Folkreiss/Autokross: Bogenam 100% rezultāts, krosā uzvaras Kļavam un Zīvertam

Viesturs Saukāns  07.10.2012 12:25 45

LAF Folkreisa Vasaras kausa sestais posms Vecpils autotrasē noslēdzās ar Rūdolfa Bogena kārtējo 100% triumfu, uzvarot visos kvalifikācijas braucienos un A finālā. Autokrosa Nacionālajā klasē uzvara Andim Kļavam, B600 bagijos – Valteram Zīvertam, bet Buggy 1600 klasē – Tautvidam Urbam. Bogens folkreisā šovasar uzvarējis pilnīgi visos braucienos.

Rūdolfu Bogenu pēdējā posmā neapturēja pat apstākļu maiņa – pirmkārt, šī nebija čempionmašīna, ar kuru tika uzvarēts visos iepriekšējos posmos. Otrkārt, pēdējā posmā auto tika dalīts ar brāli Jāni, kas savā būtībā solīja gan papildu slogu tehnikas izturībai, gan nejaušības līdz ar nepieredzējušā brāļa startu. Tomēr Rūdolfs sasniedza neticamu un drīzumā diez vai atkārtojamu rezultātu – visu posmu visu braucienu visas uzvaras!

A fināls cēsiniekam gan bija sarežģīts, jo no starta vadībā aizbrauca un izveidoja drošu atrāvienu Edgars Paculs, kurš progresē ar katru posmu. Bogens veica pakaļdzīšanos, līdz kalna pakājē atrada Edgara atstātu iekšmalu. Ar tendenci uz konkurenta sagriešanu Bogens tika Paculam garām, vēlāk piesedzot pozīcijas ar sānu konktata palīdzību. Nonācis vadībā Rūdolfs aizmuka no Edgara, savukārt Paculs piedzīvoja vēl vienu vilšanos – nolūzis ritenis atņēma arī drošu otro vietu. Rezultātā uz otro pozīciju pakāpās Mārtiņš Starks, uz trešo – Rihards Dainis. Sportisti šādā secībā arī finišēja.

LAF Folkreisa Vasaras kausa kopvērtējumā aiz Bogena otro vietu sasniedza Ivo Gabrāns, kurš Vecpilī guva ceturto vietu. Trešo vietu, ar viena punkta pārsvaru pār Starku, guva Rihards Dainis. Diemžēl veselības problēmas pēc apendicīta operācijas neļāva pilnvērtīgi startēt Sandim Džeriņam, kā rezultātā pēdējā posmā zaudēta trešā vieta kopvērtējumā.

Junioru ieskaitē uzvara posmā Dainim, sekoja Gabrāns un Ēķis. Kopvērtējumā uzvara Gabrānam, Dainis – otrais, Džeriņš – trešais. Komandu vērtējumā Bogena, Daiņa un Džeriņa Autosporta Nākotne uzvarēja arī sestajā posmā, gūstot pārliecinošu uzvaru kopvērtējumā. Otrajā vietā sezonā Kavita V, trešajā vietā – Streamline Racing, kura pirms pēdējā posma bija tikai piektajā vietā.

Autokrosa salonauto klasē dienas gaitā dominēja Andis Kļava, bet tikpat droši otrais bija Oskars Troika – gan kvalifikācijā, gan A finālā. Tiesa, Troiku ilgstoši vajāja Eliss Dukaļskis, tomēr pēc vairākām apbusējām pilotēšanas kļūdām pozīcijas nemainījās. Finiša līniju trešais pārbrauca Mārtiņš Druva, kurš startēja ar Aināra Kenigsberga VW Golf III. Tomēr atklājās, ka finišs parādīts apli vēlāk, tāpēc rezultāti tika vērtēti pēc paredzētā septītā A fināla apļa, kurā Dukaļskis vēl bija trešais un nebija taranējis valni.

B600 bagiju klasē dienas garumā ļoti aizraujoša cīņa starp Valteru Zīvertu, Jāni Baumani un Beati Klipu. A finālā Zīverts pārliecinoši pirmais, savukārt Baumanis drīz pēc starta izlidoja no trases, ievērojami atpaliekot no Klipas. Tiesa, brauciena beigās kļūdu pieļāva arī Beate, atdodot Jānim otro vietu. Ceturtais klasē – Kaspars Namriks, kurš startēja ar Aigara Liškovska ikdienā izmantoto bagiju. Kaspars demonstrēja labu tempu, taču pagaidām traucēja atsevišķas braukšanas kļūmes.

Kopā ar B600 braucējiem cīnījās divi Lietuvas Buggy 1600 sportisti. Lielisku cīņu demonstrēja un uzvaras visos braucienos guva Tautvids Urba. Mazāk veiksmes bija ar bijušos Vitauta Kura bagiju braukušajam Tomasam Zavarskim, kuram vēl jāapgūst tik jaudīgas tehnikas pilotēšana. Tomēr abi bija sajūsmā par startu Vecpilī.

Vecpils sacīkste jau no rīta nonāca krīzes priekšā. Uzaustot gaismai izrādījās, ka trasē ir plūdi – Džokera apļa izejā un pamattrases zemākajā vietā bija izveidojusies neticama apmēra peļķe, drīzāk dīķis. Ar visu to, ka šajā vietā zem trases speciāli izveidota ūdens notecēšanas sistēma, tā, acīm redzot, vairs nespēja tikt galā ar ūdens daudzumu. Tomēr rīkotāji neapjuka un Kaspara Džeriņa vadībā tika izveidots jauns līkums un cits Džokera aplis, un sacīkste varēja sākties. Daudzi jokoja, ka jaunais līkums ir gandrīz interesantāks par ierasto trasi, tāpēc, konfigurāciju dažādības vārdā šo elementu pat būtu jāatstāj.

Dubļi bija pamatīgs šķērslis sacīkstes aizvadīšanai un sportistiem pat tika piedāvāta iespēja dienu saīsināt līdz divām kvalifikācijām. Tomēr kolektīvs nodemonstrēja fantastisku cīņassparu, pieprasot visus paredzētos braucienus!

  • LAF Folkreisa Vasaras kausa kopvērtējums šeit: http://localhost/autocross/?p=6719

  • autosports.lv

    Bildes šeit http://www.autosports.lv

  • Bija slidena, slapja, bet ljooooti interesanta gonka! Kaarteejais urrrraaa sauciens Dzherinjiem par aarkaartiigi fantastisku darbu! Pelkje peedeejaa liikumaa? Uztaisiisim jaunu liikumu :) Dzhokeri vajag citur? Izstumsim tuurliit… luuk taa ir jaastraadaa!

    Ja jaapasaka kaut ko ne tik labu – jo visu laiku tikai labu arii nevar runaat :)… skumji, ka ir taadi cilveeki kas uzskata, ka var atljauties visu un citus maaciit esot maigi sakot – neadekvaataa staavokli! Nokaitinaaja un sabojaat manai gjimenei gariigo ar veelmi apzinaati mekleet kashkji vairaakkaart…

    Khe, ja veel par labo – sirdii liels prieks par Autopsorta Naakotni – nu super komanda – 6 gonkas -6 uzvaras! Arii prieks par brauceejiem individuaali – Ruudzham cepuri nost par sho sezonu un vispaa, brachinjam par ciinju Vecpils finaalaa un kopveerteejuma 3.vietu! Sandim zheel, ka nepaveicaas un Palulju Edzhas biku zheel…

  • CT

    Pats nebiju, bet dzirdēju, ka kaut kāda klope bijusi? Tiesa? Kas, ko, par ko, ar ko, kāpēc? ;)

    • val4a

      Ex šeit nebija domājis “klopi” ,bet vienkārši kašķa meklēšanu stiprā reibuma stāvoklī :-(

      • Bija abi divi, Valcha :) Lai vai kaa – man prieks, ka uzvareeji! Par saveejiem!

  • 56

    Rūdis malacis,super sniegums :yes: :yes: :yes:

    P.S

    Neatbalstu purnu sišanu trasē,bet R.Ā cieņa :yes: :yes: :yes: No manis!
    Vienkārši ir Āmuri,kas ar vārdiem nesaprot.

  • Nju kas tur ko sleept – taapat tie, kuri redzeeja – redzeeja… Raimonds Aabolinjsh iemauca Riekstam pa seju… aptuveno storiju zinu, bet pats klaat nebiju…

    • CT

      Ekstrēmi :D A par ko kašķis? Ne tā ka baigi svarīgi, bet lai zinātu ko labāk nedarīt :D

      • Nr57 likās, ka ir pārkāpums pret viņu, kura reāli nebija. Lēmums – 57. nekavējoties diskv. no attiecīgās gonkas + LAF KK ir tiesības lemt par tālāko.

        • CT

          Eh, jautri jums tur mīlīši gājis :D Un viss bez manis!!!

