Folkreiss/Autokross: Priekšpēdējais posms Priekulē – šoks kopvērtējumu līderiem

Viesturs Saukāns  14.09.2020 15:39 2

  Autokross, Folkreiss, Ziņas

Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas autokrosa kausa priekšpēdējais posms Priekulē, Līgo trasē izvērtās par postažu kopvērtējuma līderpozīciju īpašniekiem, kas, attiecīgi, nozīmē saasinātu cīņu pēdējā posmā oktobrī Brenguļu autotrasē. Priekulē uzvaras guva Miks Gabrāns (Folkreiss), Aivars Galbāliņš (Kross, Pro) un Artūrs Mūrnieks (Kross, Am).

Folkreisā Priekules cīņā bija gaidāma abu izteikto sezonas līderu Mārtiņa Spīķa un Edgara Trallas duelis, kuram vajadzēja noteikt abu cīņas situāciju pirms izšķirošā posma. Taču jau otrajā kvalifikācijas sērijā pārsteigums – izstājās gan viens, gan otrs, turklāt ar smagiem tehnikas defektiem. Spīķa mašīnai lūza stūres sistēma, bet Trallas auto palika bez pārnesumiem.

Abu komandas gan paveica izcilu darbu, un līderi bija uz starta pusfinālā. Mārtiņš pēdējiem spēkiem ierausās finālā, bet Edgars palika piektais, divas pozīcijas aiz Spīķa un, attiecīgi, fināla. Finālbrauciens gan Spīķim nenesa laimi, jo Mārtiņš bija spiests izstāties tā paša defekta dēļ, samierinoties posmā ar devīto vietu. Tralla – 16. pozīcijā. Šis izrādījās dramatiskākais abu līderu sezonas gaitas pagrieziens. Turklāt uzvaru sacīkstē guva Miks Gabrāns, kurš pirms šīs sacīkstes kopvērtējumā bija trešais, taču šķietami tālu aiz abiem līderiem. Taču šobrīd, pirms pēdējā posma kopvērtējumā Spīķim 76 punkti, Gabrānam 65, bet Trallam 60. Tas nozīmē, ka, ja Gabrāns ir gatavs uzvarēt arī Brenguļos, Spīķim jābūt vismaz astotajam, lai noturētu kopš pirmā posma glabāto uzvaru. Trallam uzvaras gadījumā būtu jācer, lai Mārtiņš nav augstāk par 14. pozīciju, bet Gabrāns nedrīkstētu būt augstāk par trešo pozīciju.

Neviens cits dalībnieks uz uzvaru kopvērtējumā Folkreisa Vasaras kausā gan vairs nevar pretendēt.

Aiz Mika Gabrāna otro pozīciju sasniedza Mareks Aseriņš, kuram šis bija pirmais pjedestāls gadu ilgajā Folkreisa braucēja karjerā. Mareks aizvadīja stabilu sacensību un sasniedza pelnītu pjedestālu. Trešajā vietā Andis Dreimanis, kurš guva panākumu nedēļu pēc uzvaras iepriekšējā posmā Mūsas trasē. Turklāt ar citu auto, jo uzvaru nesušo Opel Astra Mūsas sacīkstes beigās iegādājās, kā to paredz Folkreisa noteikumi.

Aseriņš, būdams labākais no junioriem Priekulē, izvirzījās vadībā Junioru kausa kopvērtējumā, apsteidzot kopš sezonas sākuma vadībā bijušo Danielu Lankupu. Abi, kā arī trešajā vietā esošais Toms Freimanis pēdējā posmā aizvadīs izšķirošo cīņu par uzvaru, jo ir tikai septiņu punktu robežās.

Komandu vērtējumā Mika un Ivo Gabrānu, kā arī Māra Zālīša Kavita V vienība guva ievērojamu pārsvaru pār sekotājām, līdz ar to praktiski nodrošinot uzvaru komandu vērtējumā.

Arī Krosa komisijas kausa Pro klasē mainījies sezonas līderis. Edijam Ošam nestartējot, bet Andim Lūsim Priekules posmu pabeidzot tikai piektajā vietā, par seriāla līderi kļuvis 2018. gada Krosa komisijas kausa uzvarētājs Aivars Galbāliņš. Priekulē viņš sasniedza uzvaru un, lai gan Aivara kontā ir pirmā vieta 2018. gada sezonā, kā arī otrā vieta 2016. gadā, Galbāliņš beidzot var svinēt ilgi gaidītu posma uzvaru šajā seriālā. Aiz viņa otro vietu guva Raivis Grigorovičs, bet trešajā pozīcijā Māris Mardoks, kuram Pro klasē šis bija otrais pjedestāls pēc kārtas.

Am klasē pēc sarežģītām cīņām uzvaru sasniedza Artūrs Mūrnieks, kurš aiz sevis atstāja vienu no sezonas līderiem Dzintaru Filipsonu un labāko no mājiniekiem Agni Kātiņu. Arī šīs klases sezonas līderim Tomam Edušam sacīkste nebija veiksmīga sajūga defekta dēļ, tāpēc Filipsons pirms pēdējā posma pietuvojies piecu punktu attālumā. Visu izšķirs pēdējais posms 4. oktobrī Brenguļu autotrasē!

Priekules cīņa sportistiem bija ļoti sarežģīta, bet skatītājiem aizraujoša – trasē bija vērojami daudzi kūleņi un avārijas. Kurzemes krosa izrāde izdevusies.

Foto no sacensībām

(Foto: Klāvs Benefelds, Autocross.lv)

 

Dalies ar šo ziņu