Autokross: Lielais melnais caurums – Open

Viesturs Saukāns  28.03.2016 19:51 36

Neapšaubāmi, starpsezonas galvenā varone kļuvusi Open klase un tās sadalīšana. Aizmirsies pat tas, ka 1600 klase ir uz izmiršanas robežas. Kas un kāpēc notiek Open klasē?

Šobrīd gan braucēju, gan līdzjutēju pulkā ir divas galvenās domas. Lai runā simboli. Aldis Zēbergs: “Nedomāju, ka tas, kas šobrīd ir izdarīts ar Open, būtu pareizi. Vairāk izskatās, ka daži cīnās par uzvarām ar noteikumiem, nevis trasē. Jābrauc visiem kopā un jācīnās, neviens nav neuzvarams. Un klases iekšienē var izdalīt divus čempionātus, kā mums tas bija savulaik deviņdesmito gadu sākumā, kad Gints Bujāns un vēl pa kādam brauca ar pilnpiedziņas mašīnām, bet pārējie ar priekšpiedziņām. Es regulāri braucu mājās ar diviem kausiem – vienu par atlēkušu pjedestāla vietu kopējā ieskaitē, otru par uzvaru savā ieskaitē.”

Aldis, respektīvi, netieši piedāvā pērnā gada Open kausa ieskaiti vienkārši padarīt par vēl vienu čempionātu.

Jānis Kozlovskis: “Klašu dalīšana nav mana kausiņa dēļ. Pirmkārt, tas ir drošības dēļ – nevar Normunda Skribja ZAZ braukt blakus Evolūcijām, jo pie kontakta svara atšķirība ir tik milzīga, ka vieglākais izlido no trases kā korķis, ko mēs jau pāris reizes esam redzējuši. Turklāt pāris lielās mašīnas atņem interesi startēt vairākiem Open pamatbraucējiem, kamēr tik daudz pilnpiedziņu vietā klāt nenāk.”

Jānis Dreimanis: “Ja ļaudis saka, ka Evo, MR2, BMW un ZAZ var braukt vienā klasē, tad man nav skaidrs, kāpēc mēs izdalām tādu sīkumu kā 1600 un 2000 Super priekšpiedziņā? Tad šīs klases ir praktiski vienādas, jo vairāk tāpēc, ka svaru tabula atbalsta mazāko kubatūru. Latvija ir par mazu daudzām Evo nacionālajā autokrosā, viņu nebūs. Savukārt šobrīd, sadalot klases, jau jūtams, kā uz Open riktējas jauni braucēji, arī Klasikas tajā skaitā.”

Par kopējo domu var diskutēt – ir pareizas lietas, bet ir lietas, kurām ir “divi gali”. Par tagadni, nākotni, un arī vēsturi – var grozīt un muļļāt tēmu visādos virzienos. Kas nāk prātā, par šo domājot?

Pirmkārt, lai gan sajūta var rasties, ka šī ir klase kurā “katram lūdzu pa kausiņam!”, gluži novirzīt vainu uz diviem kādu lietu bīdītājiem nav pareizi. Open pirms sadalīšanās bija sportistu sapulce, kurā piedalījās tie, kas piedalījās. Un sadalītās klases ir vairākuma balsojums. Kas, savukārt, ir rets gadījums, kad komisija ļauj sportistiem pašnoteikties.

Otrkārt, par Open loģiskumu tagad… Ja – sauksim lietas vārdos, visi jau zina, kurš kuru domā – Kozlovska cīņa pret Evo izslēgšanu ir uztverama kā dzīšanās pēc kausiņa, tad šajā brīdī publiski ir iemesls pazemot precīzi visas pārējās LČ salonu klases. Atskats vēsturē: protesti bija, kad draudēja savienot 1600 ar 2000 Super. Protesti bija, kad 2000 Super bija jābrauc kopā ar Jerānu, brāļu Kuļikovsku ZAZ, utt. Protesti bija no VAZ, kad viņiem bija jābrauc vienā ieskaitē ar Open. Tātad izbļaustījušies un, attiecīgi, “dzinušies pēc sava kausiņa” ir visi. Un šādā kontekstā divlitru (kādreiz pat 1600, ja nemaldos) RWD pretošanās par trešdaļu smagākajai turbo mašīnai, kura principā atbilst pasaules rallijkrosa čempionāta noteikumiem, būtu pat ļoti piedodami. Daudz piedodamāk nekā pārējos minētajos gadījumos.

Treškārt, par Open vēsturi. Kā mēs vispār līdz šādām klasēm nonācām? Neticami, bet saknes šā brīža Open situācijai meklējamas tālajā 1997. gadā. Līdz tam pāris gadus Latvijas krosā bija izveidota klase ar nosaukumu Klasika 2000. Tās iniciators, Zilākalna trases izveidotājs Oļģerts Vērmanis ar šo klasi bija domājis klasiskās piedziņas VAZ automašīnas, taču tas tā īsti netika definēts – atstāja durvis vaļā BMW un citiem agregātiem. Un tā laika autokross uzķērās, jo 1997. gadā Ilgonis Krūmiņš uz starta izveda VW Kaffer vaboli, kura arī bija ar aizmugures piedziņu, iekļāvās arī 2000 kub. cm. Piebilde – motors aizmugurē. Pilotam nedaudz bija jāpamācās savaldīt šo mašīnu, bet, kad tas tika izdarīts, tika gūts tā gada Latvijas čempiona tituls šajā klasē. Nākamajā gadā ar šo auto panākumu atkārtoja Andrejs Lajevskis, bet maisam gals bija vaļā. Aivis Egle, Māris Druva un Ainārs Igaveņš ar Toyota MR2, Armands Griboniks ar Pontiac Fiero, Helmuts Brazovskis un Ivars Kuļikovskis ar Talbot Matra Murena, Oļegs Ružkovskis ar Mazda RX7, Andris Dambis ar Porsche… Trasē tika izvesti tādi modeļi, par kādiem postpadomju cilvēks pat nenojauta. Lūk arī šā brīža Open dzimšana…

Skaidrs, ka problēma tika pamanīta. No vairāk nekā 30 uz katru posmu braukušajiem žiguļiem pāri nepalika pat puse, klasiskā Klasika iznīka, nelīdzēja pat atsevišķi BMW, kas centās turēt Klasikas kanti. Bija laiks bļāvienam, gana pamatotam.

2002.gadā notika kas līdzīgs, kā šogad ar Open klasi. Tika izveidotas divas kategorijas – 2000 Klasika un 2000 Prototipi. Tātad pirmajā klasiskā Klasika (motors priekšā), otrajā visi pārējie ar aizmugures piedziņas auto. Gluži kā šobrīd, neliels pārsvars bija klases pamatiedzīvotājiem – Klasikai, bet prototipi balansēja uz kvoruma robežas. Taču sekoja abu šo ieskaišu dalībnieku skaita krišanās. Nepalika vairāk ne prototipu, ne, kas interesanti, arī Klasiķu, kuri tik ļoti rāvās uz neatkarību. Ar vienu gadu pietika, lai klases apvienotu atpakaļ un kategoriju nosauktu par Open. Dzīve Open klasei laimīgi ritēja līdz pat 2008. gadam, kad pēkšņi klasē visas sezonas garumā uz starta izgāja tikai 14 dalībnieki. Tobrīd gan visas klases dabūja pa mizu krīzes dēļ. Bet Open ar savu specifisko tehniku kaut kā bija vissāpīgāk. Nāca nākamais gads, kad pie vārda tika fonā tapušās un kausa izcīņas statusā braukušās VAZ klases mašīnas. To nebija tik daudz, lai klase iegūtu Latvijas čempionāta statusu, bet bija tik daudz, lai palīdzētu izvilkt posmu kvorumu Open klasei. Imants Kolomenskis, Jānis Rakuzovs un pāris citi bija tie, kuri tobrīd palīdzēja nenomirt Open klasei – mašīnām ar aizmugures piedziņu. Pretējā gadījumā – bija skaidrs – paliks trīs, četras mašīnas, un pasākums būs galā. Taču skaidrs, arī VAZ braucēji nebija ar mieru būt tikai statistikas veidotāji (gluži kā šobrīd Open 2500 līderi), tāpēc arvien vairāk bruņojās, lai izveidotu savu klasi. 2010. gadā Open klasē vairs čempionātā nestartēja neviens VAZ. Open gan arī vairs nevajadzēja – izrāpjoties no finanšu krīzes atgriezās arī “īstie” Open dalībnieki, turklāt arvien vairāk parādījās runas, ka Open nākotni varētu vilkt nevis VAZ, bet gan pilnpiedziņas mašīnas. Vēl vairāk – 2013. gadā VAZ Klasika ieguva Latvijas čempionāta statusu, izbeidzot žiguļu tēmu.

Ints Jeršovs kā pirmais pretī Jerānam un Kozlovskim izveda pilnpiedziņas Subaru. Taču klases līderi noturēja pozīcijas – Jeršovs vēl mācījās, un skarbi mācījās. Taču jaunai ērai starts bija dots: 2013. gadā ieradās Agris Brediks ar Evo… Ļoti labi – skatītājiem prieks (Latvijas kross čempionāta statusā pilnpiedziņu nebija redzējis vairāk nekā desmit gadus), vēl viens jauns dalībnieks, utt… Līdz brīdim, kad 2014. un 2015. gadā kļuva skaidrs, ka čempionāta medaļnieki lielā mērā zināmi jau pirms sezonas, jautājums tikai – kādā secībā viņi sarindosies. Un te arī iemesls vecā Open dumpim uz klāja: atnāca “sliktie” un atņēma rotaļlietas.

Turklāt situācija tik nepatīkama, ka nav īsti kur sprukt: bez papildu dalībniekiem “īstais” Open nevar izdzīvot. Nevar izdzīvot arī “lielais” Open – ar divām Evo un pusotru Subaru ir par maz normālai klasei. Tālākais jau ir pēdējo mēnešu un nedēļu vēsture, bet nākotne ir Open 2500. Jautājums, cik ilga.

Šis vēstures apskats parāda vairākas patiesības: pirmkārt, nav bijusi mainīgāka klase Latvijas autokrosā par Klasika-2000/Open. Otrkārt, atskatoties uz šo vēsturi, grūti pārmest komisijai a) nerūpēšanos par klases izdzīvošanu, b) kādu totāli kļūdainu lēmumu pieņemšanu. Vienkārši visam bijis savs laiks un sava situācija. Pat 1997. gada Krūmiņa VW Kaffer ir grūti nosaukt par kļūdu, jo paliks neatbildēts jautājums, kas notiktu ar klasisko klasiku bez šīs “nepareizās” mašīnas. Viena versija – līderi tik ļoti pārķīlētu savus auto, ka masveidība vienalga beigtos (tagadējais, ļoti nopietnais VAZ klases jautājums). Cita versija – aizliegtu vaboles, MR2 un tām līdzīgos, bet nevarētu atkauties no BMW, Corolla un līdzīgiem “legāliem” Klasikas automobiļiem. Kas, savukārt, atkal nozīmētu VAZ masveidīguma izzušanu, jo ar jauno vilni nebūtu pa spēkam cīnīties. Grozies kā gribi, kā dibens aizmugurē, tā aizmugurē…

Open allaž bijusi ļoti specifiska, ļoti dažāda klase. Un allaž tā ir sarūpējusi gan izcilu izrādi, gan zināmu burkšķēšanu par dalībnieku sastāvu un tehniskajiem risinājumiem. Starp citu, arī tad, kad Open dzīvoja pilnvērtīgu dzīvi, vienalga bija viedoklis, ka klase nav objektīva, jo Jerāna mašīna ir bagijs, nevis salonauto. Pirmkārt, vai visas priekšpiedziņas ir ar virsbūvēm no rūpnīcas? Otrkārt, kāpēc gan lai nebūtu Latvijas krosā klase, kurā brauc ar to, kas inženierim ienācis prātā…

Visu saliekot kopā gribas teikt – baudām to, kas šobrīd atkal ir izveidojies, jo liekas, ka būs interesanti! Un to, bija vai nebija pareizi, parādīs laiks.

  • HarryVanLee

    Super raksts un notiekošā atspoguļojums! Savējie sapratīs, bet pārējie??? ;)

  • Perfekti! Visu cieņu!

    • Māris

      Ex uzjautā saviem lietuviešu draugiem kā tiks tirgotas biļetes uz Eiropas čempionāta posmu autokrosā Lietuvā(vai tikai uz vietas)

  • Lauris

    klašu sadalījums šobrīd vairāk liekas pareizs nekā nepareizs.normālam sportistam nevar būt prieks ka viņs ar savu divīzijas 1 auto samazgā pakaļpiedziņas auto ar 250zs.arī skatītāji redz to ko redz,un jā drošība-protams ka pie kontakta starp 850kg un 1300kg aizlido mazākais ,bet lielais aizbrauc..tapēc arī es atbalstīju open 2500,jo man nav ne kulacenes kārbas,ne dzinējs kas atbilstu d 1 auto.šogad gan nesanāks open 2500,tapēc sabūvēšu ko varu un pabraukšu ar lielajiem.nākošgad cerams ka buūs open 2500.jo tad jau vajag 4 open klases….d.d.d.d. arī lielo open 3500 lūdzu kosmosa kuģiem un parasto…d.d.d.

    • Susurs zibeņo! :)

    • HarryVanLee

      ;) ar parasto 2 litru atmosfērisko standartu laikam neērti… ??? ;)

  • Ģirts

    Nu tad pienācis laiks RWD klases brauktgribētājiem rosīties. Ja jau tik liela ažiotāža. Tagad BMW ar pieņemamiem braukšanas parametriem ir kļuvis daudz pieejamāks (izmaksu ziņā) par sabūvētu superVAZ.
    Lai atkal nepaliek runu līmenī- ” LAFs mums neļauj braukt…..”

    • Kristaps VAZ#?

      Hah – laba ideja pārsaukt Vaz klasi par “Super VAZ Klasika” :D

  • Gunāriņš

    Bet tagad man izveidojas jautājums,kur tad ir palikušas d-1 mašīnas no tiem labajiem laikiem ,ka sanāca viņiem pat forums.Un ka pēc notiek šādi kritumi klasēs (izmiršana un atdzimšana) Mans ieteikums būtu padomāt pa tām uzpūstajām izmaksām kas beigās izveidojas.

    • Kuras izmaksas domāji? Mašīnu būves/uzturēšanas, vai administratīvās? Par pirmajām – jap, tā ir visa pasaules autosporta problēma, ka konkurence dzen augšā izmaksas, līdz ar to tie, kuri nevar/negrib turēt līdzi, pazūd. Un ar krosa klasēm mums ir precīzi tas pats stāsts. 2000 Super dziļākajās problēmās bija tad, kad bija 2-4 mūsu apstākļiem superdārgas mašīnas. Puikas ar otrajiem golfiem netika vairs līdzi. Tāpēc arī kipišs par to pašu degvielu – palaidīs šo tēmu vaļā, bagātākie piedzīs mašīnas noteikumu robežām, taupīgākie sapratīs, ka ar E98 vairs līdzi netiek, pazudīs. Un tā arī ar Open – vēl viens, divi gadi kopā ar Evo, un 2018. gada čempionātā vairāk bez divām Evo arī nebūtu neviena. Starp citu, tas pats bezdibeņa malā nodzina B600 savulaik – bija skaidrs, ka “atvest no francijas B600 un maukt” ir mīts, jo ar to “standartu” pat tuvu nevarēja tikt LČ līderiem. Bet kaut kas lika klasei izķepuroties. Un atkārtoti saku savu bažu par līdzīgu stāstu VAZ, kas stāv priekšā. Te nu arī visas klases pārskaitītas. Jā, starp citu, ar Beta/Mini tieši tas pats – kad ar “standartu” neko vairs nevarēja izdarīt, palika 3 mašīnas plus leiši. Un te ir tā KrKom dilemma, tas pats degvielas piemērs: aizliegsi, piemēram, secīgās kārbas, trešdaļa auros kā sasviluši un LAFā visi būs idioti. Bet tas, ka pārējās 2/3 uzelpotu un saasinātos konkurence, samazinātos izmaksas, nāktu klāt dalībnieki, utt… Protams, teorija, bet ar zināmu loģiku, iespējams.
      Autosportā ir metodes, kā dzīt izmaksas uz leju – F-1 ir labs piemērs, ka ir veidi un iespējas, kā to izdarīt. Taču F-1 ir arī labs piemērs, kā bagātās komandas/ražotāji šantažē FIA, tāpēc izmaksu samazināšanas iniciatīvas neizdodas līdz galam realizēt. Un mums krosiņā šis modelītis ir ļoti līdzīgs, protams, tikai nesalīdzināmos mērogos mazāks.
      Interesanti, kādas būtu idejas izmaksu samazināšanai? Man nāk prātā, piemēram, riepu limits sezonai – viegli nosakāmi noteikumi, viegli kontrolējama pārkāpšana, zināmi simti ar naudiņām ietaupīti. Citas idejas? (tikai nesakiet neko par licenču maksu – tie 135 eiro uz visu sezonu (par tiem var veikt visu Latvijas un Baltijas čempionātu, visu KrKom kausu un pat folkreisu, ja dikti gribas = ap 20 sac.) ir nieks, sevišķi, ja salīdzina, cik tiek uz gonku iztērēts Maximā un Latvijas Balzamā ;) :)

  • open

    a kur palikuši Ojārs Troika,Strēlis,Bružs?

    • Gan jau būs. Troika, atceros, ka teica, ka Smilteni vairāk nebrauks – par smagu viņam. Saprotams, tomēr, nav vairs 20….

  • oto

    Izsmeļošs raksts, līdzīga diskusija ir bijusi par apburto loku, manā ieskatā ir svarīgi rast kopsaucēju starp organizatoru- braucēju- skatītāju- sponsoru, secību var mainīt ja kādam tas nepatīk. Pati sakne domāju ir finanses, vai tas būtu braucējs vai trases īpašnieks vai sponsors un arī protams skatītājs. Izņēmums ir RX rally cross, par labu šovu ir gatavi maksat pat 75 eiro, kas latvijai tīri par biļeti ir kosmoss, bet labs pretstat latvijas autosporta pasākumiem
    Mūsu valsts ir par mazu lai veidotu veiksmīgu pasākumu, par mazu finašu ziņā, un nav arī pasaules skatījums un menedžments.
    Ja paskatamies uz krossu, tad nav labas krosa trases, seguma ziņā un konfigurācijas, viena špūre un viss, smags segums, tehnikai par smagu, apdzīšana neiespējam gandrīz utt, vajadzīgas nopietnas investīcijas, vajadzētu 3 ļoti labas trases tad tas jau būtu sākums. šeit var rakstīt gari un plaši.

    Nebrīnos, ja tuvākajā laikā šoseja un rallijkross ņems virsroku dēl trasēm.

    Ja nav naudas investīcijām jāierobežo maksimāli tehniskie noteikumi, lai ir kvorums, vairāk dalībnieku, tas kompensēs neesošas investīcijas trasēs un organizācijā.

    Bet ir vēl viena paruna: ar varu mīļs nekļūsi, nav ar galvu sienā jāskrien.
    Tā pierunāšana kādu braukt arī ir muļķiga, visam jānotiek pašam no sevis.

    man vienreiz jau bija jautājums un atbildi nesaņēmu: KAS IR LATVIJAS AUTOKROSA ORGANIZATORS???

    Organizatoram visas kārtis rokās, viņš nosaka visu un rūpējas par pasākuma norisi un izdzīvošanu sākot no trasēm vai tā ir īre vai pašu īpašums, par formātu, par sponsoriem, par balvām un beidzot ar toletēm, vai mums arī viss notiek kā padomju laikos: mana ideja bet kas to darīs nezinu.

    Nobeigumā: Ja godīgi tad es veidotu trīs klases vieglo automašīnu segmentā un izņēmums bagiji, ar sev kā organizatoram un braucējiem saprotamiem noteikumiem
    FWD 2.0 l RWD 2.0 klasiskā piedziņa, open lai būtu šobrīd 2.5 l formātā. Ierobežotu tehniskos noteikumus lielie agregāti rūpnīcas izpildījumā, mono riepas ar ierobežotu skaitu(viestura rakstā), mono amortizatori, tas ir viena ražotāja konkrēto modeli katra auto modelim.
    Zinu daudzi teiks: tas vairs nav sports, bet dzīve piespiež, visiem mīļs nebūsi. Mazāk klases dotu iespēju vairāk pabraukt, ja kādam tas ir svarīgi.

    Daudziem nepatīk, bet atkal jāpiemin vaztuss kā biedrības ietvaros var noregulēt noteikumus lai ir vairāk braucēju vienā klasē.

  • Patriots

    Skats no malas. Par kausiņiem un ne tikai.

    Man visu laiku likās, ka tikai es viens par klašu samazinājumu autokrosā esmu iestājies… Re, kā! Tagad Oto, arī Viesturs daļēji, un, droši vien, arī citi.
    Skaidrs, ka agrāk vai vēlāk tas neizbēgami notiks. Tā teikt, katram pa kausiņam, tomēr, nesanāks. Un vispareizāk būtu, ja LAF Krosa komisija šo lēmumu par klasēm pieņemtu pati. Jā, būs kāds bariņš “man, lūdzu, kausiņu”, kas čīkstēs, vaidēs un draudēs nebraukt. Nu, un tad? Lai nebrauc, brauks citi.
    Katrā sporta veidā, katrā federācijā, ir vadība, kas pieņem lēmumus, un ļoti bieži šie lēmumi ir nepopulāri. Savukārt, sportisti tos vai nu pieņem un piedalās, vai nepieņem un nepiedalās. Tik vienkārši! Tāpēc jau ir vadība, kam jāskatās uz sporta veidu kopumā, ar perspektīvu, un attiecīgi jālemj. Interesantam, skatāmam, prestižam ir jābūt ikvienam sporta veidam priekš jebkura- sportista, skatītāja, organizatora, sponsora, medijiem u.t.t. Vai autokross šobrīd Latvijā ir prestižs? Vai masveidīgs? Vai perspektīvs? Atļaušos teikt, ka nē. Šobrīd autokrosā viss pakārtots tikai sportistu kaprīzēm, aizmirstot pārējos. Demokrātijas ir stipri par daudz, un, raugoties no malas, tā sāk atgādināt anarhiju, kad lēmumi tiek ģenerēti un uzspiesti no apakšas, bet vadība tikai tos noformē.

    Par klasēm. Gandrīz piekrītu Oto, tikai ar nelielām korekcijām, lai klases būtu tuvāk rallijkrosam. Viens otrs autokrosists, kaut vai Ļatvijas NEZ posmos ietvaros, varētu gribēt rallijkrosā piedalīties. Tātad: FWD 1600, RWD 2000, AWD (vai D1, vai Supercar, kā labāk patīk) un viena bagiju klase, visticamāk, B600. Jāsaprot, ka nekad nevarēs un arī nevajag pielāgoties katra braucēja esošajam vai sķūnītī noslēptajam auto.
    Un, pats galvenais, šāds klašu sadalījums jānosaka uz pieciem gadiem, un šajā laikā nekas nemainās ne attiecībā uz klasēm, ne uz tehniskajiem noteikumiem. Tad var būvēt un attīstīt auto, nedomājot, vai nākamgad sanāks kvorums un, vai man būs klase, kurā startēt.
    Jā, piemirsu, ļoti skumjajiem varētu būt vēl viena klase, kura sauktos “Kausiņu klase”. Tajā varētu braukt ar jebko, kas kustas, un pilnīgi visiem, arī pēdējai vietai, tiktu kausiņš. Es gan ceru, ka tajā nebūtu pārāk daudz dalībnieku.

    Tagad par rallijkrosu, autokrosu un skatu tālākā nākotnē. Tūlīt mums būs nu jau divas labas rallijkrosa trases- 333 un Biķernieki, katrā no tām notiks starptautiskas sacensības- NEZ un pasaules čempionāts. Bet Latvijas čempionāta nav!!! Nosauciet man vienu valsti, kurā notiek divas!!! šāda līmeņa rallijkrosa sacensības, un kurā nav sava nacionālā čempionāta!
    Mums ir divi pasaules RX braucēji un viens Eiropas RX braucējs, kuri jau ļoti daudz sasnieguši. Reinis Nitišs, Jānos Baumanis un arī Artis Baumanis. Un viņus mēs redzēsim visu laiku lielākajā autosporta notikumā Latvijā- pasaules čempionātā! Bet autokrosā mūsu pēdējos starptautiskos autokrosa mohikāņus Jāni Boku, Grenčus un Kuļikovskus (liels paldies viņiem!) mēs Latvijā vairs neredzam un neredzēsim, jo nav jau, kur. Mūsas trases un Eiropas čempionāta autokrosā mums vairs nav…
    Vai, tiešām, šie fakti Krosa komisijā netiek ņemti vērā, domājot par nākotni? Ikviens autosportists, braucot arī vietējā čempionātā, grib līdzināties vai nosacīti būt vienā ģimenē ar tiem, kuriem tā laime un iespēja braukt Eiropā un pasaulē.
    Zinu, ka daudziem nepatiks, bet teikšu, ka perspektīvu abiem autosporta veidiem tik mazā valstī ar tik ierobežotiem finanšu, sportistu un organizatoru resursiem, kā Latvijā, es neredzu. Viens dabiskā veidā ņems virsroku. Es balsoju par rallijkrosu.

    Vēlot veiksmi visiem jaunajā un nākamajās sezonās, ar cieņu-
    Juris Bogdanovičs.

    • KristapsVAZ#?

      Šim es saku treknu jā! Kā arī par RX -kādu nesenu laiku atpakaļ ļoti ambiciozi tika bīdīts tautās Latvijas Rallijkrosa kauss. Kas notiek ar to? Krosa tipa sacensību sezona nupat jau sāksies, taču par šo joprojām ir klusums – ne nolikuma, ne tehnisko noteikumu un pat ne kalendāra!!! No neoficiāliem avotiem ir zināma info, ka visam bija plāns būt gatavam jau uz gadu miju. Reāli – čiks vien sanācis, un, ja arī šis pasākums šogad notiks, tad tas būs savā ziņā sasteigti un pēdējā brīdī izziņots, jo, manuprāt, nav dikti korekti publiskot (izstrādāt??) visu augstāk minēto pāris nedēļas pirms faktiskā seriāla sākuma. Nekorekti, lai neteiktu vairāk.
      Maza netēma, bet tomēr :)

    • Vesels, Juri!
      Nepiekrītu par to, ka mums visu diktē tikai sportisti. Taču ar sportistu viedokli neprofesionālā, faktiski tautas sportā, ir jārēķinās. Ja šis būtu PRO sports, kur jebko var nogludināt ar, piemēram, naudas plūsmām, tajā skaitā sodiem un sankcijām, būtu cits stāsts. Bet es šobrīd nepiekrītu, ka sportisti diktētu krosa noteikumus. Šādu sajūtu var radīt Open sāga, taču arī šeit galavārds bija Padomei, izejot no saprāta un situācijas – nevar ZAZs braukt vienā klasē ar Evo. Un, ja arguments ir “lai tad ZAZs nebrauc!”, tad nē, ZAZa vietā nestāv aiz durvīm divas Evo viņa vietā.
      Par klasēm – totāli piekrītu par klašu skaitu, tā ir visas federācijas problēma, ka mums katrs, kurš piedarbina mašīnu starta laukumā, ir bez piecām minūtēm čempions. To tēmu jau sen esmu nonesis līdz prezidijam un arī padomei, ka titula klašu skaita samazinājums ir vairāk nekā nepieciešams. To diktē visparastākā mārketinga loģika, turklāt to tiešā tekstā LAFa žurnālistu sapulcē pateica mediju pārstāvji. Respektīvi, pēc 3 stundu sarunas uz manu jautājumu: “kas ir jāmaina Latvijas autosportā, lai tas kļūtu populārāks?” izkristalizējās atbilde: “Likvidējiet divas trešdaļas čempionu!”. Un es pilnībā piekrītu, Latvijas autospotā, tajā skaitā krosā, čempionu ir par daudz. Prieks par katru, protams, bet tā no sporta loģikas diemžēl ir. Par klašu sadali nekomentēšu, mani te dzīvu apēdīs, bet man ir vīzija. Tavs variants der nosacīti manā skatā, jo, pirmkārt, Euro RWD 2000 pat rallijkrosa līmenī ir kaut kāda tehniskā perversija. Un te mēs nonākam pie RWD 2500, kas, pa lielam, tas pats mūsu šā gada Opens arī ir. Par AWD – cepuri nost tiem 5-6 čaļiem, kas ar to nodarbojas, bet Latvijas līmenī šī klase nefunkcionēs, lai kā mums to gribētos. Ja neskaita WRX Eiropas sadaļu, nav jau nekur īsti to Superkāru. Ne nacionālajos seriālos, ne NEZos, Čelendžos, ne kur citur. Tā atkal būtu klasīte ar piecām mašīnām,kur pirms katras gonkas jālauza galva par to, kā savākt kvorumu – piepirkt leišus klāt vai likt kādam ar žiguli uzraukt kopā, lai tikai būtu skaits. Aizmirstiet.
      Savukārt vispārējā rallijkrosa dievināšana, lielā mērā, ir dēļ tās laimes, ka ir mūsu čaļi. Noņemiet tos nost un objektīvi paskatieties uz to, kas tur notiek. Pasaules čempionātā par trešdaļu kritušies vissezonas apstiprinātie dalībnieki. Cipari pa diviem gadiem ir x2. Tā saucamie ražotāji nestāv rindā uz pievienošanos pasākumam, bet tie, kuri ir (Peugeot), nāk ar tādu budžetu, ka visi pārējie atslābinās jau saknē. Par šo scenāriju rakstīju pirms 3 gadiem, kad sākās visa PČ eiforija. Un viss piepildās. Pačukstēšu, no kurienes es šo scenāriju zinu: WRX pa priekšu iet pasaules salonauto čempionāts WTCC. Un abi seriāli iet precīzi pēc vienām notīm. Un WTCC pēdējos divus, trīs gadus jūtas ļoti slikti, bija spiesti sadalīt savu centrālo klasi divās dažādās ieskaitēs (reāls Open! :) ), utt. Tas gan neattiecas uz tēmu – tas, vai mēs kopējam vai nekopējam RX klases, būtībā neko nemaina.
      Un jā, piekrītu Kristapam, šī autokrosistu uzskatīšana par muļķiem, bet rallijkrosistu celšana debesīs ir nepieklājīga. Un to saku es, kurš pēdējais līdz šim Latvijā ir atļāvies un riskējis sarīkot parastu rallijkrosu, bez aizsega aiz starptautiskiem nosaukumiem un burtu kombinācijām – es ticu, ka rallijkrosam Latvijā ir jābūt un tam būs nākotne, bet, ja šābrīža vairākums grib braukt autokrosā, tad viņiem ir iespēja to darīt. Ja Tu spēlē basketbolu, bet es vienā dienā pateikšu – zini, Juri, a davai ka futbolu no rītdienas spēlēsim, jo pasaulē futbols ir populārāks! Un, pēc tava scenārija, Tu pat nedrīkstētu pīkstēt, jo sportistam nebūtu teikšanas. Ņemtu oranžo bumbu un būtu spiests tai iespert… Turklāt uzreiz vienā līgā ar Rudņevu (hvz, kur viņš tur spēlē :) ), piemēram. Plus, ja Tu teiktu, ka futbols ir sūds, es teiktu, ka Tu i dumš un nesaproti, ka Tu astakies no pasaulē populārākās sporta spēles. Atvaino par dauzīšanos, protams, bet tas ir tas, ko Tu piedāvā. :)

  • Kristaps

    Vai mani vienīgo kaitina atsevišķu kungu Autokrosa nostatīšana pret Rallijkrosu? Reāli apnicis gadu no gada lasīt vienu un to pašu tendenciozo pasaciņu.

  • Kristaps

    Nedaudz aizskarot klašu tēmu – neredzu baigo problēmu, ka ir kāda klase vairāk, galvenais lai ir atbilstošs kvorums, jo paskatoties citus lielos Eiropas čempionātus – iezīmējas, ka Autokrosa specifika ir pietiekami plašs dažādu klašu klāsts, kā piemēri: Francija – 9 klases; Čehija: 6 klases un 10 vērtējumi; Austrija – 8 klases; Nīderlande- 7 klases; Spānija – 6 klases.

  • oto

    salīdzinam iedzīvotāju skaitu un labklājības līmeni
    Francija- apm 66 miljoni iedz, IKP uz vienu iedzīvotāju 42 500 t
    Čehija- 10 miljoni IKP 20 000 t uz 1 iedz.
    Austrija 8.48 miljoni IKP 50 000 t
    Nīderlande – 16.8 miljoni IKP 50 700 t
    Spānija -46,7 miljoni IKP 29 800 t
    Latvija -2 miljoni IKP 15 800 uz vienu cilvēku

    Cipari ir aptuveni. Nesmu pret citām klasēm, ja varam tad daram, bet esmu par skatītājiem un braucējiem tīkamu šovu, bez ķeksīša ievilkšanu un kada uzsišanu sev uz pleca, nav man interesanti ja četros apļos visi izretojas un nav ko redzēt.

    vaz klase pagaidām turas- novēlu viņiem to, ja viņi var pašnoteikties viss kārtībā arī viena no klasēm kas uztur intrigu arī skatītāju vidū un ir neprognozējams rezultāts, B 600 baģi ir interesanti jo braukšan ir blīva, katrā gadījumā redzēsim kā izskatās viss Smiltenē un tad jau varēsim konkrētāk visu salikt pa plauktiņiem.

    Kopējais mans uzskats Ja braucējiem nav stimulācija un vienīgais ir Latvijas čempis-tas ir labi, bet vai pietiekoši, vajadzīgi priekšnoteikumi, Pie esošas sistēmas un nolikuma un trasēm atrodiet naudu braucēju balvām, tas jau arī būs daudz un paskatieties vai r rezultāts.
    Kā piemērs ir 333 trases ziemas kauss RWD regulāri ap 30-40 dalībniekiem, tanī paša laikā latvijas čempī supersprintā smieklīgi maz?

    Kā izmēģinājumu paņemiet vienu klasi 1 gadu iepriekš paziņojiet, ka klasei par dalību čempī jāmaksā 1/2 cena, uz sacensībām katrs saņems 20 litru degvielu un 1 vietai 200 eiro 2-150, 3- 100 , 4,5,6 vietai 50 eiro nu un tad paskatieties vai tas nostrādā kopējās izmaksas ja skaitam 5 posmus apmēram 1500 uz posmu. Atrodiet degvielas piegādātāju piesoliet labu raklāmu, dalības maksu amortizēs organizators, finašu balvām piesaistiet sponsorus.

    Uz ko es velku, ka nevar izveidot noteikumus un nerūpējoties par pārējo, tam jābūt kompleksi, jābūt labai komandai, kas visu to dara. jau gadu iepriekš pirms nākamās sezonas ļoti cītīgs un mērķtiecīgs darbs. Ir jābūt skaidram mērķim uz ko ejam un kāda ir vīzija par autokrosu nākotnē un Galvenais AR kādiem instrumentiem tas ir sasniedzams pie esošas situācijas, nevar visu uzkraut uz braucēju pleciem un trašu īpašniekiem, katrs dara savu darbu par attiecīgu samaksu.

    Pēkšņa ideja: Jāizveido publiska a/s “Mūsas trase”, jāsametas jānopērk trase pašiem braucējiem un skatītājiem, jāizveido par nacionālo auto sporta bāzi, jāieceļ labs vadītājs un iespējams arī viss varētu notikt, jo laba trase ir arī priekšnoteokums vēlmei braukt, daudzi brauca tikai uz mūsu, jo gribēja pabraukt. Es būtu gatavs nopirkt akcijas par 100 eiro …. kāda ir tiergus vērtība trasei?? Vai viņa tirgojas?
    Kam pieder trase? Vai vēl Maišelim vai jau bankai?

    • Nesakot, ka idejiski nav pareizi, bet informācija par naudām: šobrīd dalības maksas organizatoram ar grūtībām nosedz sacensību rīkošanu = liekas naudas praktiski nav un, ja ir, tad primāri tās jāiegulda trases attīstībā – segumā, tehnikā, infrastruktūrā, utt. Zinot, cik ir klases, katram uzvarētājam piešķirt pa pāris simtiem, liekas, sīkums. Saliekot kopā – starp 1000 un 2000 eiro. Ja sacensībā piedalās 50 mašīnas (50×50 eiro), balvu procents ir dramatisks. Nesakot, ka to nevajag, to vienkārši nevar atļauties. Līdzīgi arī ar licenču maksām – licenču maksas ir tieši tik lielas, lai komisija savilktu galus gan ar apbalvošanām, gan ar uzturēšanu, gan saimnieciskajām lietām. Par komisijas bilanci var uzzināt komisijā, komisijas un LAF biedru sapulcēs, kuras, dažam, tā vietā, lai smuki izrunātos komentāru sadaļā, nebūtu slikti apmeklēt (nav konkrēti uz Tevi, bet situācija kopumā). Līdz ar to ir viena metode: saraujam augšā cenas gan licencēm, gan dalības maksām. Nonākam, piemēram, pie rallija skaitļiem. Un tas saucas – pašnāvība.
      Ieteikums meklēt sponsorus un atbalstītājus – laipni lūgti visi šī ieteikuma speciālisti, pameklējiet sponsorus, 20% jūsējie. To saku, jo, visi tie, kuri ir bijuši meklēt sponsorus un ar to strādājuši, apzinās, cik no tā Latvijā ir jēga. Visi pārējie par šo tēmu māk tikai… smuki izrunāties komentāru sadaļā.
      Neatrakstos, bet tā ir realitāte. Un tas viss kopā, par ko Tu saki, ir pareizi, bet ar to ir jānodarbojas, tādā gadījumā, “menedžmenta grupai”, kas ar to ikdienā nodarbojas. Ar krosu ikdienā nodarbojas tikai komisijas vadītāja, un tad vēl, lai badā nenobeigtos, darbojas arī kā visa LAFa ģensekr. Visi pārējie ikdienā dara to, ko dara ikdienā un, paldies viņu entuziasmam, ka viņi velta laiku krosam tik, cik šobrīd velta. Savukārt “menedžmenta grupa” par šādu prodžektu paprasītu tādus ciparus, kurus LAfs, organizators un visi sortsti kopā mūžā nevarētu un negribētu samaksāt. Turklāt, apmēram nojaušot šo tēmu, uzreiz pasaku, ka no šā brīža klasēm pāri paliktu, labākajā gadījumā, trīs, kuras būtu vērts “menedžēt”. Un pārējās varētu eksistēt savā sulā un nabadzībā, un par tām mūžā neviens neinteresētos. Un vēl – sportistiem pie šāda “menedžmenta” būtu jāsāk arī piestrādāt pie tā, kā dažs izskatās, uzvedās – gadu desmiti iet, bet tā joprojām mēdz būt problēma. Tā kā – “uzmanies ko vēlies”, kā angļi saka.
      Par 333 kausu un supersprintu: lai gan LAFa supersprints ir vēsturiski pieļāvis dažas smagas kļūdas, šeit parādās tas, par ko cepamies ar visiem krūmu mačiem, utt. 333 ir sava trase, brīvas rokas rīkošanā, pasākumi nav saskaņoti, ātrie īsti netika ņemti – skaidrs, ka tas būs lētāk organizatoriski, līdz ar to var atļauties prasīt mazāk no sportistiem, utt. To sauc par dempingu, ja nemaldos.

      Par Mūsu lai komentē Mūsa, man īsti nav zināmi plāni. Vienīgais, jau atkal, kad vajadzēja nod***st, visi bijām kaujas gatavībā. Kad Mūsa meklēja investorus un palīdzību, tad visi palīdām zem sedziņām un čučējām tālāk.

      • oto

        Visu cieņu Viestur par atrakstīšanos, tas ir par viedokli un arī iecietību, ne visiem patīk klausīties kritiku vai tendētu viedokli.
        Ja par sponsoriem- līdzīgi ar uzņēmumiem viens direktors vada un sit pie krūtīm un saka, ka daru visu, bet ir zaudējumi un neko nevar darīt pie vainas kopējā situācija. Nomaina direktoru, pēkšni ar to pašu infrastruktūru un to pašu rūpnīcu viss notiek, parādās arī peļņa.
        Nekā personīga, bet parasti privātuzņēmējs strādā pēc rezultātiem , vai Lafs ir taisījis savu auditu un sapratis kur ir problēmas un vai ir uzstādīt piemēram Krosa komisijai konkrētus mērķus ar konkrētu rezultātu?? Joprojām īsti neizprotu latvijas autosporta hierarhiju un vēlos saprast kādā secībā notiek latvijas čempionāta organizēšana vai tas ir noslēpums, vai kas ir organizators.
        Vai nav tā, ka vajadzētu jaunas sejas lai mazliet pamainītu skatījumu, vai redzējumu, lai nāk patiešam ambiciozi cilvēki ar pat nereāliem plāniem, tad varbūt nonāksim līdz kopsaucējiem, trakiem pieder pasaule.
        Man, ja godīgi kaitina politika: mīļā miera labad…..
        Var jau būt es šeit kļudos un sapņoju par kautko viss ir labi un cilvēki raujas vaigu sviedros, dara visu iespējamo ko šinī situācijā var izdarīt par atiecīgi mazo samaksu.

        Par 333 nu nezinu, vai viņas var saukt par krūmu gonkā, vai saņemot licenci pie šada paša izpildījuma automātiski ir legāla??? Šī atkal ir smaga tēma kuru labāk nerakāt…… ka nesāk sm……

        • Sejas mainīt var un vajag, vienīgi, kad jāmaina, izrādās, ka nav pret ko mainīt, visi interneta komentētāji izgaist un pazūd. Arī Tu ķeries pie lietas, nāc, darbojies, dari, neviens nav projām aizdzīts. Un 18.gada martā ir vēlēšanas, kā reiz ir laiks publikai pierādīt savas prasmes (gan ar sarkasmu, jo ar šo arī šī tēma parasti beidzas, gan bez – visiem ir tiesības nevis riet aiz sētas, bet nākt istabā un darboties).
          Par čempionātu – tas jau ir desmitiem reižu rakstīts un pārrakstīts – Latvijas autokrosa čempionāta īpašnieks ir LAF Krosa komisija. Un, lai atbildētu, vai federācijai ir jāveic audits un kādam ir jābūt tā rezultātam, ir jāzina, kas ir tas, kas ir jāpanāk. Pastāsti, īsos vārdos, kādam būtu jābūt labam rezultātam. Bet bez utopiskas spriedelēšanas par miljona balvu fondu un 70 SuperCar Smiltenē uz starta, bet tādu reālu, Latvijas apstākļiem? Bet tā, lai tas ir labi gan pašai komisijai, gan sportistiem, gan rīkotājiem, gan skatītājiem, gan jaunatnei, gan medijiem (iespēja pirmajai aģitācijas kampaņai 2018. gada vēlēšanām).

          • Oto

            Viestur, balvas nav mērķis,bet instruments kā sasniegt mērķi. Ja jau jums nav mērķis un vīzija, tad tikai pastiprinājāt manas aizdomas. Skaidri mērķi būtu jāpasaka jums. Bet ja pa lielam,tad pilnas tribīnes, katrā klasē vismaz 12-14 dalībnieki, 6 dalībnieki reāli gatavi cīnīties par medaļām. Kā to panākt jau ir jūsu Laf krosa komisijas ziņā. Esmu jau rakstījis, un nemainīšu domas, ka jābūt vienam formātam arī sponsoriem, un reklāmai, visam jābūt vienotam formātam.
            Ja godīgi,tad cik vai pie kādiem sponsoriem piemēram Ints kundze ir bijusi, vai ir atskaite par to utt., nav godīgi uzreiz teikt nac ar sponsoriem, cilvēki jau ir amatā, lai pierāda un atskaitas, nav rezultāta paldies uz redzēšanos. Un kā jau ziniet sponsors var atrast, bet tas jau ir atkarīgs ļoti no cilvēka kas to dara un preces un atdeves. Skatos bobsleju un tur ir redzami sponsori. A kapēc viņi nav redzami uz krosa mašīnām, vai redzami kā ģenerālsponsori trasēs. Nesaku, ka ir viegli, neviens jau ar naudu rindā nestāv, bet tomēr neticu ka ir izdarīts viss iespējamais. Statiski izpildītāji ir daudz, bet īsti cīnītāji nav daudz. Psrs laikos vadībā bija lielākie…….ne tie gudrākie un spējīgākie.
            Atkal aizgāju pa tālu, nekā personīga, par autosportu, par kopīgu mērķi, veselīga kritika zinu pēc sevis nāk tikai par labu, parādās spītība, dusmas, bet arī rezultāts.

        • micuks

          oto tāds enerģisks šķiet. Varbūt ej un darbojies LAF? Tas nav domāts kā joks.

          • oto

            Es kā visi- mana ideja, bet kas to darīs nezinu:))))))
            Katram sava vieta, nelienu, kur nevaru dot savu pienesumu, es jau nevienā brīdī neteicu, ka esmu gatavs iet, tikai norādu uz manuprāt esošām vai redzamām problēmām, ja jau cilvēks sēžas krēslā ar to arī jābūt gatavam pa 95% darboties. Es jau arī neteicu ka man ir tās spējas, bet acīmredzot ir cilvēki kas to var, te atkal runājam par priekšnoteikumiem lai atnāktu tāds cilvēks, kurš var un māk piesaistīt un izveidot latvijas ”cempionātu par prestižu un populāru pasākumu. Un te ir maģiskais atslēgas vārds Atalgojums- Lai lafa biedr,i kuri veido biedrību -izsludina vakanci teiksim ar 3000 eiro algu???????????????????? domāju jautājums jau sāktu virzīties tā ir hipotēze protam vai mājiens kur rakt par 600 eiro arī nāk sēdētāji( nezinu atalgojumu tas no pirksta izzīsts) ja nav vispār tad atvainojos, bet esmu dzirdējis šis amats ir algots.
            šeit tiešām nekā personīga, vienkārši katru gadu viena un tā pati dziesma un nekas pa lielam nemainās.

            varbūt tiešām jau par daudz, tāpēc tiekamies Smiltenē, šis sarunas tāpat neko pa lielam nemaina, skatamies krosu un tad jau redzēs.
            Var jau būt es murgoju un viss ir lieliski, vai arī tas ir labākais kas var būt šobrīd.

    • Volners

      Tantes mēļo, ka Mūsa pieder ,piederēs, vai kaut kā tā, tautai, kas pāri mazajam dīķim un labi spēlē hokeju……..Un arī RX viņiem cieņā…
      Tomēr Viestura neziņa liek domāt, ka varbūt tiešām tikai mēļo?!?Vai Viesturs zin, bet nedrīkst neko sacīt…….

  • val4a

    Krieviem ir tāds teiciens “esi vienkāršāks un tauta pie tevis tieksies”.Gan skumji,gan smieklīgi,skriešana “eiropai” pa priekšu. Ja pareizi saprotu LAF pārstāv sportistu intereses mūsu valstī,bet kad sportists aiziet pie iespējamā sponsora,tad tiek apgaismots ka naudu tu varētu dabūt apmēram pēc diviem gadiem,aizejot aiz trejdeviņām jūrām,aiz trejdeviņiem kalniem.Ja,jau grib demonstrēt varu un varēšanu šajā autosporta apritē,tad būtu jauki ja sportistu intereses būtu pārstāvētas. Tad nebūtu jāsapņo par kvorumiem attiecīgās klasēs.”Kam nauda makā skan ,to sauc par lielu vīru,bet kam tās naudas nav to ķer mušpapīru.” Operātoram (LAFam) tās podziņas jāsaregulē tā,lai skan labi visos stūros. Un vēl viena ļoti svarīga lieta,raža,kas rodas no sēklas,stāda (ar to domāju no tautas). Bet var jau atvest arī no Dānijas vai Polijas……Sportistiem veiksmīgus finišus.

    • Valča, visu cieņu, bet šoreiz nesapratu par sponsoru būšanu? Kur sportistam jāiet, kas par diviem gadiem, kurš demonstrē varu — brr, ņevsosal.

      • val4a

        Ja ir aizdomas ka varētu dabūt sponsora līdzekļus,tad jāizstaigā līkumu ,līkumi lai pie tiem tiktu un katrā līkumā vel jāpadalās.Ar to domāju ka,LAF funkcionāri un izglītības un zinātnes ministrijas darboņi sēžas pie viena galda un veicina autosporta attīstību,lai uzņēmējs būtu ieinteresēts kā sponsors un arī tam sportistam tiktu kāds grauds ,ne tikai pelavas. Teātrī aktieriem maksā algu ,savukārt viņi no tās nodokļus. Šajā “teātrī” tikai nodokļi. Jāštuko kā tos aktierus lai piesaista. Bez autosportisiem ( aktieriem) LAF ir tikai pliks nosaukums. Tāds mans viedoklis par sportistu trūkuma tēmu.

  • Patriots

    Ja mierīgā ūdenī iemet akmeni, ir ne tikai plunkšķis, bet arī viļņi. Labi, ka daudziem nav vienalga, tas priecē un dod cerību.

    Tikai dažas replikas par komentāriem.

    Es neuzskatu autokrosistus par muļķiem un nekad neesmu tā teicis, tādu grēku piedēvēt man nav godīgi. Ja kas, tad tieši autokrosā manai komandai (Jānim B) ir tas lielākais sasniegums, ar ko es un viņš lepojas.

    Es nenostādu autokrosu pret rallijkrosu, vai otrādi. Es salīdzinu un prognozēju situācijas attīstību, neslēpjot savas simpātijas.

    Es, tiešām, spēlēju basketbolu. Kā Tu uzminēji? Lai arī man smiltis jau gandrīz birst, un bumbas krīt arvien tuvāk (simboliski- tā teica klasiķis Godmanis), pastāv tāda senioru līga un Latvijas čempionāts kopā ar daudzām bijušajām zvaigznēm.
    Salīdzinot basketbolu ar futbolu, es teikšu, ka forši ir abi divi, bet Latvijas futbols, tiešām, ir sūds. Ja Tu, Viestur, man liktu to spēlēt, es nespēlētu. Bet pastāvēs, protams, abas divas bumbu spēles, jo to masveidība ir milzīga, mērāma tūkstošos, tomēr lielākā daļa ne tuvu nav profesionāļi. Tomēr, lai kā gribētos cerēt, ka šāda masveidība varētu radīt demokrātiju attiecībā uz lēmumu pieņemšanu par noteikumiem un čempionātu kārtību, tas tā nav- lēmumus par Latvijas čempionātu pieņem Latvijas basketbola federācija, nevis sportistu kongress. Bet attālumu līdz trīspunktu līnijai novelk FIBA, latviešiem neprasot, vai būs labi. Un nevienu neinteresē, ka man krita labāk krita no vecās, kas bija tuvāk grozam.
    Tas nu nu tā, runājot līdzībās, un norādot uz atšķirībām.

  • HarryVanLee

    Oto domu izsaka teorētiski pareizi-pamācīt, norādīt uz problēmu sakni, bet tiklīdz nonāk pie aicinājuma realizēt savu vīziju ,,kā pareizi organizēt autosporta saimniecību,, tā pats atsakās… acīmredzot saprot, ka tas nemaz nav tik vienkārši, bet pamācīt-tā ir svēta lieta! Tad nu atļaušos izteikt viedokli no savas puses…Pirmkārt, nav korekti iesaistīties lietās, kurās pats nevari/negribi dot savu ieguldījumu. Ja reiz ir tāda pārliecība, ka var atrast sponsorus, kas attīstītu autosprta nozari-uz priekšu! Ir jāpievērš uzmanība iekšējā tirgus tendencēm-patreizējais Latvijas tirgus nespēj uzņēmējiem atgūt sponsorētās investīcijas, līdz ar to uzņēmējiem nav intereses sevi prezentēt Latvijas publikai. Ir otra kategorija- personas,uzņēmumi, kas to varētu atļauties, bet negrib… Pats, kā topošais čempionāta dalībnieks, esmu saskāries ar šo ,,problēmu,, un neko vairāk par nosacītu atbalstu iegūt nevar pat no pazīstamiem cilvekiem. Tādā vidē un laikā dzīvojam!… Otrkārt-autosportistus startiem negatavo LAF, bet gan pašu finansu iespējas. Pat ja ieviesīs balvu fondu ar materiālām vērtībām( par ko katrs būtu priecīgs un motivēts)- sportistu skaits nepalielināsies, jo praktiski tāpat finansiali nevar atļauties sagatavoties sacensībam. Neizslēdzu, ka dažs jauns censonis varētu parādīties, bet tas tiešām būtu komerciālu nolūku vadīts gadījums-ar labi aprīkotu auto, komandu…Treškārt tā ir Valsts problēma, jo pēc būtības kultūras un izglītības ministrijai būtu jārūpejas par ikvienu sporta nozari-arī autokrosu, attiecīgi Valstij būtu jāpalīdz LAF un jāveicina nacionalo čempionātu norises! Bet esam tur kur esam un pa lielam viss turas uz autosporta entuziastu pleciem-tieši tāpēc jābūt priecīgiem, ka vispār kautkas notiek, ka ir esošās trases, esošā infrastruktūra, esošie sacensību dalibnieki un organizatori, esošie sacensību skatītaji. Tāpēc baudam to,kas ir- baudam jauno sezonu Latvijas Čempionātā!

  • HarryVanLee! Zelta vārdi! Visu 100% precīzi uzrakstiji. Ja gribam lai klasēs būtu vairāk dalībnieku, ja gribam, lai automašīnas 4 apļu laikā neizretojas, tad to vienīgi var mainīt tikai tehniskie noteikumi un šo tehnisko noteikumu ievērošana un pārbaudīšana – kā strādā tehniskie noteikumi – nav tālu jāraugās – Rencēnu autokluba VAZtuss standarta klase – vairāk kā 30 dalībnieki klasē! Ja tehniskie noteikumi ir brīvi, tad klasē ir 3-10 dalībnieki un atkal to visu pierāda – Rencēnu autokluba Brīvā klase.

    • Māris

      Vairi, kādi uzlabojumi trasē, kas ar slaveno tiltiņu?

  • Ir veikti ļoti daudzi uzlabojumi sportistu un skatītāju drošībai – papildus uzstādītas metāla barjeras, salocītās – nomainītas pret taisnām. Ir plāns arī iespējams bīstamākajā skatītāju vietā – skatītājus atvirzīt nost no trases 20 metru attālumā – līdz šim bija 10 metri. Slavenā tiltiņa vairāk nav – šī vieta ir pilnībā pārbūvēta no 0 (tika norakta ar ekskavatoru līdz 0 atzīmei un izveidota ar riepām, kuras piebērtas ar grunti) un noteikti, ka pēc pārbūves būs labākā, drošākā skatītāju vieta trases malā!

  • antons

    jā,PAR MŪSU TAISNĪBA…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis