LAF Krosa komisijas Folkreisa darba grupa un Tehniskais dienests precizēja un papildināja folkreisa sacensībās izmantojamo riepu noteikumus, tādā veidā cenšoties ierobežot izmantoto riepu tipus un veidus. Vasaras sezonas pirmais posms atklāja radošumu sportistu riepu izvēlē, kas visai ievērojami izmainīja dalībnieku spēku samērus un mazināja folkreisa kā tautas sporta prestižu.
Jaunais LAF Folkreisa Tehnisko noteikumu punkts, kas attiecas uz riteņiem un riepām, sākot ar 17. maiju ir šāds:
4.14. Riteņi: Riteņu diski – brīvi līdz 18” diametram un 250 mm platumam riepas montāžas vietā. Riepas – atļauts uzstādīt rūpnieciski ražotas un atjaunotas, paredzētas lietošanai ielas satiksmē. Sporta riepas vai riepas ar sporta protektoru rallijam, krosam, rallijkrosam un autošosejai kategoriski aizliegtas. Aizliegts jebkādā veidā mehāniski izmainīt riepas protektora zīmējumu. Ziemas sezonas Folkreisa sacīkstēs aizliegts izmantot jebkura veida riepas ar radzēm. Strīdus situācijā sacensību vadītājam ir tiesības pieņemt galējo interpretāciju. Tiklīdz sacensību sekretariāts saņem pieteikumu iegādāties kādu automašīnu nolikumā paredzētajā kārtībā, Tehniskais komisārs veic attiecīgās automašīnas riepu marķēšanu. Attiecīgā automašīna jāpārdod ar attiecīgajā sacīkstē marķētām četrām riepām.
Izmantotajām riepām jāatbilst šādiem nosacījumiem:
*) Atļauts izmantot riepas tikai ar ražotāja uzrādītu E vai e marķējumu un kodu (Skatīt pielikumu Nr.2 – Riepu apzīmējumi)
*) Aizliegts izmantot atjaunotās riepas ar sporta riepu protektoru (nosaka tehniskā komisija, lēmums nav apstrīdams)
*) Aizliegts izmantot uz sporta riepu karkasa atjaunotas riepas
*) Jebkādu riepu protektora dziļums uz velkošajiem nedrīkst pārsniegt 10 mm, mērot vidū starp diviem izciļņiem. Sānu attālums starp diviem izciļņiem jebkurā riepas aploces vietā nedrīkst pārsniegt 10 mm, mērot pusprotektora dziļumā.
Riteņu disku stiprinājumu skrūves/tapskrūvju gali/uzgriežņi nedrīkst izvirzīties ārpus līnijas, kas savieno riteņa diska maksimāli uz ārpusi izvirzītos punktus pa diska diametru.
Pilni atjaunotie tehniskie noteikumi šeit, kā arī Autocross.lv Folkreisa sadaļā. Šeit arī pielikums Nr.2
Liekas, ka kāda interesēs ir šo sportaveidu sadārdzināt. Līdz šim braucām ar riepām par 6Ls gab. , tagad diezvai izdosies iekļauties šai summā! Varbūt šādi lēmumi jāpieņem pirms sezonas sākuma?
A piemēram ar NIŠP riepām var vasaras sezonā, ziemas!
Es domaaju ka LAF meegina nevis sadārdzināt, bet slāpēt sadārdzināšanos, aizliedzot braukt ar sporta riepaam… Un es esmu par godiigu ciinu…. lai visi brauc ar parastaam riepaam…!!! Nevis taadu cirku, kas bija redzama 1 posmaa zilaakalna trasee..
Kam cirks, kam nē! Mans uzskats paliek nemainīgs, kad riepas Folkā jāatļauj brīvas, lai izslēgtu cilvēcisko faktoru “MAN LIEKAS ŠIS IR BAIGAIS SPORTA PROĶIS”….
Par Zilākālna goņku – super pasākums, trase kā vienmēr laba, paldies organizātoriem par labo un lielo padarīto darbu! Tā turēt un ceru vēl uz kādu iespēju pabraukt par šo trasi!
P.s Es arī izmēģināju lietotas atjaunotas riepas ar itkā “sporta” protektoru un vienīgais ieguvums man ir tāds, kas Zilakālna trasē nācās pārbraukt pāri akmenis galvas lielumā un ne riepai ne diskam nav ne kādu defektu, ja būtu parasta “ielas” riepa, disku un riepu varētu izmest….
Piekriitu: par sacensiibaam kaa taadaam… organizaaciju…, pateiciigo laiku un vienkaarshi super trasi……!! ceru ta anav peedejaa gonka tur…
Nepiekriitu: ka vajadzeetu atlaut briiva izveeli riepaas…. Folkreisa pamataa ir ka Folkreiss ir autosacensiibas ar MAXIMAALI samazinaataam izmaksaam, taadel jo vairaak ierobezos visaadas sporta riepas utt, jo leetaaks un vienliidziigaaks sanaaks pasaakums… Piemeeram man nav taadas finanses un iespeejas braukt ar itkaa vai neitkaa sporta protektoriem…
Ps: uzskatu lai nu kas bet Didzis un Modris zin kas ir sporta un kas nav sporta protektors….
Visi mēs kaut, ko zinam… bet mani pilnīgi neapmierina tas, kad viens cilvēks var atnākt un ar savu “subjektīvo” viedokli pateikt – tagad būs tā!
Pagaidām redzu divus variantus par riepām, viens variants – nevajag neko sarežģīt ar protektoru izmēriem, dziļumiem, platumiem… vienk. tiek notādīti divi, trīs riepu nosaukumi(modeļi) un viss + vēl pieliek klāt bildes, kā ir jāizskatās protektoram, katram riepas modelim!
Otrs variants – uzskatu, kad pareizākais, riepas BRĪVAS……….. 8-) un diskusiju var izbeigt!
Neaizmirsīsim, kad mēs tomēr nodarbojamies ar zināmu sportu un ja jau tas ir sports, tad ir jālieto ir atbilstoš sporta ekipējums…
Kā reiz teiko bija maratonskrējiens Rīgā, tas bija lielā mērā plezīra, ģimenes, iesācēju pasākums, bet ar sportisku piesitienu, bet vai jūs redzējāt kādu, kurš skrēja lakotās kurpēs vai “kerziniekos”, jo tie taču ir ikdienas, lasi “ielas” apavi…kautkā nemanīju…visiem kājās bija sporta apavi, speciāli paredzēti skriešanai, lasi sportam…
Varbūt riepu specialists Andris var piedāvāt alternatīvu Cesu riepnieka navarkām,kuras varētu būtlīdzvērtīgas cenā? Pagājušo sezonu nevienam nebija nekādu pretenziju pret Riepnieka ražojumu…
Manuprāt nekas nav jāmaina teh. noteikumos. Tādēļ jau tie noteikumi ir samērā staipāmi un brīvi, jo ir šī cena – 950EUR. Pašā sākumā tika paziņots, ka folkreiss ir sports, kurā drīkst piedalīties ar dajebkādu auto ar atbilstošu drošības aprīkojumu, bezturbo un vienas ass piedziņu. Viss pārējais lielos vilcienos ir atļauts, brauc kaut vai ar “kit car” vai S1600, bet auto ir jāpārdod pa 950 naudiņām. Tagad, jau sākas kaut kāda bakstīšanās ap noteikumiem, kas pamazām virzās uz to, ka braukt ar vecu lūzni pieprasīs noteikumi, nevis ši fiksētā cena…
Manas domas ir, ka ir jāatļauj dajebkas, galvenais nedrīkst mainīt cenu, un varēsim apskatīties cik tālu latvietis ir gatavs iet (cik daudz naudas ir gatavs izmest) dēļ uzvaras tāda elitāra sporta veidā kā folkreiss…
Pilnīgi piekrītu! Visu izsaka cena.. :) Tātad, ļoti vienkārši, riepas brīvas un pie pārdošanas iezīmējam – tieši tā pat, kā tika atrasts risinājums ziemā!
domaaju ir divi varianti, vai nu visiem vienas riepas vasarai un vienas ziemai, var mikseet ja ir veeleesanaas arii ziemas vasarai, ja līst lietus piemēram, vai nu briivas riepas. Un riepas nevis no” riepnieka” , bet no ārzemju ražotāja, jo gumijas stingrību vai mīkstumu var uztaisīt kā vajag.