    • 111

      Varbūt 57 mazliet par strauju rīkojās, bet RR9 ir nievājoša attieksme pret pārējiem sportistiem. Uz jautājumu “kādēļ sagriezi mani B finālā” atbilde bija “kaut kā taču bija jātiek tev garām”, principā šis nav pirmais gadījums kad ir līdzīga rakstura problēmas ar RR

  • Tērvetnieks

    Vecpilieši ideāli izgāja no grūtās situācijas :) Vismaz sportisti dabuja uzbraukt:)
    Džeriņš malacis :)
    NEsapratu vienu kapēc Bauskā Starku diskvalificēja par kādu sīkumu bet šoreiz Bogenam nebij pilnīgi nekā par divu sportistu grūstīšanu(pat Pacuļa sagriešanu?)? Gribējās laikam jau tur galvenajiem laikam lai Bogens šogad beidz 100%! :@ Vispār jau dzekam ar bij ielocīts karkass!! Ar salocītu dugu tak nedrīkst iziet uz starta! Bet nu jā galvenais jau ka dienas beigās bij redzams arī ātrums…..:)

    • 56

      Zinātāji runā,ka viss starp šo tika atrisināts starp sportistiem un galveno tiesn.tā ka viss ir štokos.Žēl Edgara,gonka ir un paliek gonka,no tā neviens nav pasargāts līdz ar to Bogens ieņem čepīša titulu pelnīti.

    • Jurka

      ai nu beidz čīkstēt… drīzumā tīmeklī būs A fināla video no Rūda mašīnas, tad arī varēsi apskatīties kas ko grieza un vai vispār grieza…
      No vienas puses žēl Paculs, ka netika līdz galam, no otras puses viņam bija drošs pārsvars, kuru viņš nespēja noturēt … tātad viņš bija lēnāks par Rūdi…

    • Jurka

      šeit arī Rūda on board video…

      http://www.youtube.com/watch?v=JQey5K6xUVQ

      es teiktu, ka tas vairāk bija negadījums nevis speciāla sagriešana….

      • CT

        Tas gan… zinot cik precīza ir vadāmība uz dubļiem var labi redzēt, ka Rūdim īsti pat nebija cita ko iesākt.

  • VSA team

    reka man sanaca..iedegas ellas lampina..aprava ellas suknim pilnigi jaunu zobratu/seniti/ zinasu ka uz tadu /mitru/gonku nedrikst braukt ar svaigu motoru kuru jagriez lidz galam lai tiktu uz prieksu un zinasu ko darit ar to /seniti/ :-D paldies dzerinam ka atgrieza dalu naudinas…. par labu trassi un uznemibu to sabuvet. viss ir pozitivi..nakam gad turpinasim. :-)) :yes:

  • 39

    Nekad savā pieredzē nebiju redzējis kautiņu tehniskajā parkā, ja bija kādas aizdomas, ātri vajadzēja uzaicināt pie Galvenā uz pārrunām…???

    • 56

      Tādu Āmaru ,kā Riekstiņš ir jāatrod,tāpēc sportā nav bieži, tādu situāciju :-D :-D :-D

  • Visvaldis

    Visi tikai mieru, un lūk solītais video, nezinu kas kam nav paticis, bet nu man liekas ka viss ir korekti un atbilstosi vārdam autosports :yes:
    http://www.youtube.com/watch?v=JQey5K6xUVQ

    • Nu ja! Ruudis atrada Edzhas valjaa atstaatu iekshmalu… neizskatiijaas, ka vinjsh speciaali ar nodomu buutu licis durviis….

      Un cepuri nost, ka peec finisha piestaaja pie Edzhas…

  • Jurka

    šajā video 5:43 Kerns sagriež Rūdi … bet Rūdis ar savu filigrāno braukšanu to izmanto kā bonusu un izvirzās otrajā vietā… RŪDIS DZĪVNIEKS… :fighterm: :chic:

    http://www.go4speed.lv/lv/broadcasts/autosporta-programma-nr-1/171-autosporta-programma-nr-1-09-10-2012/

    • 39

      Neviens tur Rūdi negriež,katrs brauc pa savu trajektoriju. 7:48 gan ir redzams, kā var klasiku dabūt arā no spēles… .

      • Sīkumainais

        Jā, bembi Nr.140 ar kompanjonu smuki pastumj, pietur un palaiž

        • Kavita V 140

          Nekas speciāli netika stumts! ;) Bet nuu izskatīties jau izskatās ka tā ir! Bet salīdzinot ar citiem kontaktiem kas bij tas ir sīkums ;)

    • Sīkumainais

      Nepiekrītu… Apstādini video un paskaties kā katram sagriezti riteņi

      • 39

        Sīkumainais, laikam kaut ko saproti…? Bet, neviens neko nevienam nepārmet, tāds ir A fināla pirmais asākais pagrieziens…!

  • Ojārs

    Kašķis bija starp 57 nr un rr nenoliedzami. Un tas tikai kuro ganku jau pēc kārtas trases tiesneši netiek galā ar saviem pienākumiem.
    RR bija jābūt diskābelim un ar rr tas jau ir kuro sezonu……
    Nākamajās gonkās rīta sapulcē ir jāprasa uzrādīt visiem trases – puikām un meitenēm- tiesnešu licenzes! Šaubos vai visiem tādas būs ko uzrādīt!

    • Interesanti, par ko RR bija jābūt diskābelim? No kura laika kontakts pret priekšējām durvīm (tātad atļautais sānu kontakts) ir sodāms pasākums? Tas, ka 57 regulāri iekrīt uz atstātām iekšmalām, drīzāk prasās pēc cītīgāka treniņprocesa. Visas avārijas, kas pēdējā laikā ar 57 ir bijušas, ir iekšmalas atstāšana vaļā. Jābūt stipri bez ambīcijām, lai to neizmantotu.

      • gt

        RR bija vainīgs 100% žēl kad neredzēju kā iemeta pa zobiem….
        Pagāsgad jau bija pelnījis!
        Super 57

      • 56

        Man ir piedāvājums,mainam nedaudz tehniskos noteikums FR,Auto priekšas ,aizmugures un sānu durvju,papildus nostiprināšanas vai pastirprināšanas fīčas.Un tad,kaut vai 30 R.R piedalās gonkā un lai brauc ,kā grib,man nekas nebūs pret.

        • 609

          Varbut Jums visiem malaciem vienkarsak butu izveleties kadu citu disciplinu ir tacu tik daudz iespeju!

          • 56

            A varbūt ….. ,a varbūt…. !!!

  • ojjārs

    Nu ja Viestur jūs izņemot durvis neko citu neredzāt tad man nav ko vispār vairs te runāt.Kreisais aizmugurējais spārs un rr pēc brauciena uzreiz leca no mašīnas ārā un -baulēja- savu priekšu. Tā kā te bez vainas nebija neviens un bija diskābelis jādod abiem!!!

  • S.Z Autosports video

    Te būs mans video http://youtu.be/v9sWzY23dZQ

  • Kavita V 140

    Nav ko te interneta portālā daudz vienam pa otru …… ;)
    Priecājamies sezona godam aizvadīta :)
    Taisam kopīgu ballīti un tur visus savus niķus viens otram liekam uz sirds ;)

  • koijots

    Pareizi, un balliitee jau visus savus greekus pret konkurentiem atliidzinam skjidrajaa valuutaa! ;)

  • RR9

    Nu tad tā. Paldies, protams, Džeriņiem par labi organizēto gonku!
    Skatos lieli satraukumi te par kaut ko. Riekstiņš esot ārdījies pa trasi, sasitis kādam lukturi, vajājis pa trasi divus braucējus, norāvis pjedestālu dažiem reāliem meistariem un nodarījis pāri arī kādam trases malā stāvošam.
    Beidziet puņķoties un tik ļoti koncentrēties uz to, ko trasē dara nr.9! Tā jūs palaižat garām daudz citas interesantas lietas. Notiek arī citi kontakti starp citiem braucējiem, apgriešanas, lukturu dauzīšanas, arī drošības karkasu samīcīšana utt. Tāds ir šis kontaktu sporta veids folkreiss. Ja ar to galīgi nesanāk samierināties, tad jādomā kas cits, ko darīt – piem. mājās likt puzli , var arī adīt zeķes. Neticēsiet, bet arī Nissanam ir tikusi izdauzīta pakaļa, bijuši izsisti lukturi, stikli un nolauzti riteņi. Arī nr.9 vainīgs? Saprotu, ka ne pārāk labiem braucējiem ir izdevīgi uzturēt mītu par ļauno Riekstiņu, jo, ja galīgi nebūs attaisnojuma savam tizlumam trasē, tad vienmēr ērti var vainot RR. Un, ja kas, ņemot vērā mītus un reizēm tik haotisko tiesāšanas sistēmu, es un vēl daži braucēji vēlētos netrāpīties pat tuvumā kādam kontaktam, jo ir ātri un ērti uztaisāmi par vainīgiem. Vieniem izrādās trase esot slidena, bet citi vienkārši visu laiku ir agresīvi. Kā tā? Lai pašiem nav jāsatraucās, labāk trasē notiekošo atstāt tiesnešu ziņā. Ja es būtu izdarījis kaut ko no tā, ko man te piešuj, pieņemu ka būtu ticis pāris reizes diskvalificēts. Bet tā tas nenotika.
    Un, ja kādu interesē (jāapbēdina Cirvis nr.56 un līdzi vaukšķošie anonīmie šakāļi) nekāda klope jau nesanāca. Bišķi pavicināja rokas pa gaisu, bišķi notašķījās ar dubļiem un viss. Es jau saprotu, man arī šosezon nav ar ko lepoties. Nu un saprotasm Āboliņam škrobe vēl lielāka. Brauc ne pirmo gadu un nekādā jēgā. Vienmē kāds cits vainīgs, kāds apgriež, kāds izstumj no trases. Un Vecpilī atkal-nr.9 norauj viņam drošu uzvaru. Skaidrs, ka jāiet kauties! R.Ā., varbūt ir vērts padomāt par hobija maiņu. Varbūt tomēr kādu citu sportaveidu? Bet noteikti nav vērts izvēlēties kādu no cīņas sportiem – atkal būs garām..
    Rezultātā secinājums un nopietns ieteikums citiem braucējiem – pēc brauciena ķiveri tik ātri nost neņemt. Ja nu domstarpības tagad risināsim tā. Tuvumā var būt kāds apvainojies autosporta meistars un varbūt pat ar āmuru rokās. Tā nonāksim līdz tam, ka folkreisu rādīs Degpunktā.
    Lai nu kā, paldies par sezonu! Laba ziņa – nākamsezon plānoju turpināt dalību autosportā! Miers virs zemes un tiekamies trasē!
    P.S. Par šo tēmu komentāru vairs nebūs.

    • Ka RR teica ieliekiet pagriezienus lai neviens neskrien virsu un ja kas kiveri nevelkat nost stundu pec brauciena tad busiet majas vesali???
      Bet ja par pedejo gonku tas kas vismaz mana brauciena viss vairak visus izstumdija un sagrieza te viss vairak cikst par RR. :rotfl:

  • Ermīns

    Raivis vienkārši izrāva vārdus no mutes…

    No manis arī ieteikums visiem čīkstētājiem, brauciet ātrāk lai Raivis Jūs nevar noķert, tad arī nebūs kontaktu…nu vis maz ar Viņu… ;)

    Tiekamies ziemā… :-))

  • CT

    Jau Plūdons rakstīja:
    “Nu bērni mūkat, cik katrs māk
    Ka negantnieks jūs nepanāk”

    :D

  • Rezultātā secinājums un nopietns ieteikums citiem braucējiem – pēc brauciena ķiveri tik ātri nost neņemt. Ja nu domstarpības tagad risināsim tā. Tuvumā var būt kāds apvainojies autosporta meistars un varbūt pat ar āmuru rokās. Tā nonāksim līdz tam, ka folkreisu rādīs Degpunktā.

    —————————-

    Shitas vnk kilzz! :) Laaabs!

  • Edissons

    Dažiem ir nepareiza izpratne pret sportu, cīņas karstumā visiem gadās kādas šaizītes ( bet tas nav par šo gadījumu ) Sajūta ka atbraukuši nevis uz nopietnām sacensībām bet uz lauku klubiņu skaidrot attiecības kas nu kā tur bijis, un kurš nu kuru ir pagrūdis ( par attiecībām trasē). Par to kā vienmēr tiek spriests nedēļām ilgi.
    Pretenzijas varbūt, tas ir pavisam dabīgi iebūvēts cilvēkā, taču priekš tam ir tiesnešu brigāde, ejam rakstam, rādam video un risinam problēmas tur. Manā izpratnē ir tā JA TIESNEŠI UZSKATA KA VISS IR BĪJIS KĀRTĪBĀ, TAD TĀ TAS ARĪ IR.
    Es personīgi neiešu uz tiesnešu būdu, ja neesmu pārliecināts ( tiešām visos 100%)
    jo godīgi sakot žēl naudas, bet arī neskriešu pie cilvēka teikdams “EU KO TU TUR MAN….” TAS NAV VIENKĀRŠI PAREIZI

    Un te būs citāts no Ayrtona Sennas kas cerams liks aizdomāties: “if you don’t go for a gap that exists, you are no longer a racing driver”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***