Gatavojoties 2013. gada autosporta sezonai LAF Krosa komisija informē, ka tās sporta veidi – autokross, rallijkross, folkreiss – nepiedzīvos būtiskas pārmaiņas, jo līdzšinējās aktivitātes un disciplīnu nosacījumi ļāvuši piedzīvot sportistu skaita palielināšanos un sacensību intrigas izaugsmi. Jauns seriāls – LAF Krosa komisijas kauss, kas būs kā treniņu seriāls Latvijas čempionāta dalībniekiem, kā arī sportistiem, kuri tikai gatavojas iesaistīties Latvijas autokrosa čempionāta aktivitātēs.
Vairākas disciplīnas
LAF Krosa komisijas paspārnē centrālais seriāls ir Latvijas autokrosa čempionāts vieglajām automašīnām un B600 bagiju klasei. Taču komisija rīko sacensības un ieskaites arī citās disciplīnās – bērnu Beta bagiji, jauniešu kroskarti, Baltijas kauss eiropejiskajai Buggy 1600 klasei, smago automašīnu klasē, B6000 un D12, Baltijas rallijkrosa kauss un folkreiss.
Latvijas čempionāts
Latvijas autokrosa čempionāts notiks līdzšinējās 1600, 2000 Super, Open un B600 klasēs, čempionāta statusu izcīnījusi līdz šim kausa statusā pastāvējusī VAZ Klasika klase, pierādot daudzskaitlību un sportisko intrigu. Galvenās izmaiņas klašu noteikumos – salonautomašīnu klasēm ieviesta vienota minimālā svara sistēma, kas no nākamā gada būs atbilstoša Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem. Tas nozīmē, ka gan valstī iekšienē, gan mūsu sportistiem dodoties uz starptautiskajām sacensībām, šajā jautājumā būs uzskatāma sakārtotība.
Latvijas čempionāts paredzēts piecos posmos – pa divām sacīkstēm Smiltenē un Vecpilī, bet sezonu tradicionāli noslēgs posms Mūsas trasē.
Baltijas kauss – bagijiem un rallijkrosam
Vairākām klasēm joprojām paredzēta Baltijas kausa ieskaite. Rallijkrosa braucēju kolektīvs sadarbībā ar kaimiņvalstīm turpina stiprināt Baltijas seriāla izveidi, tomēr pagaidām Latvijā rallijkrosa sacensības netiek plānotas trašu problēmu dēļ. Ļoti iespējams, ka tuvākajā nākotnē šo situāciju risinās jaunizveidots sporta komplekss. Tradicionāli Baltijas kauss arī Buggy 1600 bagijiem – Eiropas čempionātā aktuālā klase nākamgad sola dalībnieku skaita pieaugumu, jo papildspēki paredzami kā Latvijas, tā Lietuvas sportistu vidū. Baltijas kausa ieskaite arī smago automašīnu klasēs. Tradicionālajam B6000 bagiju kausam nākamgad pievienosies arī D12 kravas automašīnas. Šī klase starpsezonā zaudējusi Latvijas čempionāta statusu, tomēr sadarbībā ar Igaunijas kolēģiem smago auto cīņas turpināsies.
Bērnu un jauniešu klases – Beta un Kroskarti
LAF Krosa komisija atzīmē, ka komisijas ietvaros sportot var sākt arī bērnu un jauniešu vecumā. Beta bagiju klasei turpināsies Latvijas Bērnu čempionāts, kurā ar maziem bagijiem startē braucēji vecumā no četriem līdz pat desmit gadiem. Latvijas Jauniešu čempionāts kroskartiem CK 125 klasē ir braucējiem vecumā no 12 līdz 18 gadiem, turklāt Krosa komisija plāno veicināt 85 kub. cm klases ieviešanu, lai aizpildītu tukšumu starp Beta bagiju un CK 125 vecuma grupām. Kroskartu klases ir ļoti populāras Skandināvijā un citās ziemeļvalstīs, kas rada iespēju kroskartu karjeru virzīt augstā un starptautiskā līmenī.
Tautas sports – Folkreiss
Savu ceturto pilno sezonu jau janvārī uzsāks tautas autosporta disciplīna Folkreiss. Ziemā paredzēts aizvadīt piecu posmu LAF Folkreisa Ziemas kausa sezonu, savukārt vasaras periodā, attiecīgi, sešu posmu LAF Folkreisa Vasaras kausu. Sporta veids nemaina savus nosacījumus ne sacensību ziņā, ne tehnisko noteikumu ziņā. Arī jebkuras startējošās automašīnas fiksētā cena – 950 eiro – paliek nemainīga, tāpēc katrs, kurš vēlas iesaistīties autosportā, startējot ar īstu sporta automašīnu ar drošības karkasu, par šo summu var kļūt par autosportistu dažu stundu laikā.
LAF Krosa komisijas kauss – treniņiem un pirmajiem soļiem
Kopā ar folkreisa sacensībām šogad notiks arī LAF Krosa komisijas kausa izcīņa autokrosā. Šis seriāls, kas apvienos gan ziemas, gan vasaras desmit sacīkstes, paredzēts jebkurai Latvijas čempionāta salonautomašīnu klasei atbilstošiem auto. Seriāla mērķis – iespēja Latvijas čempionāta dalībniekiem aizvadīt zemu izmaksu treniņsacīkstes, kā arī iespēja pietuvoties LAF sacensību gaisotnei braucējiem, kuri nākotnē varētu kļūt par Latvijas čempionāta dalībniekiem.
Starptautiskās aktivitātes
Krosa komisijas braucēji gadiem ilgi aizvada daudzsološas cīņas starptautiskajā līmenī. Līdzšinējiem panākumiem Eiropas autokrosa čempionātā pievienosies mūsu sportistu regulārs starts Eiropas rallijkrosa seriālā. Reinis Nitišs, kurš pērn daudzsološi debitēja Eiropas rallijkrosā, nākamajam gadam sarūpējis spēcīgāku tehniku un lielāku pieredzi, par mērķi uzstādot cīņu par iekļūšanu posmu A finālos. Rallijkrosa un Kroskartu braucēji plāno aizvadīt arī pilnu sezonu NEZ Ziemeļeiropas čempionātos.
LAF Krosa komisijas ziņas atrodamas gan Latvijas Automobiļu federācijas mājas lapā www.laf.lv (nolikumi, dokumenti, rezultāti), gan specializētajā informācijas vietnē www.autocross.lv (ziņas, analīze, informācija).
Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
Tālr.: +371 26579000
E-pasts: prese@laf.lv
Tātad iespējamais Jēkabpils LČ posms ir jau pilnībā atmests?
Sveiciens v.d.! 2013. gadā jā, nebūs, nevar visa veida termiņus sabīdīt. Bet noteikti doma paliek spēkā.
Paldies par sveicienu!
No īpašnieku puses tika piedāvāts laiks jūlijs-septembris. tajā laikā jau ir ‘tradicionālie’ posmi un nekādi kompromisi netika izveidoti. izskatās, ka LČ pietiek ar 3 trasēm un 5 posmiem sezonā.
p.s. kas notiek tādā gadījumā, ja sezonā ir 5 posmi, notiek ČP kā šogad priekulē un gonka tiek atcelta. Paliek kopā 4 posmi un te pēkšņi kāda no klasēm vienā gonkā nesavāc kvorumu. BOOM – sezona bez kopvērtējuma? :doctor:
Tev arī sveiciens v.d.! :)
Principā ar J-pils posmu tā arī ir, kā Tu saki, bet nedomāju, ka tā ir baigā traģēdija, ka pagaidām šī gonka nav. Kalendārs tik tiešām jau bija gatavs, bet katram iepriekš pieteiktajam posmam, kas jau bija jūlijā – septembrī, bija savi argumenti, kāpēc tieši tad un tur ir jābūt posmam, tāpēc tos baigi bīdīt nebija īsti korekti, jo vairāk,ja starp aprīļa beigām un jūliju ir vietas posmu rīkošanai. Bet saruna kopumā bez stresa, abas puses saprata situāciju. Ja tā pavisam atklāti, tad iemest kalendārā “jaunu un nepārbaudītu” rīkotāju un trasi tā īsti pat nemaz nedrīkst. Protams, zināmi frukti ir gan Aigars, gan Vilnis, tur viss arī rullētu, ja atrastos datums. Bet principā kāds varētu arī uzkasīties par posma rīkošanu bez pārbaudes gonkas. Bet viss būs ok, ir idejas un ir vēlmes. Ja pienāks 2013. gads, tad arī 2014. vajadzētu būt.
Par posmu skaitu – pēc šādas “viss var saiet pakaļā” teorijas jau var sacīt, ka arī pie 7 posmiem kvorums var nojukt un klase palikt bez ieskaites. Domājams, kā šā brīža 3 trases kā reiz to arī +/- garantē, lai mēs nepiedzīvotu Priekuli-2.
Skaidrs, ka visiem gribas garāku kalendāru un dažādākas trases, ar komisijai. Kad būs tāda iespēja, tad arī viss būs.
Labdien. Ļoti žēl ka Latvijas autokrosa virsotne negrib šo sportu ari Latgales reģionā populirizēt. Ja pareizi atceros kaut kad folkreisa gonkā izskanēja kāpēc neviens braucējs nav no Latgales. Un kāpēc nav? Tāpēc ka tas pats Folkreiss tur nav bijis. Latgales regionā ir maz tādu sportisko aktivitāšu,kopš Treka laikiem vienīgas kaut cik regulārs pasākums ir Amatieru kross. Kā cilvēki jokoja ir divi svarīgi notikumi, autokross un kapu svētki. Un vēl domāju ka pieminēt Priekuli,zinot ka šis gonkas rikošanā piedalās Aigars un Vilnis ir nekorekti. Tā pat jau ari Viesturs varēja pats atbraukt uz kādu saciksti uz Kalna pagastu un paskatīties kādos apstākļos ir audzis jaunais 2000 klases Čempis. Un ari Amatieru cempionāts bija ļoti labi noorganizēts(gan jau Kristaps labāk zin;as mašinu daudzumu). Domāju ka ari tāpat kā Vecpili,ari kāds no vietējiem saņemtos un ari piedalitos,var būt iepatiktos un brauktu arī čempionātā.
Nu, tā kā ir labs garīgais, varbūt nedaudz papreparēšu šo komentāru, citādi bišķi par daudz joku sarakstīts.
*Ļoti žēl ka Latvijas autokrosa virsotne negrib šo sportu ari Latgales reģionā populirizēt* – pilnīgas muļķības, ja būtu iespējams un tādas sarunas gadiem ilgi jau ir bijušas, LČ notiktu arī Latgalē. Pēc visa spriežot, 2014. gadā šāds pasākums ir ļoti reāls.
*Tāpēc ka tas pats Folkreiss tur nav bijis* – pilnīgas muļķības, folkreiss ir bijis gan Kalna pagastā, gan Aknīstē, taču pagaidām sporta veids nav uzrunājis potenciālo sportistu sava reģiona braukšanas iespēju dēļ.
*pieminēt Priekuli,zinot ka šis gonkas rikošanā piedalās Aigars un Vilnis ir nekorekti* – pilnīgas muļķības, ir korekti, jo Priekule bija laba mācība, ka pat jau LČ posmus rīkojis organizators var 5 minūšu laikā saraut auzās. Turklāt lasi manu iepriekšējo komentāru: “Protams, zināmi frukti ir gan Aigars [Līcis], gan Vilnis [Grandāns], tur viss arī rullētu, ja atrastos datums”. Domāju, pietiekami daudz goda atdots šiem speciālistiem, bez ironijas.
*Tā pat jau ari Viesturs varēja pats atbraukt uz kādu saciksti uz Kalna pagastu un paskatīties kādos apstākļos ir audzis jaunais 2000 klases Čempis* – sakarā ar to, ka tur bija folkreiss, esmu bijis un esmu redzējis. Un tās nav vienīgās reizes, kad esmu bijis Kalna pagastā.
Rezumējums – ir ļoti labi, ja mums šeit veidojas diskusija, bet uzkrītoši, ka, kā runa sākas par konkrētu reģionu, tā parādās kaut kāds revolucionāru gars, kurš ceļas kājās un kliedz, ka viss ir slikti, uzskaitot argumentus, kuri ir nepatiesi vai vienkārši runātājam trūkst informācijas. Jāpakāpjas soli atpakaļ, lai var redzēt visu bildi, kas no kā veidojas un kā jābūt. Vai vienkārši sazvanamies, runājam, apmaināmies ar idejām, ja tādas ir un miers mājā, priekš kam tas kašķa tonis nepieciešams?
:-) tas nav kašķa tonis,tas ir man viedoklis. Es gan laikam tā isti nesu pats no tā reģiona(latgale),bet vienmēr centišos to pusi atbalstit un aizstāvet,jo lai ari cik es pats maz esmu pabraucis,lielākās atmiņas ir no tās puses(treks,A.K.A). Tad vēl,jautājums Viesturam kā autokrosa preses sekretāram,vai tad nevar nevienu reizi uztaisit kādu raidijumu par tiem pašiem amatieriem(Ludza,a.k.a. Krauķi),no mums taču LČ ir tik daudz nākuši braucēji. Kad rudenī bija burviga sacikste( amatieru čempionāts,liels paldies M.Ozoliņam) pats zvanīju Marekam lai atbrauc pafilmē,uztaisa kādu raidījumu, viņš atbildēja ka nevar jo ir trofejreids,laikam vēl rallijs Jēkabpilī,nu protam cienījami iemesli. Tikai ja tā padomā kādas izmaksas ir trofijreidos,rallijos,skaidrs ir viens ka Latgales lielakai daļai pieņemamāks būtu kaut kas lētāks. Un tas kalendārā nav Jēkabpils laikam jau ir lielāks zaudējums LČ,amatieri kā brauca tā ari brauks
Ar to raidījuma būšanu ir pa lielam tā – ja atrodas kāds sponsors tam visam, tad kaut vai 8x dienā pa tv un radio.
jo īstenībā jā – Latvijā cilvēkiem reāli trūkst saprašanas par to, kas ir kas. tb apziņā eksistē tikai rallijs un F1.
:-D :-D :-D un pa televizoru latvietim rāda kā kaut kāds UWE ULRIHS vinnē TUR DE FRANS, vai kāds serbu tenisists cīnās Vimboldonā! Bet kad kāds latvietis iebrauc kaut vai A finālā lielajā bagiju klasē,vai cits ar mazo bagi cīnās par iekļušanu iekļušanu tajā,tad nekā.
Eu LV paņēma 4 dafigā nulles EUR.Varbūt vajadzētu,nu tā neuzspiestā formā:Vai jūs nevarētu nedaudz aizspiest, LV auto sporta reklamēšanai iekšējam tirgum .Nu mums viss jau taka ir labi,bet nedaudz vajadzētu,nu lūdzu lūdzu,nu kaut vai 1%,jā un māju Jūrmalā + caurlaidi :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
P.S
Neņamam ļaunā,ja par tēmu.tad protam žēl ,ka nav pie mums šī sponsorēšanas lieta atīstīta visos līmeņos,nu tipa sakot jau ar valsti kopumā.