīzeļmotoru, jo par DD tehn.not. nekas nav rakstīts par atļautajiem sastāviem u.t.t. Vai arī DD nepieminēšana ir interpretējama kā aizliegšana piedalīties sacensībās ar dīzeļdzinējiem?
    2) visi, kuri grib braukt ar e85, aviācijas, vai dajebkādu kosmosa degvielu – laipni lūgti folkreisā, jo 2016. gada teh.not. skaidri un gaiši stāv rakstīts “DEGVIELA – BRĪVAS IZVĒLES”.
    Tas viss, protams, ar ironiju.

    Bet ja nopietni – kāpēc tādas ačgārnības? Kāpēc ‘lētajā’ sportā drīkst teorijā gāzt iekšā kaut tīru spirtu, bet krosā ir atļauta tikai (ļoti iespējams) apšaubāmas izcelsmes un līdz galam (iespējams) nezināmas kvalitātes DUS pirktu degviela? :D

    • Folkreisa būtība atļauj šo ačgārnību – līderis allažiņ riskē palikt bez mašīnas un ar 900 eiro rociņā. Tāpēc, kā parasti ļaudīm skaidroju, folkreisā visu var darīt kaut pa miljonu. :)

      • Kā jau parasti

        Viestur, tātad lejam folkreisā kādu degvielu gribam. Līdz ar to likumsakarīgi būtu, ka LAF ir gatavs dzēst jebkuru degvielu folkreisā. Tad jau ir visas iespējas salīdzināt izmaksas par viena folkreisa posma nodrošināšanu ar ”īpašajiem” ugunsdzēšamajiem aparātiem un LAČ posmu, kurš tiek apgādāts ar ”parastajiem” ugunsdzēšamajiem aparātiem. Vai arī pastāv variants, ka organizatori taupa uz Folkreisa braucēju drošības rēķina, un apgādā sacensības ar parastajiem aparātiem, un gadījumā ja uzliesmotu kāda braucēja auto, kurā ir ielieta šī E85 vai kāda cita degviela šīs liesmas nenodzēstu? Tā sanāk pareizi Viestur?

        Tik pat labi, mēs kā braucēji varam pieprasīt izlozes kārtā vai katrā Folkreiss posmā ugunsdzēšamo aparātu pārbaudi, lai braucēji būtu droši, ka viņi netiek pakļauti riskam, ka liesmas kurās deg auto, organizatori nespēs tās nodzēst.

        • Par dzēšanu čempionāta sakarā nav runa, par šo tēmu domas dalās, kā tad īsti ir.

          • Kristaps VAZ#?

            Viestur – saņemies! :D

            Ja konstatēta degšana, liesmas jādzēš ar citas specifikas dzēšamajiem aparātiem nekā tiek izmantots čempionātā. Lieki piebilst, ka sacensību rīkotājiem dzēšanas materiāla nodrošināšana maksātu gandrīz divreiz dārgāk.

          • Ir pagājušas vairākas dienas, lai šajā jautājumā parādītos arī citi viedokļi un versijas. Kā jau saku – domas dalās. Man personīgi uzticams ugunsdrošības specs teica, ka ar līdz šim izmantotajiem aparātiem nevar nodzēst. Citiem citi ir teikuši, ka var. Līdz ar to šobrīd es netaisos diskutēt par šo tēmu, jo man nav neviens ar faktiem pierādījis, kā īsti ir. Un tāpat netaisos dažu apbižotu pilsoņu dēļ apdeitot vecā rakstā katru rindiņu. Brīžiem toč liekas, ka čaļiem nav ko darīt. Un arguments, ka E85 vajag tāpēc, lai uzlabotu dzinēja resursu un temperatūras problēmas… Nu atvainojiet, ja 50 čaļi var to panākt ar E98, bet daži nevar, tad jāiet kaukādos kursos. Vai vismaz jābeidz ar savu neizdošanos lepoties.

          • Kā jau parasti

            Viestur pieņemu, ka rakstu sagatavoji tu.
            /Ja konstatēta degšana, liesmas jādzēš ar citas specifikas dzēšamajiem aparātiem nekā tiek izmantots čempionātā. Lieki piebilst, ka sacensību rīkotājiem dzēšanas materiāla nodrošināšana maksātu gandrīz divreiz dārgāk./

            Tad kā tad ir ar to folkreisu? Ja braucējam ar e85 sāk degt auto? Spēs nodzēst organizatori vai nē? Vai arī kombinezonā, kurš kaktos uzšūts, braucējs sadegs mega ātrumā, tā ka tikai ķeblī kauliņi paliks?

            Kā tad īsti ir, pietiks vienreiz te kaut ko, kaut kā aplinkus. Viss būtu kārtībā, ja visam LAFam būtu viens viedoklis un spēcīgs pamatojums. Tu rakstā raksti tā, komentārā jau runā kaut ko citu. Citam darbiniekam tāds viedoklis. Šim visam no LAFa nav neviens īsti stingrs un pamatots pamatojums, lai aizliegtu šo degvielu.

            Nevienā brīdī, neviens no šiem nevis septiņiem, bet jau gandrīz divdesmit braucējiem lieto šo degvielu nevis lai brauktu pus apli pa priekšu, bet gan, lai uzlabotu dzinēja resursu, atvieglot dzinēja temperatūras problēmas, degvielas pieejamība katrā 2. degvielas uzpildes stacijā..

          • Nosauc maršrutu Rīgā un pēc tam Latvijā, tādu, lai desmit tanku rindā katrs otrais DUSs būtu ar E85. Beidz demagoģēt sviestu.

          • Kā jau parasti

            Un viestur tas bij viss ko tu vari uzrakstīt par manu iepriekšējo komentāru?

