Autokross: Eiropas nedēļa Mūsā! (VIDEO)

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
23.06.2021
10:28

Šonedēļ lielais Eiropas autokross Latvijā – Mūsa Raceland trasē nedēļas nogalē Eiropas čempionāta pirmais posms. Sanācis, ka tieši Eiropas cīņa ievada Latvijas krosa tipa sacensību neizbēgamo maratonu.

Jau rakstījām, ka Eiropas čempionāts startē tieši Latvijā, turklāt ar šo sacīksti sākas jaunā EČ ēra, jo pirmo reizi tiks izmantotas mono riepas (visiem vienādas) un mono degviela. Līdz ar to kļūst ļoti sarežģīti prognozēt spēku samērus un to izmaiņas. Ja nu līdzšinējie līderi bijuši spēcīgi, jo viņiem bija, piemēram, daudz un vislabākās tirgū pieejamās riepas? Ja nu notika manipulācijas ar degvielām un, attiecīgi, regulējumiem? Tas, protams, vienkāršojot lietas, tomēr fakts ir viens: šogad uzvarēs tie, kuri vislabāk prot braukt, un tas var ļaut uzziedēt dažiem līdz šim Eiropas zvaigžņu galā neredzētiem braucējiem. Arī latviešiem?

Kad pirms pāris gadiem tika ieviestas jaunās izmaiņas, čempionātu pāršalca sašutuma vētra no vairāku sportistu puses. Tikmēr Latvijas bagiju braucēji – Ervins Grencis, brāļi Juris un Andris Kuļikovski, piemēram, šīs izmaiņas uztvēra pozitīvi. Attiecīgi, varam pieņemt, ka viņi nav bijuši to braucēju pulkā, kuri savus rezultātus kaldinājuši ar dārgākajām un daudz riepām un kādu nesaprotamu degvielu. No tā, savukārt, varētu secināt, ka viņu izredzes uz panākumiem jaunajā ērā palielinās. Tas atkal, protams, vienkāršojot lietas. Bet tomēr.

No šī viedokļa vien Mūsas posms būs superinteresants! Līdz nedēļas nogalei Autocross.lv nebūs neviena minējuma par to, kurš varētu uzvarēt, kuri ir klašu favorīti, kuri turpinās krāt kausus un medaļas, kā to darījuši gadiem ilgi. Nav ne jausmas! Un tas sportā, šķiet, ir pats labākais.

Kuri mūsējie sarakstos?

SuperBuggy klasē četri Latvijas sportistu pieteikumi: medaļotais Ervins Grencis, vienmēr jaunais un daudzsološais Jānis Boks, tāpat arī Juris Kuļikovskis un Māris Līcis. Buggy 1600 klasē uz starta Andris Kuļikovskis un bijušais Eiropas JuniorBuggy čempions Justs Grencis. JuniorBuggy arī Kristiāns Grencis. Šie ir vairāk vai mazāk ierastie un prognozētie Latvijas pārstāvji. Kas priecē, šogad latvieši uz starta arī TouringAX klasē: Edijs Ošs startēs ar pērn rallijkrosā izmantoto Mitsubishi Lancer Evo, trasē redzēsim arī Mārtiņu Svili ar Renault Clio. Abi var sarūpēt interesantus rezultātus!

Interesanti, ka Ošs sacīkstē varēs ķerties pie panākumu kaldināšanas tikai no svētdienas, jo sestdien tiks veikts Igaunijas rallijkrosa čempionāta otrais posms.

Kuri no pārējiem?

Jāņem vērā, ka šāgada čempionāts sākas ar neiedomājamiem Covid ierobežojumiem, kas attiecas gan uz braucēju ceļošanu, gan uz noteikumiem, kas ļauj vai neļauj atrasties dalībnieku parkā. Līdz ar to gribas domāt, ka uz pirmo posmu atbrauca tie, kuriem ir svarīgs katrs punkts čempionāta kopvērtējumā (brauks visu sezonu), un tie, kuri bija gatavi sadzīvot ar joprojām sarežģīto pandēmijas situāciju. Šobrīd pieteikumu sarakstā 21 SuperBuggy braucējs, 20 Buggy 1600 pārstāvji, 12 JuniorBuggy braucēji, un 14 TouringAX pieteikumi. Pirmkārt, tas nav maz, otrkārt, ierindā būs spēcīgākie – posms koncentrēts un skatāms, jāpieņem.

Izvairoties no garas analīzes par to, kurš no bijušajiem medaļniekiem ir vai nav uz starta (pēdējo gadu SuperBuggy superzvaigzne Bernds Štūbe tā arī nav gatavs samierināties ar jaunajiem noteikumiem), jāpievērš uzmanība citām uzkrītošām lietām. Un pirmā, kas nedod mieru: SuperBuggy klasē startēs Vāclavs Fejfārs. Čehs gadsimta sākumā divreiz kļuva par Eiropas čempionu Buggy 1600 klasē, bet pēdējās desmitgades laikā sasniedzis trīs Eiropas čempiona titulus TouringAX. Laiks SuperBuggy? Šķiet, viena no lielākajām intrigām.

Tāpat uzkrītoši, ka, kamēr pērn čempionāts nevarēja notikt, izaugusi JuniorBuggy paaudze, kura nu lielā triecienā iekarojusi Buggy 1600 klasi: Jakubs Novotnijs, Barts van der Putens, Bobs un Makss Šaneni dos Santuši… Jaunie ir izauguši un ieradušies!

Satelītklase – salonauto

Šogad vienīgā papildklase Eiropas cīņām Mūsā būs salonauto klase līdz 2000 kub. cm. Plānotā Xtreme klase šoreiz nesapulcēja nepieciešamo dalībnieku skaitu – tik, lai būtu interesanti. Iemesli tiek minēti divi – Igaunijas rallijkross, kas atstāj dzimtenē visus igauņus, kā arī riepu situācija: bija paredzēts startēt ar rallijkrosa riepām, kas īsti nederēja Latvijas autokrosa braucējiem (vienam posmam jāpērk riepas). Savukārt autokrosa riepas nederētu igauņiem, kuri savās mājās Xtreme klasei rīko tikai rallijkrosa versijas sacensības. Nu nekas, bagiju klases lai piesedz Eiropas braucēji, bet Nacionālā klase lai piestutē TouringAX salonauto izrādi.

Lūk video, kurā rīkotājs Jānis Bergs un SuperBuggy braucējs Jānis Boks tiekas ar TV3 900 sekunžu veidotājiem. Starp citu, izskan arī informācija par skatītāju iespējām vērot Mūsas posmu!

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv