Autokross: Atskaite līdz startam – 6: D12 un Buggy 1600

Viesturs Saukāns  21.04.2014 11:12 4

Šo svētdien Smiltenē startē Latvijas un Baltijas autokrosa sezona, ar ko tiek ievadīts vairāku mēnešu garais maratons krosa veidu sacensībās Latvijā un pasaulē. Apskatām klases, kuras mūs sajūsminās 27. aprīlī Tepera trasē. Abas Baltijas klases D12 un B1600.

D12 un Buggy 1600 Smiltenē būs vienīgās, kurām būs tikai Baltijas čempionāta ieskaite, nacionālais seriāls abām kategorijām nenotiek. Līdz ar to vidējais dalībnieku sastāvs nacionalitāšu ziņā ir raibāks.

D12: Atdodiet igauņus!

Tomēr D12 šobrīd nedaudz pārsteidz ar dalībnieku skaitu un sastāvu. Ja Latvijas daļa ir līmenī, no septiņiem pieteiktajiem sportistiem piedāvājot piecus, tad allaž spēcīgie Igaunijas braucēji sarakstos ir minimālā skaitā – divi. Turklāt, lai arī savās mājās Mēlis un Marguss Hirsniki ir spēcīgi braucēji, viņi nekad nav pilnvērtīgi metušies Baltijas cīņās. Savukārt ierindā nav pēdējo gadu principiālie pretinieki –Tāvi Pindiss, Olari Sārnīts, Vaiko Samms un citi. Latvijas puse pagājušajā nedēļā centās uzņemt kontaktus ar kaimiņiem, taču pagaidām konkrēta atbilde par iespējamiem dalībniekiem nav. Joprojām gan pastāv versija, ka Igaunijas braucēji uzradīsies neilgi pirms gaidāmās cīņas. Iespējams, ne tikai igauņu – arī mūsējo rindās ir sportisti, kuri var pārsteigt ar pēdējā brīža pieteikumiem.

Ja pieņemam, ka šīs klases dalībnieku sastāvs tomēr jau ir zināms, favorīti mūsējie – Andris Jurciņš, Bruno Leimanis un Aldis Grantiņš – lieliska trijotne, kas pirms pāris gadiem priecēja Latvijas čempionāta cīņās.

Jānis Polis un Alvils Igovens kaujas gatavībā – sportisti, kuri allaž ir gatavi sagaidīt līderu kļūdas.

Buggy 1600: Lietuvieši salauzīs?

B1600 klasē deviņu sportistu sastāvs – pieci latvieši, trīs lietuvieši un viens igaunis. Latvija pēdējos gados bijusi šīs klases lielvalsts Baltijā, taču jau pērn šis statuss sāka šūpoties, jo izcilus apgriezienus uzņem Lietuvas sportisti. Māris Līcis pērn tika galā ar Tautvidu Urbu un Ričardu Lepši. Taču pēdējo gadu atklājums Urba šogad sēdīsies jaunā bagijā, kam, pēc loģikas, būtu jābūt labākam par pērn izmantoto auto. Ja tā – šis būs grandiozs duelis, turklāt Māra favorīta statuss var izrādīties visai nestabils.

Pērn šķita, ka Lepšis šajā kompānijā tomēr ir nākamais pēc labākajiem, lai gan vienalga mežonīgi ātrs. Arī mums ir tāds pats kaujinieks – Intars Grandāns jau pierādījis, ka prot piesegt komandas biedra Līča pozīcijas, turklāt arī pats var būt ātrāks gan par Māri, gan visiem pārējiem. Joprojām neprognozējams ir Ervina Grenča statuss: B1600 nav viņa sezonas prioritāte, turklāt pēdējos gados Smiltenes posmi viņam nav sarūpējuši labāko pieredzi. Tomēr kā pjedestāla pretendents valmierietis noteikti jāmin.

No visas kompānijas visstabilāk brauc Jānis Ščerbickis, ja iztur tehnika. Šī stabilitāte var būt labs ierocis situācijās, kad ātrākie draiskuļi lauž riteņus un met kūleņus. Savukārt pavisam neprognozējams būs igaunis Ivo Sults – spēcīgais braucējs sagatavojis jaunu bagiju un, ja ilgā būvniecība būs bijusi veiksmīga, arī viņš var cīnīties par pjedestālu.

Kad Tomass Zavarskis kopā ar Urbu sāka startēt Baltijas cīņās, abi šķita spēkos līdzīgi. Taču sezonas laikā Zavarskis sāka zaudēt pozīcijas un izlaida posmus. Līdz ar to rodas sajūta, ka viņš zaudējis vietu favorītu pulkā. Bet var pārsteigt. Un, j par pārsteigumiem, tad jāmin arī Grenča komandas biedrs Jānis Brikmanis, kurš pirms gada Smiltenē izmantoja sajukumu un kāpa uz goda pjedestāla – šajā klasē viss ir iespējams.

Tomēr uzvaras dalītāji, šķiet, būs četri minētie – Līcis, Urba, Grandāns un Lepšis.

  • Kristaps

    Hei!
    Nupat pamanīju, ka Grencis mēģināja startēt Čehu Humpolecā!
    Ir kāda papildus informācija?

  • māris

    Viņš tač braukt nemāk,nospiež gāzi un bola acis…..

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Autocross.lv radošā pauze uz nenoteiktu laiku ***