            Tas ir svarīgākais no mana uzrakstītā? Smiekli nāk.

          • Izsmejies, esot veselībai labi.

  • antons

    vienam otram te galīgi nav ko darīt garajos ziemas vakaros…es gribētu redzēt,kas notiktu,ja Viesturs vienreiz apvainotos uz šitādiem pārgudrajiem izlecējiem,paietu malā un … kurš vēl cilvēks no malas ir tik daudz visu sevi ieguldījis autokrosā,palīdzējis,izpalīdzējis,bīdījis,konsultējis,pamācījis…un ,kas nāktu vietā…NERVUS,izturību VIEČA !!! izmet žulti,bet ar saprātu trasē! Sveiciens no BeerThe!

    • Paldies, vienmēr jūsu.

    • Viesturam visu cieņu! Bet diskutēt vajag. Tas taču nav nekas slikts. Laiks rādīs kā un kas būs tālāk ar šo degvielas epopeju.

  • Lauris

    nez kapēc NEVIENS no šiem bļāvējiem nav bijis uz nevienu LAF sapulci un ieteicis,rakstījis.u.tt savu viedokli par e 85???????p.s. VIESTURAM Paldies par šīs lapas uzturēšanu

    • Paldies. Tā jau varētu sēdēt un ierēkt par šito visu, bet tracina, ka atsevišķi ieinteresēti tautieši bliež ārā sev izdevīgu dezinformāciju un savas personīgās garāžas problēmas šobrīd pataisa par nacionālo traģēdiju, kuras beigās ir paredzēta planētas autosporta izzušana (izņemot Lietuvas krosa čempionātu).

      • Kristaps VAZ#?

        Bet tieši tāpēc cilvēki to runā te, jo te tam visam ir 0 jēgas! Tie, kuriem patiešām interesēs kaut kas – dosies runāties uz vietas, nevis te, komentāros, slēpjoties zem visādiem segvārdiem. :)
        Ja par mazliet nopietno – tad arī mani sāk ieinteresēt augstāk rakstītais. Ja pieņemam, ka dzēšana ir dažāda un krosā to nevar izdarīt, jo nav aprīkojuma, tad pēc visa spriežot folkreisā tam visam teorijā būtu jābūt (tā kā degviela brīva). Galu galā šis saiet pretrunās pašā saknē, bet ne man par to domāt un ne mani šī degvielu panika vispār skar :D

        P.S. Pilnai laimei uz nelielu brītiņu komentāru sadaļā varētu atgriezties slavenais un sen neredzētais runciits un uzlikt treknu punktu uz “i” :D :D

    • Autosporta entuziasts

      Nemīz, ganjau būs! :D

    • Nr66

      +++

  • antons

    latvietis ir tāda “radība” ! … uhhh!
    mans jau sāk domāt,ka diskusija ir par tēmu,ka Viesturs ar šo lapu un pārējo ņemšanos pelna vēl labāk par Skuteli,kurš iekš LTv1 un reāli neko nedarot ir otrs labāk pelnošais vīrs valstī aiz mistera ex prezidenta Bērziņa kunga

  • elf

    Piemēram Ūdens motosportā skābekļa daudzumu degvielā pārbauda uz vietas.
    No degvielas bākas iesūc mērierīcē un rezultāts momentāls.
    Ja ir interese var sakontaktēties ar Lenertu,strādā Ramoto.

    Žiguļa kausā degvielas analīzes maksāja 80 eur vienai provei!

  • Janis

    Nu nav ko pērties ja gribat attīstīties steidzami ir jāmeklē cita valsts kur var attīstīties gan tehnikā gan meistarībā, vai tad nav saprotams ka viss notiek lai paliek tikai folkreist vai kā tur to lūžņu sportu sauc, kamēr nemainīsies tur tā valdībiņa kā Viesturs viņu sauc, autokross Latvijā lēni un mokoši izmirs, tātad vai nu uz folkreisu kas Latvijā ir autosporta virsotne, vai nu sapurināties un ieliet degvielu aizbraukt uz normālu organizētu čempionātu kur noteikumus neizdomā pēc kaimiņa iespējām. Nu nav normāli visu sezonu braukt 2 trasēs ko grūti nosaukt par trasēm, saprotams Latvija ir maza lai būtu pietiekams dalībnieku un skatītāju skaits, tad kāpēc tai valdībiņai nepaskatīties tālāk par degungalu un nevienoties ar kaimiņvalstīm par nopietna čempionāta rīkošanu, ja valdībiņa uz to nav spējīga tad varbūt nevajag tur atrasties ļaut cilvēkiem ko darīt kam ir vēlēšanās un iespējas ko sakarīgu noorganizēt!

    • Pazvani kādiem radiem, lai tevi pieskata, tu esi tik depresīvs, ka vari netīšām sev nodarīt pāri, ar šādu dzīves uztveri. Vai arī, jā, soļo uz kādu citu Laimes zemi.

    • Ģirts

      Gan jau ka LAF ir kāda vakance šādam enerģijas,zināšanu unp rasmju iemiesojumam! Un autosports Latvijā uz zaļa zara!

  • HarryVanLee

    Nezinu kā Jums, bet man šķiet, ka 31mā komentāra autors tendenciozi velk uz ,,Runcīša,, personību… Ar atgriešanos! :)

  • Kaspars S

    Te lasu un domāju par visu šito cepienu un nevaru saprast:
    1. Kam tas viss ir izdevīgi?
    2. Kāda velna pēc tik daudz melu ir jāpasniedz lai pieņemtu vienu sakarīgu vai arī nesakarīgu lēmumu?
    3.Sportistu vēlmes jau tāpat neviens neņems vērā jo visu noteiks tehniskais dienests.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis