Folkreiss/Autokross: Folkreisā šoks – uzvar 13 gadus vecais Pelēnis! Krosā labākais Kozlovskis

Viesturs Saukāns  14.02.2015 22:24 19

LAF Folkreisa Ziemas kausa piektais posms Aizkraukles trasē noslēdzās ar sensāciju – uzvaru guva folkreisa jaunākais braucējs, 13 gadus vecais Matīss Pelēnis, kurš aizvadīja tikai astoto sacīksti savā karjerā. LAF Krosa komisijas kausa piektais posms noslēdzās ar Jāņa Kozlovska un Anda Kļavas dueli, kurā labāks izrādījās Kozlovskis.

Folkreisā Matīss Pelēnis brīnumus demonstrēja jau dienas gaitā, kvalifikācijās gūstot vienu uzvaru, divas otrās vietas un vienu trešo pozīciju, grupā, kura šajā posmā pēc izlozes bija tā sauktā nāves grupa ar spēcīgiem sportistiem tās ietvaros. Tomēr, ja kvalifikācijas panākumus vēl varēja norakstīt uz sakritībām un veiksmi, tad Matīsa aizvadītais fināls bija vairāk nekā pārliecinošs.

Toties sīva cīņa tika aizvadīta par pārējām pjedestāla pozīcijām, kuras dalīja Ritvars Kārkliņš, Dāvis Tobiass un Ermīns Vācietis. Pēc vairākkārtējām pozīciju maiņām un Ermīna pārsistas riepas pēdējā aplī otro vietu guva Tobiass, trešo – Kārkliņš, ceturto – Vācietis. Tā kā līdzšinējais kopvērtējuma līderis Ivo Gabrāns aizvadīja vēl vienu rezervētu sacīksti, gūstot astoto vietu, Vācietis nonācis kopvērtējuma vadībā. Sezonā atlicis vēl viens posms Smiltenē.

Komandu cīņās uzvara Tobiasa un Vācieša Štīm Rally Team, kura aiz sevis atstāja Autocross.lv II un Autocross.lv Folkreisa komandu.

Abu pirmo vietu ieguvēji Pelēnis un Tobiass, attiecīgi, uzvarētāji arī Junioru kausa ieskaitē. Trešais – Ivo Gabrāns.

Kopumā folkreiss šoreiz izcēlās ar visai nežēlīgām cīņām – mašīnas bija sen neredzēti saburzītas. Iespējams, to diktēja trases lielais ātrums, kam sekoja sarežģītu līkumu kombinācijas. Skatītājiem interesanta cīņa!

Autokrosa klasē visstabilāko sniegumu demonstrēja Kozlovskis un Kļava, brīžiem labus rezultātus sarūpēja Edijs Ošs un Raivis Grigorovičs. Līdz ar Grigoroviča tehnikas problēmām un Oša mazām neveiksmēm Jānis un Andis kļuva par vadošajām zvaigznēm kā kvalifikācijā, tā finālā. Fināla duelis abiem meistariem bija lielisks, taču Kozlovskis bija pārāk neuzvarams šajā dienā. Kļava, atlaidis Jāni pārāk tālu, gandrīz zaudēja arī otro vietu Ošam. Taču abu mašīnu sānu kontakts noslēdzās par labu Andim – viņš otrais, Edijs – trešais.

Kļava pēc šī panākuma nostiprinājies LAF Krosa komisijas kausa līderpozīcijā.

Dienas noslēgumā ar spožāko demonstrējumu gadījās izcelties Jānim Jakimenko, kam fināls noslēdzās ar iekšmalas vaļņa kūleni.

Par spīti bažām par iespējamo atkusni un sekojošo „dubļu cīņu” gan laika apstākļi, gan trase noturējās lieliski līdz pat cīņu pēdējam aplim. Gluži kā Upesciemā un Vecpilī, arī šī bija īsta, klasiska ziemas sacīkste, par ar kādu valni pret ko atspiesties.

Arī organizatoriski šis posms pievienojams lieliskajām šīs ziemas cīņām – Aizkraukles autotrase vēlreiz pierādīja, ka ir labs ieguvums Latvijas krosa trašu pulkā. Vadošie sportisti arī tika sumināti ar bagātīgu balvu klāstu no BN Kurši, Mikas M, De Walt, Stanley. Par spīti šķidrajai ziemai organizatori šoziem prot sarīkot svētkus!

  • M.P14

    Trase bija atra,Viltiga, tapec bija interesanti:)

  • Nr66

    Lai arī šoreiz biju skatītājos ( dažādu apstākļu dēļ ) noteikti ceru te atgriezties kā sportists jau nākamā ziemā un rudenī…. :) Apsveicu Matīsu Pelēni..!!!

  • Kopvērtējums folkreisam pirms pēdējā posma: http://localhost/autocross/?p=12332
    Kopvērtējums KrKomK: http://localhost/autocross/?p=12329

  • M.P14

    Bildes nav?

  • NELAFa braucējs

    Bija laba gonka. :yes: Tik komentētājam vajadzētu nākamreiz būt vērīgākam :-D

    • Nr66

      Protams kad Viesturs vai Ex komentējot gonku bija daudz raitāki komentāri, tīri dēļ tā, ka labāk pārzina folkreisa braucējus, viņa panākumus, reālos spēkus utt.

      • Nekas – nākamreiz! Netiku, jo komentēju Autotraks 2015 Gaiziņkalnā! No mūsu saimes labi kalnā brauca Kalvis Tēts, Jānis Augulis jeb Ketomā un Edvīns Vansovičs jeb Vandzinieks kā Starks saka :) Bija jautrs pasākums!

        • NELAFa braucējs

          Žēl, ka iekrita vienā dienā, jo redzēt gribējās abus

  • 323

    Skat vakar Overtime pat pieminēja folkreisu, tā garāmskrienot, bet tomēr… :)

  • Ermīns

    Lieliska sacīkste, paldies rīkotājiem par raito organizāciju, par labi sagatovoto trases segumu, par foršajām balvām. Tā turpināt, domāju, ka visiem patika.

    Man tikai viens uzteikums – ja sapulcē norunājam, ka pirmais pārtraukums būs ne ārtāk kā uz 3-4 kvalifikāciju, tad būtu labi pie tā atī pieturēties, jo citādi bija ko skrūvēt, bet to nedarīju, jo zināju, ka laika starp kvalifikācijām būs par maz, bet tad pēkšņi uzrodās pārtraukums pēc 2 kvalifik. …ja zinātu, būtu remontējies. Bet šoreiz tas sīkums, jo pēc tam tā pat paspēju!

    No manas puses – sorry meitenēm par manu kavēšanu uz reģistrāciju, nākamreiz ļoti cenšos būt laikā un bez šokiņas nerādos… ;)

    Par kontaktiem trasē:
    Es ne kāda mēra tagad netaisos publiski sūdzēties, par kādu, bet izskatās, ka atkal folkreisā parādās “kadri” kuri ir aizmirsuši teicienu – nedari otram tā ,kā Tu negribētu lai izdara Tev…
    Man veidojas viedoklis “un ne tas labākais” par kadriem, kuri pat trases starta taisnē apzināti sit otru, braucot taisnā virzienā…un dažiem bija aizmirsies, ka ja jau braucam viens otram tieši blakus, tomēr vieta būtu jāatstāj arī otram, nevis tupa jāuzstumj otru uz vaļņa…

    Šoreiz lai vis paliek kā ir, bet ja Smiltene notiks un būs tādi paši gājieni, kā bija Aizkrauklē…vainojat paši sevi…

    Man ir priekšlikums par pēcsezonas pasēdēšanu, ko vajag uzrīkot pēc ziemas beigām, OBLIGĀTI PIEAICINAM ARĪ TIESNEŠUS, jo visi jautājumi, kas saistīti ar grūstīšanos trasē ir jārisina tiesnešiem nevis sportistiem savā starpā…tāpēc uzskatu, ka tiesnešiem ir jābūt klāt pie apspriešanas.

    Tiekamies Smiltenē!

