Vērojot svētdienas sacīkstei Priekulē pieteikto dalībnieku sarakstus, grūti prognozēt uzvarētājus klasēs. Un tas izraisa patīkamas sajūtas – sports, kurā pirms starta nekas nav zināms, rada nepacietību vērot notikumus!
Folkreiss: Nr.1?
Folkreisā saņemti 44 pieteikumi, tiesa, viens – Mārtiņš Spīķis – pieteikumu atsaucis. Viens no galvenajiem favorītiem šogad plāno ielauzties Baltijas rallijkrosā, kas ir tikai apsveicami. Vēl apsveicamāk ir tas, ka Mārtiņš aizvada treniņus pirms gaidāmās sezonas, un šoreiz tie iekrituši tieši Priekules cīņu dienā.
It kā pērn spoži debitēja Edgars Tralla, kurš varēja arī uzvarēt pērnajā sezonā, ja ne pēdējo posmu tehnikas problēmas. Taču smiltenietis šogad sēžas jaunuzbūvētā auto, Audi A6 kuģī. Tas var nest graujošu eektu: liela, spēcīga mašīna ar jaudīgu motoru. Taču tas var nest arī atklāsmes par šāda modeļa trūkumiem – informācijas par šāda auto derīgumu Folkreisam šobrīd nav. Tāpēc dēvēt Edgaru par favorītu nebūtu korekti, lai cik pērno līderu panākumu būtu respektējami.
Citi? Jaunais Nr.1 – pērnā gada Vasaras kausa ieguvējs Miks Gabrāns. Treniņos Brenguļos kopējā startā ļoti pārliecinošs sniegums. Šķiet, šobrīd tieši Miks izskatās pēc galvenā favorīta.
Ja izvērtē dalībnieku sarakstu Folkreisā, arvien vairāk šķiet, ka šis varētu būt jauno – gados jauno – braucēju gads. Mareks Aseriņš, Lenards Patriks Lepsis, Daniels Lankups, Marta Starka. Viņi var kļūt par spēlētājiem pat cīņā par kopvērtējuma trijnieku. Varbūt pārdroša prognoze, taču visu minēto izaugsme un ātrums par to liecina.
Otrs prognozes virziens – vecie, labie. Rūdolfs Bogens, Jānis Spīķis (!), Artis un Raivis Biezie.
Īsāk sakot – ļoti daudz nezināmā, klase nepakļaujas prognozēm!
KKK Pro: Neprognozējami!
Droši vien izskatās pēc vājuma un informācijas trūkuma pazīmēm, arī otro apskatāmo klasi nodēvēt par neprognozējamu. Taču tā ir!
Pirms pieteikumu termiņa beigām Pro klases bijušie, esošie un nākamie dalībnieki saņēma pārmetumus, jo dienu pirms pieteikumu beigām pieteikušies bija tikai četri dalībnieki. Ņemot vērā, ka Krosa komisijas kausa ieskaitei nepieciešami septiņi braucēji, radās jautājums – kur ir visi tie miljons sportistu, kuri gadiem ilgi vakcinēja funkcionārus ar viedokli, ka Pro klase nedarbosies, ja tajā būs atļauti pilnpiedziņas auto? Šogad šis vēsturiskais lēmums tika pieņemts, pilnpiedziņu braucējiem iespēja trenēties un spēkoties ārpus Latvijas čempionātu posmiem ir atņemta. Rezultāts? Pro klase sasniegusi desmit dalībnieku sastāvu, taču to lielā mērā stutē lāga vīri no Folkreisa un Am klases, kuri noreaģēja uz situāciju un bija gatavi pārmest plānus Pro virzienā. Varbūt pāragrs spriedums, bet šobrīd šķiet, ka 4WD mašīnu atvienošana par labu “masveidībai” ir kļūda. Vai pilnpiedziņas līdz šim bija labs iemesls, lai attaisnotu nesaņemšanos cīņām Krosa komisijas kausā?
Taču klase ir, ieskaite šobrīd šķiet reāla. Favorīti: titulētākais Krosa komisijas kausa braucējs Aivars Galbāliņš, viņa pērnais sīvākais konkurents Andis Lūsis, Mūsas Eiropas čempionāta papildklasē spoži startējušais (2. vieta) Roberts Bāriņš (nevis vecākais brālis, 2000 Super bronzas medaļnieks Artūrs), čempionāta gandrīz medaļnieks Māris Mardoks, tāpat Oskars Troika un LAF sacensību debitants Valērijs Tolopilo. Tātad – nosaukta puse no klases dalībniekiem, plus iespējamā pārsteiguma moments. Neprognozējami!
KKK Am: Var atrast favorītus, bet…
Varētu jau teikt, ka arī Am klasē nav iespējams nosaukt favorītu. Taču daži iezīmējas. Pērn sezonas lielāko daļu ļoti pārliecinoši aizvadīja Toms Edušs, ar ko pietika kopvērtējuma uzvarai. Šogad viņa sīvākais konkurents Dzintars Filipsons progresējis Pro klases virzienā. No pārējiem atzīmējami šķiet Andris Bildjugs, Arnis Dreimanis, Dainis Žvagins, Oskars Troika, kurš plāno aizvadīt cīņu abās KKK klasēs vienlaicīgi. Tāpat Jānis Orbidāns, Māris Berķis… Cīņa būs, un vienu favorītu izcelt šobrīd nevar. Pirms otrā posma, iespējams, prognozēt būs vienkāršāk.
Tautai vajag pilnpiedziņu!
Pilnpiedziņas auto atdalīšana no Pro klases nāca ar pārdomām – vai skatāmās mašīnas nepieciešams izslēgt no regulārām cīņām Krosa komisijas kausā? Tās vidēji nebija tik dominējošas kopvērtējuma kontekstā, taču sarūpēja skaistus braucienus katrā sacīkstē. Turklāt īpašu sajūsmu izraisīja tie posmi, kurā kāds no vienas ass piedziņas braucējiem pamanījās kvatras apspēlēt. Tie laiki ir garām (piepauzēti).
Šī iemesla dēļ pāris Krosa komisijas kausa posmos 4WD klasei dota iespēja veidot savu iekšējo cīņu. Lielisku izaicinājumu pārējiem meta Dienvidkurzemes braucēji Raimonds un Guntis Ķerviji un pilnpiedziņā debitējošais Andis Dreimanis. Pārējie gan, šķiet, saprata draudošo zaudējumu mājiniekiem, un cīņu izlaiž, taču arī trīs ir karotāji!
Dažkārt sezonas pēdējie posmi liek meklēt intrigu situācijā, kad tā ir mazinājusies, jo pirmās sacīkstes visus spēku samērus jau atklājušas. Taču pirms Priekules cīņas ir tik ļoti daudz nezināmā!