Ceturtdien, 14. aprīlī noslēdzas pieteikumu pieņemšanas termiņš Latvijas čempionāta pirmajam posmam, kas notiks 24. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē. Tas nozīmē, ka atlikušajās dienās līdzjutējiem, iespējams, izdosies uzzināt patieso dalībnieku sastāvu šā gada čempionāta startā.
Jāpiebilst, ka sportisti, kuri gatavojas startēt Smiltenē, bet nebūs atsūtījuši pieteikumus, tiks izslēgti no Smiltenes laika kontroles braucieniem, kā to paredz jaunā nolikuma nianses. Tas nozīmē, ka pēc ceturtdienas uzzināsim, kurš no plānotajiem dalībniekiem sacīksti sāks no pēdējām starta vietām. Otra versija – uzzināsim, cik patiesībā ir slikti ar šā gada dalībnieku sastāvu, ja pašreizējais pieteikumu skaits īpaši nepalielināsies.
Šobrīd no septiņām Tepera trasē paredzētajām klasēm kvorumu – piecus vai vairāk dalībniekus – sasniegušas trīs: 1600, B600 un D12. Paredzamas problēmas 2000 Super un D-3A, bet, domājams, izglābsies gan Open, gan VAZ klase.
Tikmēr kuluāros un arī Autocross.lv komentāru sadaļās tiek apspriesta iespējamā krīzes klašu apvienošana. Ja Open un 2000 Super tomēr nespēs savākt kvorumu, tad šīs klases, kā to paredz nolikums, nonāks uz apvienošanās takas, kas būtu tikai loģiski. Tāpat skaidrs, ka mākslīgi glābt kādu no ieskaitēm nav sevišķas jēgas – grūti uzburtu sportistus, kuru Latvijā vienkārši nav. Jāņem vērā, ka, pat, ja katrā posmā kādai no mirstošajām klasēm izdodas savākt piecus dalībniekus, sezonas laikā klasē jābūt vismaz astoņiem dalībniekiem, lai LAF atzītu čempionātu par notikušu.
Ja vēl pērn gan 2000 Super, gan Open prata sevi pasniegt pietiekami aizraujoši, lai domas par apvienošanu pēc pirmā posma atmestu, tad šogad divu litru klasei būs cītīgi jāpiestrādā, lai noturētos „tirgū”.
Tieši šo iemeslu dēļ būtu patīkami, ja klašu pārstāvji steigtos ar pieteikumu sūtīšanu, lai laicīgi ir skaidrs, uz ko gatavoties Smiltenē un visā Latvijas čempionātā kopumā.