    • KavitaV#1

      Pluss Ermīnam :)
      Ermīn! Laikasptākļi rāda, ka laikam tev jādodas uz tuvāko veikalu un jāmeklē liekākais šampanietis kas iespējam! Un jadodas pie viena no Bračkām Biezajiem(pie tā kurš izrāva pēdējā līkumā šobrīd tevis līderpozīciju) :)
      Par kontaktiem vārds vietā! Zinu ka var arī manī saskaitīt daudz epizodes kas ir galīgi garām, bet nu ja braukšana nemainīsies, tad mašīnas būs tādas kā viņas ir! Godīgi sakot pēdējās divas gonkas vienkārši “šīberis” ciet dēļ dažiem labiem kadriem!

  • Kristaps VAZ#1

    [..]un būs tādi paši gājieni, kā bija Aizkrauklē…vainojat paši sevi…

    [..]“šīberis” ciet dēļ dažiem labiem kadriem!

    Izklausās pēc tā, ka tiek/tiks dauzīts pretī, kas vairs galīgi neies kopā ar iepriekš rakstīto par nedarīšanu citam to, ko pats sev negribi.
    Pārmācīšanai ir labāks risinājums – nevis sist pretī trasē vai boksos (ko reizēm viesojoties Lietuvā arī man ir gribējies darīt :D), bet gan braukt ātrāk par tiem sitējiem, lai saprot, ka jēgas nekādas.

    Skarbāks risinājums ir VAZtusa sacensībās – tur principā gandrīz par katru kontaktu ir jāmaksā naudiņas cietušajam. Kā piemērs – es iebraucu Viesturam apzināti durvīs no sāna taranējot. Ja Viesturam tādēļ durvis ir jāmaina un šrotā tādas maksā, teiksim, 10eur, tad es kā vainīgais viņam maksāju 60eur par durvju iznīcināšanu. Drastiski, taču efektīvi (iespējams). Reāli praksē to ieviest krosā/folkreisā gan nereāli. Taču ir redzēti piemēri rallijkrosā, kad konkurentam saskādējot spārnu, vainīgais atnāk, atvainojas un prasa cik jāmaksā.

  • Ermīns

    Tavs variants par braukt ātrāk, protams ir vislabākais variants, bet ne vienmēr sanāk..vismaz man :)

    Un noteikti nebiju domājis sist pretī, jo pats savu mašīnu skrūvēju un ļoti labi zinu, ko kas maksā…ir daudz vienkāršāki veidi, kā konkurentu nocelt no trases… :)

    P.s ir braukts arī vaztusā… no vienas puses ļoti sterils pasākums no kontaktu viedokļa, vismaz standartos, bet ir redzēti brīvajā klasē tā saucamie “viesi” kas izrādās pilnīgi dzīvnieki, un sit visu, kas trāpās ceļā…līdzīgi, kā mums folkreisā… ir atsevišķi eksemplāri.

  • Ermīns

    Kā jau iepriekš rakstīju, uzskatu, ka par kontaktiem ir jābūt atbildīgiem spriest tiesnešiem…
    Bet par to runāsim pasākumā, visi laipni aicināti sagatavot priekšlikumus!

  • 333

    Piekrītu par kontaktiem!
    Saprotu, ka šā sporta veida pirmsākumos bija doma strādāt vairāk uz šovu skatītājiem. Bet tas ir smagi priekš pašiem braucējiem un tehniku. Prieks, ka sports ir audzis un nav tik smagu kontaktu kā pirms 2 gadiem. Lai gan joprojām ir braucēji, kuri nesaprot, ka speciāli kādu stumjot ārā no trases viņš arī sev bojā rezultātu, nevis tikai braucējam, kuru izstumj. Pats uzrāvos uz to pašu čali, kurs pirms 2 gadiem mani Mūsā betonos iestūma un šogad Upesciemā krūmos, kad vienkārši pa ārmalu gribēju viņu apdzīt. Manuprāt, visa pamatā ir katram pašam ir jāmāk pieņemt to, ka kādam sanāk ātrāk trasi izbraukt un viņš nav nekāds supervaronis, ja izsitīs ātrāk braucošo no trases un, iespējams, sabojās viņam rezultātu, tehniku un sacensību dienu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***