Autocross.lv izpilda pirms neilga laika folkreisa kolektīvam doto solījumu – apkopot nepilnus divus gadus vecā sporta veida kūleņu kolekciju. Kopš folkreisa debijas sacīkstes 2009. gada jūnija beigās tā sauktos vākus bijusi iespēja vērot 18 reizes. Tas, patiesībā, nav daudz, turklāt, kas interesanti, deviņi kūleņi fiksēti pēdējo trīs sacensību laikā! Iespējams, kaut kas tomēr ir palaists garām, tāpēc komentāros droši variet atgādināt vēl nepieminētos vākus!
1. Andris Stulpiņš (2009. gada 15. augusts, Jelgava)
Andris Stulpiņš kļuva par pirmo folkreisa vākotāju – piedzīvojums atgadījās folkreisa ceturtajā sacīkstē 2009. gada vasarā. Andris uzķērās uz iekšmalas līkuma vaļņa, kas mašīnu pameta gaisā.
2. Jānis Stepiņš (2009. gada 25. oktobris, 333)
Dramatiskā sezonas noslēguma sacīkstē Jānis Stepiņš kļuva par upuri starta burzmai un zemes valnim starta taisnē.
3. Lauris Lielais (2009. gada 25. oktobris, 333)
Tieši turpat, kur pāris stundas iepriekš nokrita Stepiņa auto, A fināla starta burzmā valnim uzķērās arī Lauris Lielais. Tika iesvētīta folkreisa pirmā automašīna – Jura Sirko būvētā Mazda 323.
4. Evija Vītola (2010. gada 13. marts, Biķernieki)
Sarežģītajā, kompaktajā Biķernieku trasītē Evija Vītola uzķērās uz iekšmalas vaļņa. Runā, ka pie vainas viņas brāļu veikums – pirms sacīkstes uz jumta piemontēts seskam līdzīgs rotaļlietas priekšmets.
5. Artūrs Vecgailis (2010. gada 13. marts, Biķernieki)
Bez seska uz jumta, tomēr ar riteņiem gaisā arī Artūra Vecgaiļa mašīna – arī šajā gadījumā pie vainas uzbraukšana iekšmalas valnim.
6. Ainārs Bogdanovičs (2010. gada 12. jūnijs, Jēkabpils)
Aizraujošais A fināla pirmais aplis Pilskalnu trasē sagādāja haosu daudzo notikumu dēļ. Tajā skaitā arī Aināra Bogdanoviča kūlenis – iekšmalas valnis!
7. Raivis Riekstiņš (2010. gada 3. jūlijs, Skrunda)
Pēc spraigas spēkošanās ar konkurentiem mašīnas vadāmību pazaudēja Raivis Riekstiņš. Avārija bija visai skarba, mašīna ripoja visai ilgi. Par laimi, gan mašīna, gan Raivis jau nākamajā sacīkstē bija uz starta.
8. Kristaps Bērziņš (2010. gada 4. septembris, Mūsa)
Kristapa Bērziņa kūlenis radās kontaktcīņā – pēc sacensību negadījuma Kristapa auto atdūrās pret betona apmali un apgāzās.
9. Normunds Kārkliņš (2011. gada 15. janvāris, Rauna)
Savā pirmajā folkreisa sacīkstē Normunds izmēģināja visu – gan spilgtas cīņas, gan uz vaļņa iekšmalas iepazīšanu, VAZ 2108 uz jumta.
10. Viesturs Saukāns (2011. gada 26. februāris, Biķernieki)
Pēc starta burzmā melnais VW Golf tika sagriezts virzienā pret līkuma iekšmalas kupenu, kas izraisīja mašīnas palikšanu ar riteņiem gaisā. Lepni – leģendārās Biķernieku trases leģendārajā starta taisnē.
11. Raimonds Tauriņš (2011. gada 26. februāris, Biķernieki)
Iepriekšējā kūleņa sniega vērpetes bija knapi nosēdušās, kad iekšmalas valni uzķēra Raimonds Tauriņš – arī šim golfam riteņi gaisā!
12. Edgars Janelsiņš (2011. gada 26. februāris, Biķernieki)
Par jubilejas kūleni parūpējās Edgars Janelsiņš, kurš uz jumta pēc iekšmalas vaļņa aizskaršanas dabūja tobrīd folkreisa glītāko auto – balto VW Scirocco. Interesanti, ko tobrīd par mašīnu jau bija saņemts pirkšanas pieteikums, bet defektu dēļ tas tika anulēts.
13. Raivis Riekstiņš (2011. gada 12. marts, 333)
Raivis kļuva par pirmo, kurš folkreisā piedzīvojis divus kūleņus, neskatoties uz faktu, ka viņš startēja ar folkreisa plakanāko auto – Mazda MX3. Arī šoreiz vāks sadarbībā ar konkurentiem – piepalīdzēja Ints Kravis.
14. Ainārs Kučinskis (2011. gada 12. marts, 333)
Jau kopš iepriekšējās sacīkstes Aināra braukšanas stils vēstīja – kaut kad tam ir jānotiek. Spraigā cīņā Kučinskis dabūja golfu uz jumta.
15. Ainārs Bogdanovičs (2011. gada 12. marts, 333)
Dažas stundas pēc Riekstiņa arī Ainārs Bogdanovičs kļuva par divkāršu folkreisa kūleņotāju. A finālā sasniegta iekšmalas kupena. Turklāt pēc kūleņa braucienā tika sasniegts finišs!
16. Sandis Džeriņš (2011. gada 8. maijs, Zilaiskalns)
Savā dienas pirmajā startā Sandis tika līdz pirmajam līkumam – iekšmalas riepas apgāza Džeriņa mašīnu ar kājām gaisā.
17. Renārs Ēķis (2011. gada 8. maijs, Zilaiskalns)
Renārs sabijās no braucējiem, kas lielā ātrumā nesās ārā no Džokera apļa, nedodot Ēķim ceļu. Lai neietriektos konkurentu auto, Ēķis uzrāva uz līkuma iekšmalas un apmeta pāris kūleņus.
18. Ivo Gabrāns (2011. gada 8. maijs, Zilaiskalns)
Ivo Gabrāns nodemonstrēja vienu no spilgtākajiem folkreisa kūleņiem. B fināla starta burzmā viņa mašīnu sanesa, kam sekoja pāris iespaidīgi kūleņi.
Kā minēts, iespējams, ka sacīkstēs fiksēts vēl kāds kūlenis. Savukārt tie, kas piedzīvoti privātos treniņos (un tādi ir!) – neskaitās!
A kur bildes??? :-D
Sākās! Pasaki vēl, ka Youtubā viss jāatrod! ;) Bet jā, ir doma šo visu papildināt, bet laiks, laiks…
Man div kūleņ bildes ir, ja vajag jautā 8-)
Pēc šāda spiediena būs jāpieķeras vizuālajam procesam!
VIESTUR!!! Mans kūlenis Mūsā Tev jau piemirsies? ;)
Vai, pareizi, onkuliņ, man kā reiz pieraksti pārtrūka ar Skrundas posmu, bet likās, ka rudenī kkas vēl bija! :)
Damn, jākrāso mašīna! ar steigu: stats: vāks ar melnu auto: 7 reizes, ar sarkanu: 3 reizes, visas pārējās krāsas vai kombinācijas: pa vienai reizei. Tātad ar melnu braukt nedrīkst! :)
1 -kaart ar ruliiti, 2-kaart roozaa :D
Nu, vispār nav baigi korekti līst cilvēku domās un prātos un pēc tam publiskot nolasīto informāciju! :D
te jau visi saveejie :)
Viestur piemirsi par manu vaku ar corsu Valmieraa aiz traktora!! :D
Un jā, pēc tam vēl tavs ņurkojiens pār valni. Principā, viens no iespaidīgākajiem notikumiem! :D
Viestur bij jau raunaa shogad ari Normunds Kaarklinsh ar Agra Upiisha zhiguli
+1!
Jap, pareizi, ar šo fiksēju. O! Jau 18 vācinieki savākušies. Paldies par atgādinājumiem, kolekcija papildinās.
Nu tagad pēc vecpils var stingri papildināt!