Folkreiss/Autokross: Sāk iezīmēties seriālu favorīti

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
10.08.2021
12:40

Vecpilī aizvadītais Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas autokrosa kausa trešais posms. Sezona sasniegusi vidu. Pēc šīs cīņas ieskaitēs sāk izkristalizēties galvenie favorīti.

Folkreisā Saulītes pārsteigums

Tā kā Folkreisa braucējs Jānis Saulīte pie panākumiem bija ticis fragmentāri, neizceļoties ar regulāru cīņu par pjedestālu, viņa atrašanās kopvērtējuma vadībā pirms Vecpils posma šķita labu pirmo posmu rezultātu summas sakritību. Kurš vispār ņem vērā kopvērtējumu pēc diviem posmiem? Tas reti parāda izteiktu tendenci.

Taču, kad Saulīte Vecpils dubļu murgā izcīnīja pārliecinošu pirmo uzvaru, viņa kopvērtējuma līderpozīciju vairs nedrīkst uztvert kā sagadīšanos. Šis jau ir īsts rezultāts un īsta līderpozīcija. Jānis trijos posmos guvis trešo, ceturto un pirmo vietu, kas milzīgajā konkurencē (43, 49, 48 dalībnieki posmos) ir izcili rezultāti. Un jā, viņš šobrīd ir galvenais favorīts. Tiesa, pēc trim sacīkstēm dēvēt kādu par “gandrīz drošu” uzvarētāju ir visai slidens pasākums, jo pērn trijos posmos bija uzvarējis tikai Mārtiņš Spīķis, kurš sezonas noslēgumā knapi saglāba kopvērtējuma otro vietu…

Sezonas vicelīderis šobrīd ir Lendards Patriks Lepsis. Veiksme palīdzot stiprajiem. Tādu veiksmes devu, kādu saņēma Lepsis Vecpilī, sen nebija gadījies redzēt. Lenards pusfinālā drīz pēc starta iekļuva burzmā, no kuras izbrauca ārā pārliecinoši pēdējais, praktiski bez cerībām uz jebko vērā ņemamu. Taču brauciens slidenajā trasē attīstījās tā, ka Lepsis finišēja trešais, bet pēc konkurenta diskvalifikācijas pacēlās uz pusfināla otro vietu, nonākot finālā. Arī fināls aizvadīts līdzīgi – šķietami lēni un prātīgi, taču pietiekami ātri, lai sasniegtu otro vietu. Turklāt tas viss ar ne visai pazīstamu auto. Lepsis Pilskalnu posma finālā piedzīvoja sadursmi, kuras rezultātā viņa Mazda MX3 pabrauca zem smagā Mika Gabrāna Audi automašīnas. Pēc šī negadījuma MX3 nebija gatava darboties, līdz ar to Lenards startēja ar komandas biedra Arta Biezā Mazda 323.

Starp citu, šāds pat mašīnu maiņas eksāmens priekšā arī Saulītem. Vecpilī bija pieteikumi uz 27 (!) mašīnu pirkšanu, un ļoti daudzas no tām nomainīja saimniekus. Arī Jāņa Mazda devās uz citām mājām, bet Saulīte pats tika pie Raivja Biezā Mazda MX3. Tas nozīmē, ka kopvērtējuma līderim būs sevi jāpierāda pie cita auto stūres. Sezonas nogale būs aizraujoša…

Lepsim un Saulītem ir pa vienai uzvarai, vēl viens panākums arī Rūdolfam Bogenam, kurš kopvērtējumā ir trešais. Tomēr ir vairāki citi spēlētāji, kuri var strauji pagriezt kopvērtējuma cīņas scenāriju citos virzienos. Kalvis Buģis, nestartējot pirmajā posmā, iemidzināja konkurentus, taču abās pārējās sacīkstēs gūtas pjedestāla pozīcijas. Lepša un Saulītes cienīgs sniegums! Nepamet sajūta, ka arī Edgars Tralla nav dabūjis līdz galam ieskrieties, jo posmi sarūpē vai nu tehnikas problēmas, vai pārāk netipiskus laika apstākļus, lai viņš gūtu panākumus. Pērnais gads taču pierādīja, ka viņš ir top-3 braucējs! Ir vēl vairāki braucēji, kuri ar pāris spožiem rezultātiem var kļūt par trijnieka pozīciju guvējiem.

Pro klasē Mardoks pret Galbāliņu

Arī abās Krosa komisijas kausa klasēs sāk iezīmēties favorīti. Turklāt jāņem vērā, ka šim seriālam nebūs Bauskas posma un, atšķirībā no Folkreisa, kausa izcīņai atlikušas vien divas sacīkstes – Brenguļos un oktobrī Priekulē. Un, ja vīruss atkal piespiedīs pie zemes sacensību rīkošanu, tad Brenguļu cīņa var izrādīties pēdējā un izšķirošā!

Pro klasē sezonas debitantam Valērijam Tolopilo bija izcila iespēja pagriezt situāciju savā labā. Viņš priekšpēdējo fināla apli uzsāka līderpozīcijā un, ja būtu to noturējis, sasniegtu pirmo uzvaru un kļūtu par kopvērtējuma līderpozīcijas turētāju. Taču viņš izstājās, dodot ceļu uz panākumiem Mārim Mardokam, un viņam cieši sekojošajam Aivaram Galbāliņam. Viens incidents atstāj ievērojamu iespaidu uz kopvērtējumu. Tolopilo izkrīt no trijnieka, bet jau pirms Vecpils cīņas pirmajās divās vietās bijušie Mardoks un Galbāliņš gūst vairāk punktu par pārējiem, kopvērtējumā izveidojot pārsvaru. Ne pārāk milzīgu, bet tomēr. Gan sniegums trasē, gan kopvērtējuma situācijā liek Māri un Aivaru izcelt kā galvenos favorītus šajā sezonā. Tolopilo var izglābties Brenguļos, bet šā brīža trešās vietas ieguvējs Raivis Anops, kurš aizvada lielisku sezonu, pagaidām vēl nav sevi demonstrējis kā izteiktu uzvaras pretendentu posmos.

Šai četrotnei jāveic stabils Brenguļu posms. Ja nevienam citam netiks ļauts uzvarēt, Pro klases kausu sasniegs Mardoks vai Galbāliņš, varbūt Tolopilo.

Am klasē viens izteikts favorīts, bet svinēt pāragri

Krosa komisijas kausa Am klasē pašlaik izceļas viens favorīts. Jānis Orbidāns uzvarēja gan Priekulē, gan Vecpilī un, šķiet, tikai Jāņa Pilskalnu tehnikas problēmas rada ilūziju par saspringto situāciju kopvērtējumā. Tas gan nenozīmē, ka klasē nav konkurences – Daniels Rašmanis ir otrais ar stabiliem rezultātiem, Vladislavs Kozlovskis ir ātrs, tik beidzot jāpārlauž braucienu stabilitātes trūkuma problēma, Andrejs Freimanis ir top-3 braucējs, kuru vajā tehnikas problēmas, Mairis Vigulis ir “jaunais, daudzsološais”, kuram sen ir laiks uzvarēt šajā klasē, vien patraucē avārijas un tehnikas problēmas. Visi šie un vēl daži, piemēram, Dainis Žvagins, Toms Edušs, joprojām ir vadošo vietu pretendenti atlikušajos posmos.

Vecpils finālā Orbidāns ar graujošu pārsvaru pārspēja tuvākos sekotājus, bet beidzot pie pelnīta pjedestāla tika Andris Bildjugs. Ļoti atraktīvu cīņu trasē un diskusijas ar tiesnešiem piedzīvoja Toms Edušs, startējot pirmajā sacīkstē kopš pamatīgās avārijas Priekulē. Viņam trešā vieta un vēl teorētiski dzīvas cerības uz vietu kopvērtējuma trijniekā.

Folkreisa un Krosa komisijas kausa rezultāti – Rezultātu sadaļā.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv