LAF Krosa komisija publicē 2015. gada Latvijas autokrosa čempionāta, LAF Krosa komisijas kausa un LAF Folkreisa Ziemas un Vasaras kausa kalendāru.
Latvijas autokrosa čempionāts sastāvēs no pieciem posmiem – divreiz Smiltenē, divreiz Vecpilī (abos virzienos) un vienreiz Lietuvā, Vilkiču trasē. Pirmajā Smiltenē, pirmajā Vecpilī un Vilkičos būs arī Baltijas čempionāta posmi, kas faktiski nosedz gandrīz visu Baltijas čempionātu, atliek tikai viens Lietuvas posms. Latviešiem izdevīgi. Tiesa, izdevīgi arī Lietuvas braucējiem, jo viens viņu posms paredzēts arī Smiltenē.
Folkreisa Ziemas kausa kalendārs jau publicēts, ceram uz ziemu jau līdz 15. decembrim. Izveidots arī Vasaras kausa kalendārs, kurā iespējami intriģējošākais posms var izrādīties maija sākumā 333 rallijkrosa trasē. Tiesa, šis pagaidām ir vienīgais zem jautājuma zīmes esošais posms, tomēr tiek plānots.
Folkreisa ziemas un vasaras sacensību apvienojums veido LAF Krosa komisijas autokrosa kausu. Kopumā – 12 posmi, kas sezonu padara ļoti dažādu un aizraujošu – ziema, 333 asfalts, grunts.
Kalendārs vēl papildināsies atsevišķām klasēm – smago auto Baltijas kauss, Buggy 1600 kauss, Beta bagiji, iespējamie kroskarti, utt. Tāpat savus apsvērumus nav devuši tie potenciālie rīkotāji, kuri pieteikuši apdomas periodu par sacensību organizēšanu.
2015. gada Latvijas autokrosa čempionāta kalendārs
1. posms, 26. aprīlis – Smiltene, Tepera trase
2. posms, 06. jūnijs – Vilkiči, Lietuva
3. posms, 27. jūnijs – Vecpils, Vecpils autotrase
4. posms, 01. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
5. posms, 23. augusts – Smiltene, Tepera trase
2015. gada Baltijas autokrosa čempionāta kalendārs
1. posms, 26. aprīlis – Smiltene, Tepera trase
x. posms, 06. jūnijs – Vilkiči, Lietuva
x. posms, 27. jūnijs – Vecpils, Vecpils autotrase (izņemot Buggy 1600)
x. posms, ?? — ?? (Lietuva)
2015. gada LAF Krosa komisijas autokrosa kausa kalendārs
1. posms, 14. decembris, Brenguļi, Brenguļu autotrase
2. posms, 20. decembris, Vecpils, Vecpils autotrase (rezerve: 27. dec., 3. janv., 10. janv.)
3. posms, 17. janvāris – Upesciems, Garkalnes autotrase
4. posms, 31. janvāris – Vecpils, Vecpils autotrase
5. posms, 14. februāris – Aizkraukle, Aizkraukles trase
6. posms, 01. marts – Smiltene, Tepera trase
7. posms, 02. maijs – SK 333, Ropaži
8. posms, 31. maijs – Brenguļi, Brenguļu autotrase
9. posms, 21. jūnijs – Vecpils, Vecpils autotrase
10. posms, 02. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
11. posms, 5. septembris – Aizkraukle, Aizkraukles autotrase
12. posms, 27. septembris vai 4. oktobris – Brenguļi, Brenguļu autotrase
2015. gada LAF Folkreisa Ziemas kausa kalendārs
1. posms, 14. decembris, Brenguļi, Brenguļu autotrase
2. posms, 20. decembris, Vecpils, Vecpils autotrase (rezerve: 27. dec., 3. janv., 10. janv.)
3. posms, 17. janvāris – Upesciems, Garkalnes autotrase
4. posms, 31. janvāris – Vecpils, Vecpils autotrase
5. posms, 14. februāris – Aizkraukle, Aizkraukles trase
6. posms, 01. marts – Smiltene, Tepera trase
2015. gada LAF Folkreisa Vasaras kausa kalendārs
7. posms, 02. maijs – SK 333, Ropaži
8. posms, 31. maijs – Brenguļi, Brenguļu autotrase
9. posms, 21. jūnijs – Vecpils, Vecpils autotrase
10. posms, 02. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
11. posms, 5. septembris – Aizkraukle, Aizkraukles autotrase
12. posms, 27. septembris vai 4. oktobris – Brenguļi, Brenguļu autotrase
Krosam prasītos vel posmu septembrī :-?
Jap.
…ko dzird par Mūsas glābšanas procedūru, ir kāds stariņš redzams tuneļā galā?
Cīņa turpinās…
Nevaretu kaut ka velvienu posmu folkreisam lai nebutu tik gara pauze starp21. Juniju un augustu? Vai sakartot kaut ka kalendaru?
Kāda vaina pauzei?
braukt tak gribas :-D . (personigi vel vienam posmam nauda netrukst)
Pēc 2 gadu #3 beidzot var nomainīt numuriņu pie # :soldier:
Bet atbildot uz Folkreisista jautājumu – domāju, ka vietu, kur uzbraukt, noteikti var atrast, ja vien ir vēlme; tie paši amatieru krosa seriāli visos LV reģionos.
Apsveicu vēlreiz ar izmaiņām aiz #! Bet piedāvājums folkreisistam ir nepareizs, jo LAF licencēti sportisti joprojām pēc kodeksa nedrīkst piedalīties nesaskaņotās sacensībās. Tas, ka kādu laiku nevienam par to nekas nav bijis, nav rādītājs. :)
Viestur, vai Tu vari LAFa vietā atbildēt ar skaidriem vārdiem, tā lai pat mans kaķis lasot saprastu, kā dēļ LAFa noteikumi neatļauj startēt citur, kas nav saskaņots ar LAFu?
Piemēram amatieros, tieši mudina startēt gan LAFa, gan citu rīkotajās sacensībās, lai tikai Latvijā attīstītos autosports.
Varbūt tas jau ir runāts, bet tad esmu to palaidis garām vai piemirsis.
Īsā un riebīgā atbilde varētu būt – LAF ir tāds klubiņš, kuram ir savi noteikumi un, pēc principa, “kā gribam, tā atpūšamies”. Bet šī atbilde ārpus protokola, lai gan formāli pat nav nepareizi. :)
Jāsaka, Tev ir paveicies ar amatieriem, ja tiešām esi dzirdējis mudināšanu LAFa virzienā vai tēzes par autosporta attīstīšanu. Ir smagāki gadījumi, kur ir frāzes “mēs to LAFu izdrāzīsim”, “LAFs ir naudas kāsēji un tur viss ir slikti”, utt (ar piebildi, ka dažs lafa pasākums ir krietni lētāks par dažu lēto amatieri). Tā kā, ja tiešām ir amatieru pasākumi, kuri savu lomu redz kā sakarīgu tramplīnu uz “lielo autosportu”, cik nu par tādu Latvijā vispār var runāt – visu cieņu, lai gan LAFs tos nevar atbalstīt valstisko noteikumu un mehānismu dēļ.
Par tavu kaķi… :)
Tas punkts kodeksā tik tiešām aizliedz LAF licencētiem sportistiem startēt nesaskaņotās sacensībās. Pamatideja – gan FIA, gan Latvijas IZ ministrija, kas atbild par sportu, ir noteikušas, ka šajā valstī vienīgie, kuri organizē, aprūpē, uztur, plāno, rada drošību, utt, utt, ir Latvijas Automobiļu federācija, un neviens cits. Un, ja LAFam ir dots šāds mandāts, teorētiski LAFam ir jāpārvalda pilnībā viss,kas ir autosporta sacensības (testi, treniņi, paraugdemonstrējumi, utt, utt (skatīt Kodeksu)). Līdz ar to, lai LAFs zinātu, kas notiek pārvaldāmajā saimniecībā, visam autosportam ir jāfunkcionē pēc LAFa (arī FIA un valsts likumiem) noteikumiem. Ja valstī notiek autosports, kas nav LAFa sankcionēts, LAFs formāli vairs negarantē par šo sporta veidu, par dalībnieku un skatītāju drošību, utt. Kas kaut kādā mērā var provocēt jautājumus no valsts un arī FIA – “tur un tur bija gonka, čalis ar golfu iekrāmēja kokā, tātad autosporta negadījums – cienījamais LAF, kā tu kaut ko tādu pieļāvi, ja reiz viss autosports ir tavā pārziņā?”
Šis ir tikai viens aspekts, bet tēma patiesībā ir garu garā, kaķis aizmigs to visu lasot. Bet īsā versija augstāk minētajam: LAFs ir apsolījis Latvijas valstij un FIA, ka pratīs vadīt un kontrolēt autosporta notikumus, bet viss, kas notiek ārpus LAF, rada iespēju, ka autosports notiek bez kontroles = potenciāli bīstami, neatbilstoši sporta pamatlikumiem, utt.
Bet par amatieru būšanu kā tādu – atgādinu, ka 2015. gadā vēl bez 5 LČ posmiem un 1 rallijkrosa paredzētas arī 12 folkreisa un krosa kausa sacensības, kurās var iztrenēties un krāt pieredzi līdz nelabumam visa gada agrumā, ar atvieglinātiem tehniskajiem nosacījumiem, utt. Turklāt par zemām izmaksām. Izmantojiet šo iespēju (tikai nekliedziet, ka LAFs prasa briesmīgus drošības pasākumus – ja braucējam tiešām liekas, ka viņam pašam šo drošību nevajag, tad labāk tiešām palikt ārpus LAFa, tādus mums nevajag)
Vot tagad aizdomājos, apsverot, kā labāk atbildēt. Kādu salīdzinājumu.
Piemēram, valsts uztic uzņēmumam “Sēne” izstrādāt kodolieročus. Pirmkārt, ja nu kariņš sākas, otrkārt, pārdošanai kādai citai valstij. Bet lieta bīstama, tāpēc valsts ar “Sēni” kopā sarunā, ka davai, taisām kodolieročus pēc tādiem un tādiem noteikumiem, lai cilvēkiem nesāk āda lobīties nost un acis iztecēt. “Sēnē” rukā pa kādam speciālistam kodolieroču jautājumā, tie tad arī saveido noteikumus, valsts čaļi saka, ka noteikumi ir OK, maucam.
Vienīgi valsts čaļi “Sēnes” kolektīvam vēl noprasa: “veči, bet toč tiksiet galā ar visiem valstī esošajiem kodolieročiem?” Uz ko “Sēne” saka – skaidrs, sūds jautājums, jo mums ir sakarīgi un starptautiskajiem papīriem atbilstoši noteikumi, ja tos ievērosim, problēmu nebūs.”
Paiet laiks, un kaut kur kādā valsts reģionā uzrodas kantoris, kurš sadomājies, ka arī varētu uzražot kādu bombačku. Pirmkārt, pašiem noderēs, ja karš sāksies, otrkārt, vēl kādam pārdot varēs. Turklāt valsts un “Sēne” reāli par daudz iespringuši uz noteikumiem, nafig, visu var divreiz vienkāršāk un divreiz lētāk. Arī pircēji pavilksies.
Nu un te ir tas brīdis – vai “Sēnes” a) darbiniekiem, b) pircējiem ir prāta darbs būt kaut kādā veidā saistītiem ar šo otru produktu, par kuru garantē tikai kantora šefs, taču ne valsts, ne noteikumi, ne zinātne kopumā? Nav izslēgts, ka kantora šefs ir kodolzinātnes supertalants un visu saprot pat vēl labāk. A ja nu nē?
:rotfl:
:rotfl: :rotfl:
..negribējās lasīt visu garo penteri… tagad atļaus kodolenerģijas izmantošanu mašīnas stumšanā uz priekšu vai?
-joks
jaa tiesaam vai tad tani pauze ja nav ctas trases,nevar ielikt otro saciksti aizkraukle,lai butu visur pa divam reizeem?
Veči, folkreisam gadā ir 12 sacensības paredzētas, neesat bišķi par daudz ieskrējušies? :D
Ja nopietni, jūlijā ir vairākas citas svarīgas sacensības, kuras ir saistošas komisijai, Lietuvas un Latvijas NEZi, RX Challenge, kā arī Latvijai tuvākais pasaules posms Zviedrijā. Plus jāļauj ļaudīm arī kādu atvaļinājumu izbaudīt.
Turklāt šā brīža folkreisa dalībnieku skaits un “migrācijas tendences” no posma uz posmu nerada sajūtu, ka vēl vairāk posmi būtu baigi nepieciešami, šos pašus spēj pacelt tikai 50% no iespējamiem braucējiem.
Par LAFu itkā būtu skaidrs tagad, neko vairāk nesakot, lai atkal neuzrautu lielas diskusijas :-D Kaķis itkā saprata :-D
Lielas diskusijas, ja ir par tēmu, jau nav slikti. Slikti ir tad, ja nav par tēmu. :) Kaķim sveiciens!
Par licenzētajiem sportistiem un to dalību nesankcionētos pasākumos – vai gadījumā šis nezaudē savu spēku, ja kāds LAF licenzi ņem vienreizējo, kaut uz katru no 20+ gonkām? Šoreiz neiet runa par izdotajiem $$, bet tīri pa faktu. Pie piektdienas vakara gaidīšanas luste parunāties :D
Formāli taisnība, bet tas var tikt uztverts kā vēlme pamērīties ar pinčukiem, un pretī varētu likt, piemēram, šo kodeksa punktu: 4.3. LAF SK ir tiesības neizsniegt licenci, paskaidrojot atteikuma iemeslu. Personai, kurai atteikta licences izsniegšana, ir tiesības pārsūdzēt LAF SK lēmumu LAF prezidijam.
:)
Bet diez vai mērīšanās ar pinčukiem ir konstruktīvs pasākums. Ja vienīgi tiešām izmēru noskaidrošanas gadījumā. :D
smieklīgi sanāk, ja tā notiek – 5 reizes viss kārtībā, licenzi dodam. sestajā – sorry, lol nau verc! :D
par šo var neformālā gaisotnē sezonas noslēguma pasākumā padiskutēt :D
Forši,ka 333 atgriežas FR sezonā,man točna prieks :yes: :yes: :yes:
Kapēc nebūs Ludza?
Manas domas. 1. Nav jega, taalu lielakai dalai brauceju tapec nebus vairak pa 20 uz posmu. 2. trase nav ari no labakajam
kapeec nenaak jaunas trases klat?brengulos notiek 2 sacikstes un tur ir tikai masinas lausana.doma bija tada ka apnik braukt pa vienu trasi!!!
Kā nu nenāk? Nākamgad LČ posms notiks Vilkičos, kas nozīmē, ka ir jauna trase nākusi klāt (šīs sezonas čp, kura dēļ LV ieskaites posms notika Šakajos, tomēr negribas saukt kā ‘ieskaitītu’).
BČ – viesojoties Marijampolē septembra beigās, Ugira Kross šefs teica, ka nākamgad mačus nerīkos, tā kā Baltijas ieskaitē būs nosacīti jauna trase Lietuvā (Šakiai? Ukmerģe? Taurage (personīgi man visnetīkamākais variants)?)
Ja par LV trasēm – cik tad daudz viņu vispār ir? Ja arī ir gribētāji, tad noteikumi ir tādi, ka lielākajā daļā trašu ir jāiegulda dikti smukas naudiņas, lai atbilstoši tās sagatavotu un licenzētu (Viestur – palabo, ja neprecīzi izsakos). Ja ir gribētāji (lasīt:trases saimnieki) un ar finanšu piesaisti potenciāli arī viss varētu būt kārtībā, tad netiek rasts kompromiss ar federāciju (šeit vairāk domāju vienu konkrētu gadījumu). Ja ir gan gribēšana, gan vienošanās, gan $$, tad mistiski mēdz uzrasties starpgalaktiski pazīstamais Runcītis, kurš sāk mest sprunguļus ratos, sak – nav man, lai nav nevienam.
Mana variācija par tēmu, lai raisītos diskusija :-)
P.S. Sveiciens valsts svētkos! :soldier:
Viss pareizi. Precizējums par vienošanās iespējām – LAFs nevar piespiest kādu rīkot sacensības. No kā jāsecina, ka, ja kādam potenciālajam rīkotājam ir vēlme rīkot kāda līmeņa sacensības, viņš vēršas LAF Krosa komisijā ar savu redzējumu un piedāvājumu. Ja tas ir foršs – bliežam vaļā. Jocīgi, ka dzirdēts, ka rīkotāji sēž saliktām rokām un gaida, kad kāds palūgsies kaut ko sarīkot. Drošāk uz priekšu! Aizkraukle – perfekts piemērs, organizators gribēja un izdarīja, sazvanīja, noskaidroja un viss notiek. Aizkraukle pat saņēma LČ rīkošanas uzaicinājumu, taču rīkotājs pagaidām bišķi piebremzēja, grib attīstīties un “patrenēties” pirms lielāka lēciena. Viss notiek, ja ar galvu draudzējas.
Es gan iebildīšu par Brenguļu trasi.1 Šogad tā bija labā stāvoklī.2 Bedres un špūres ir tāpēc kad trase atrodas smilšu karjierā.3 Trases konfigurācija ir interesanta,tā ir ātra un viltīga.4Un kāpēc tā spēja noturēties 6 gadus Latvijas Čempionātā Autokrosā?
Brenguļiem ir zināmas problēmas, kuras jau vairākus gadus nerisinās. Taču kopējā brēka par šo trasi man arī nav saprotama – normāla, klasiska, smaga krosa klase, kurā bez gāšanas ir bišķi arī jādomā. Krīze sākas dubļu laikā, tad gan viss ir slikti. Bet sausajā – nomāls krosiņš.
Kādas problēmas? Ja var zināt?
Nesakopts segums jau pamatā, sabrukušas senās skatītāju vietas, izgāzušies trases betoni, veidojot asas kantes, aprakti trases betoni, nepildot vairs barjeras funkciju, bet šur tur veidojot gandrīz vai tramplīna efektu ārā no trases… Nav tā, ka viss būtu kārtībā. Bet nav arī tā, ka tautas mačiem nevarētu izmantot.
Bet kā var mainīt segumu?un tie apraktie betoni ir pie finiša vai ne?
bet ja tā šo trasi sakoptu un izlabotu kļūmes varētu atgriezties LČ?
Segumu var mēģināt kopt, kaut ko vedot virsū, meklēt risinājumus klasiskajām bedru vietām, utt. Skaidrs, ka tas prasa palielu naudu, kuras reāli nav. Ideālā variantā pāris asfalta līkumus – tāda trase būtu, ka nu tikai! Bet tie, protams, ir sapņi. Bet jā, segumu var pacelt, ja ir iespējas to darīt. Un jā, apraktie betoni pie finiša, izgāztie betoni šur tur visa apļa garumā – vajag bišķi darbiņu. Un protams, uzceļot trasi tā noteikti varētu atgriezties čempionātā, neviens nav šo trasi izslēdzis no prāta. Tāpēc arī folkreiss tur gadiem turas, cerībā, ka sacensības kalpos kā pārbaude un trases tests, galvenais, lai neaiziet zudumā.
Un vēl kas – vajag enerģisku trasi pārvaldošu klubu, domu biedru grupu. Eva ne fiziski, ne finansiāli, ne morāli viena netiek galā, un tas ir saprotams. Bet, ja uzrastos riktīgs kolektīvs ar interesentiem, viss būtu paceļams. Ar piebildi, ka šis kolektīvs nevis izjās trasi un atstās, bet to cels un stiprinās. Ja kāds tāds ir, kas gribētu ņemties, noteikti ziņojiet man, ar Evu esmu par šādu vajadzību runājis, viņa piekrīt šai domai.
Žēl kad nomira Oļģerts Vērmanis,viņš šo trasi labi uzturēja rīkoja sprintus,krosus.Bet tiešām ja kāds atsaucas uz Viestura aicinājumu palīdzēt Evai uzturēt un sakopt trasi tas būtu ļoti labi .Es par to pateikšos.Es pats varētu vasarā iet un taisīt skatītāju vietas,norobežojumus.Bet vecos nesabrukušos bortus jau var atstāt? tik iestumt atpakaļ iekšā lai nav asas kantes.
Viss precīzi. Tik jāķeras klāt. Ja mana ģeogrāfiskā dislokācija atļautu, ietu palīgā.
forši man tuvākais Lč posms 150 km pārējie 350 un vairāk km, tad labāk braucu amatieru krosā
Kur problēma mainīt dzīvesvietu? :D
Vai saņemties uzņēmību, veidot spēcīgu klubu, uzbūvēt trasi savā pagalmā (=Vecpils piemērs)
Tieši tā,Vecpilī rūcēja,rūks un rūcēs,saņemās – drīz pa pedāļiem būs atkal jātopī juhūūūū……….. :-D :-D :-D :-D
kalab neatsaktu krosu popes trase. trase ka tada ir ļoti interesa domaju daudzi ari ir braukuši. varbut ir tada iespeja. kadreiz taču latvijas čempi notika.
Es arī par POPI,superīga trase. :yes: :yes: :yes:
Kad es braucu čempi ,man sanāca tuvākais posms bauska 200km :-) pārējie zem 330km nebija … Bija apņēmība un gribēšana :-) Bobi ,jabrauc visur kur var un grib ;-)