LAF Folkreisa Zemgales kausa un Kurzemes kausa otrajā posmā pirmo uzvaru sasniedza Rūdolfs Bogens (Cēsis), aiz sevis atstājot Renāru Ēķi (Jelgava, Autocross.lv Folkreisa komanda) un Normundu Tūtaru (Sigulda, Kavita V). Pēc fināla Renāra Ēķa Opel Kadett iegādājās Kaspars Džeriņš. Tas nozīmē, pirmkārt, ka viens no sezonas līderiem Ēķis palika bez mašīnas, otrkārt, ka spēcīgais auto nonāks, iespējams, cita juniora Sanda Džeriņa rīcībā (protams, pastāv versija, ka otra mašīna dos iespēju trasē atgriezties arī Sanda tēvam Kasparam). Tiesa, runā, ka pēc sacīkstes privātā gaisotnē Ēķis esot iegādājies no Raivja Riekstiņa savu iepriekšējo Opel Astra, kas nozīmē, ka Vasaras kausa līderim Riekstiņam ir „lieki līdzekļi” tehnisko manevru veikšanai – citas mašīnas iegādei vai jaunas būvēšanai. Raivis ar Astru īsti nespēja atrast kopīgu valodu.
Junioru ieskaitē trijniekā aiz Bogena un Ēķa iekļuva Ivo Gabrāns.
Autokrosa Mūsas kausa klasē pārliecinošu uzvaru guva Jānis Vanags, aiz sevis atstājot Ritvaru Zobenu un dramatiskā cīņā trešo vietu guvušo Intaru Krēvicu. Intaram pjedestāla pozīciju centās atņemt gan Ainārs Kenigsbergs, gan Edgars Galvanovskis, taču abu centieni nebija veiksmīgi.
AKA sacīkstēs uzvaru salonmašīnu cīņās guva Toms Ziedāns, aiz sevis atstājot Andri Lielo un Jāni Balodi. Bagijos labākais Viktors Demetjevs, pārspējot Valdi Ezerkalnu un Dmitriju Kabanovu.
Šodienas mans subjektīvais viedoklis: Tiesnešiem un komisariātam paliek diezgan pie kājas par to, kas notiek trasē, mašīnas trasē tiek laistas vienu reizi dajebkādas citu reizi piesienas pie katra sīkuma, cits pildot nolikumu tērē naudu un laiku, cits kurš slinkojis un komisārs nav aizrādījis ir dabūjis pilnu klēpi ar stikliem u.c. kasjaki. Tiesneši arī katrs domā savādāk, kas arī ir it kā normāli, bet viedokli patur pie sevis un problēmas risināt necenšas. Šodienas bija dažas epizodes, kuras manuprāt netika izskatītas. Trasē mazliet sākas bezpriģels, jo tam neviens it kā nepievērš uzmanību. Protams arī tur ir divas galējības, viens, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var uzmest kādu vākā, tīri aiz cemmes, ka sašuvies, un cits pīkst , par apbuhņītiem sāniem. Folkreiss ir kontaktu sports, te nav pastaiga pa muzeju, bet nu džeki biš novērtējam citu cilvēku laiku čakarējoties ap tām mašīnām, ne visi ir bezdarbnieki ar laika atlikumiem. Vienkārši ir sajūta, ka Folkreiss nonācis tādā krūminieka statusā, kur visiem uz visu po.
Labās ziņas ir tā, ka ļoti priecē folkreisa stabilitāte, gonkas notiek, dalībnieki ir, azarts kūsā. Paldies visiem braucējiem, kas rada šo atmosfēru un paldies dažiem neprātīgajiem benzīngalvām, kas atbalsta savus braucējus. Viss notiek, tā tupinam un problēmu mums būs, kā saka Viesturs: “ŅIFIGA!!!”
pilnigi piekritu rakstitam! ja jau ir noteikumi bet tiesnesi pasi uz to neskataas ka notiek grudieni no muguras un cits iegust labaaku poziciju,bet nolikuma ir rakstits ka vinam ir japalaiz bet uz to tiesnesi neskataas vispaar,tad varbutt visi brauksim bez bezprigela!tas viss ir prieks tiesnesiem.paskatoties krosu un parejo tad tur nenotiek nezkapeec tada stumdisana un dauzisana un masinas tur izskataas daudz labaakas peec vizualaastavokla.izteicu tikai savu viedokli!
Šorīt bez balss un neizgulējusies, bet tas viss ir nieks – ilgi gaidītā :laugh: vakardienas uzvara atsver visu!!!!
Diena bija gara, bet vismaz skatītājiem bija ko baudīt! Protams, piekrītu augstāk minētajam komentāram – lielākā daļa braucēju mašīnu ķīlē brīvos brīžos, kas bieži ir tikai naktīs, tāpēc agresīvs uzbrukums no līdzbraucējiem nav normāli komentējams…
Veiksmi un izdošanos mašīnu remontēšanā un tiekamies nākošajā braucienā…
jā, es arī domāju, ka vairāk būtu jāskatās un jāziņo par neatļautiem kontaktiem un sagriešanām .. man neliekas normaali, ka man pasham jaaiet pie tiesneša čīkstēt, ka mani kāds esot sagriezis .. jo kapēc tad trasē ir tiesneši? karogu plivināšanai? lētāk nav uzčiņīt radiovadāmus robotus, kas paplivina dzeltenos un pec gonkas visus kopaa? :D
Pilnīgi piekrītu,ka tiesnešiem būtu jasod braucēju,kuri sagriež kādu,vai vnk mauc virsū tīšām,esmu arī pats folkreisā rupji sagriezts,un tās sagriešanas pēc zaudēju 3.pozīcijas,bet tiesnešiem pilnīgi pohuj,pat brīdinājumu neizteica!
Man liekas, ka tiesnešu jautājums ir ļoti sarežģits, lai apmācītu vienu brigādi un izvadāt uz visām gonkām, gandrīz katru nedēļas nogali uz dažādiem latvijas nostūriem ir nereāli… ar vietējiem džekiem, kas šad tad izlīdz,nav vieglāk- tur tak jāzin baigi daudz, vēl ir jābaidās no agresīviem sportistiem, kur nu vēl līdzjūtēiem, kuri promilles neskaita…. nav viegli kādam atņemt kādu augstu, nevisai godīgā ceļā iegūtu vietu, kādam – super mega draiverim :)
bet var tak pirms gonkas izstaastiit par kaut vai tik vienkaarsho pirncipu: sagriež – iegūst pozīciju, vai sišanu .. strīdu gadījumā galvenais tiesnesis pieaicina iesaistītās puses pie sevis un izrunā .. kaut kā tak tas kādreiz būs jārisina ..
varētu braucēji paši tiesāt, tie kas nebrauc tai brauciena :D ta viis būtu perfekti?! :D
Bauskā nebiju, tādēļ izteikšu viedokli kopumā par FR. Piekrītu Jurim, ka tiesnešiem ir jāfiksē pārkāpums un jārīkojas atbilstoši noteikumiem, jo mēdz gadīties diezgan netīra braukšana,bet kopumā problēma pagaidām nav īpaši liela, tādēļ būtu forši to atrisināt saknē, vēlāk būs grūtāk. Visiem domājams ir skaidrs ka kontakts no auto vidus uz aizmuguri, iegūstot pozīciju ir pārkāpums, tiesnešiem atliek to nofiksēt un pieņemt attiecīgus lēmumus bez sportistu žēlabām.
Pilnīgi piekrītu Jānim, bauskā 2 braucienos zaudēju daudz pozīciju, jo sagrieza. viena lieta kad visi iet barā uz pirmo līkumu, bet pavisam cits ja taisnes beigās, kad samazini ātrumu tev ieliek sānos, tā ka pārsit riteni un ielido betona sienā. finišēt finišēju, bet autiņš cūkām!
Saprotu ka kontakta sports utt bet jābūt robežām.
Te kaukāds tāds riņķī-apkārt. Par kurām avārijām ir runa? Ar piebildi, ka, ja ir runa par Riekstiņu/Brēdi, tad jā, redzēju, kā RR atspiedās pret EB mašīnas aizmugurējo spārnu, grieza, kamēr EB mašīna apmetās uz jumta. Tieši to pašu bija redzējis distances tiesnesis attiecīgajā postenī, pēc kura ziņojuma RR tika nobīdīts uz A fināla pēdējo pozīciju, kas ir absolūti klasisks krosa sods šādās situācijās. Tieši kas, zinot šo iepriekš minēto, nav pareizi? Nenošāvām vainīgo pie Kremļa sienas? Skaidrs, ka obidno, ja sasit mašīnu, bet bija situācija, bija analīze, bija vainīgais, bija sods. Un?
Tas, ka kopējais kontaktu skaits ir ievērojami lielāks nekā krosā, gan ir fakts. Bet kontaktos ne vienmēr vainīga ir tikai viena puse, dažkārt tie tiek provocēti. Mana versija – mēs (arī es kā braucējs) folkreisā viena liela daļa esam baigi zaļi gurķi, kuriem vēl mācīties un mācīties, gan uzbrukt, gan aizstāvēties, gan kaut vienam pašam braucot pareizi līkumā trāpīt. Sportistiem iekšienē jāmeklē savu spēles noteikumi un zelta likumi par respektu un cieņu trasē, tas būs labs pirmais solis. Un, ja no folkreisa vadības viedokļa, tad es uzticos tiesnešiem, ar kuriem nav problēmu Latvijas čempionātā un arī Eiropas čempionātā. Kad emocijas nosēdīsies, kādā foto vai video atklāsies, ka tiesneša piešautā acs ir bijusi netipiski precīza, tā tas ir bijis daudzas reizes. Protams, katram, kurš redzējis, kā pēc kontakta ar savas mašīnas purnu kāds konkurents aizlido/izslīd/apgāžas, vajag paanalizēt, tieši kas notika un, cik tajā visā ir katra vaina.
bauskaa riekstins ne tikai sagrieza finaalaa bet veel pirms finaala to ir ir darijis un ir informeti tiesnesi un nekadas reakcijas uz to nav.bet ja ir nolikums tad ieverojam visi,un kapeec tad to nedara visi bet ir dazi brauceeji kas to dara gandriz katru sacensibu,un ja parejie brauks agresivi kas tad buss.
Atļaušos iespamot, bet pa tēmu … http://www.youtube.com/watch?v=WmpVpPD2FqA :) nu ka te ar kontaktiem, un vai visur grizeejs vainīgs(pirmie līkumi) :), varbūt priekšābraucošais vienkārši ieņem neērtu pozīciju citiem :)
Pievienojos Lāča viedokoim par komisarātu. Ja nu te cienijamie kungi uzsturas varbūt varētu paskaidrot man sekojošu jautājumu: Par priekšējo ” bamperi” kapēc dažiem drīkst būt metāla aizsargs nosauksim to tā, kas aizasrgā radiatoru un ļauj nedaudz pabagstīt un dažiem aizliedz? http://www.go4speed.lv/gallery-image/gb24082011-5230 (šķirstot bildes pamanīju tādu faktu) varbūt patiešām kļūdos un tas tikai izskatās nometāla tad es atvainojos, bet nākamjā gonkā gan jau varēs dzīvajā aplūkot!
par sso es runaaju peec 1majiem braucieniem :) es esmu ar dzelteno autinju un suudzeejies par bembi! skatos otrajaa braucienaa bembim buferis staav kaa staaveejis! pasaucu tiesnesi!!!!Pateicu kapeec vins naw nonnemis!!tiesnesis vairaak kaa jaa tas jaanonnem neizdariija :( uz naakosso gonku tas bufers turpat buus 90 % ja Kerns neizlasiis ka daudzus tas neapmierina!
Godiigi man gonkas laikaa palika neertiiet pie tiesnessiem un suudzeeties! Nebuutu es gaajis liidz galam raadiijis bildes un raadiijus kur man bukte tad Ēķis paliktu tikai ar briidinaajumu :( beediigi bet daudz epizodes tiek palaistas garaam! Tas var beigties slikti ar dazzu sportistu nestarteessanu deel neakurato tiesasanu!!!
Es personīgi uzskatu,ka nevar būt ne runas par to,ka priekšā braucošais pats ir uzprasījies uz sagriešanu.Par tādām lietām ir jāsoda-sākot ar iebrauciena rezultāta anulēšanu,noņemšanu no sacensības,diskvalifikāciju finālos ect.Ar netīrajiem braucējiem ir jācīnās, nevis pēc gonkas krūmos,bet gan oficiāli.Ja braucējs ir labi sagatavojis savu mašīnu startam,tad lai viņš to parāda ar ātrumu.Pēc piecām sacīkstēm mēs varam izveidot sagriešanas meistaru ieņemamo vietu kārtību-1v.R.R,2v.A.D B,3v.G.s.Listi jau varētu turpināt,bet es uzskatu,ka to būtu jādara tiem,kuri paši ir trasē,vai ,sadalījušies pa segmentie ,tuvu tai.Turpināsim cīnīties,uzlabojot tehniku un savu meistarību.
Pirmajā līkuma pēc starta var visādi sanākt,bet pilnīgi piekrītu,ka ir jacīnās ar tadiem braucējiem,ja tie braucēji ir ātrāki,lai apdzen tīri
Pirmajā līkuma pēc starta var visādi sanākt,bet pilnīgi piekrītu,ka ir jacīnās ar tadiem braucējiem,ja tie braucēji ir ātrāki,lai apdzen tīri,nevis čakarē k
Paldies par dažādajiem viedokļiem! Par cik esmu palicis kājiniekos,folkreisā, ar Skrundas posmu, sāksies godīgas un pieklājīgas braukšanas ēra. Noteikti aizbraukšu pavērot šo paraugsacensību.
Vēlos pateikt paldies AKA,CROSS un FOLKREISS braucējiem, kas izpalīdzēja ar instrumentiem un smērvielām, jo tikai ar jūsu palīdzību daudz pieredzējušais Opelis nokļuva līdz finālam!
Veiksmīgus startus visiem!